Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hitta en klänning att ha på mig på ett bröllop vi ska på i slutet av juli, känns omöjligt :banghead: Någon som har tips? Har kollat igenom mycket av Zalando och Asos.
 
Så har vi valt sjukhus/förlossning också. Det var tydligen himla viktigt att man gjorde det senast v 25. Så var det inte med sonen så det måste vara något nytt att man skulle vara listad så tidigt.

Sen är det väl fullt ändå :p
Märkligt! Som sagt var så går det ju inte att veta om det finns plats där när det väl är dags ändå? Även om jag kan förstå att det vill veta preliminärt för att planera flödet någorlunda.
Här är det typ fritt fram att välja verkar det som på vår BM. Hon frågade var vi tänkt oss förlossningen, vi har knappt 10 min (är bebis på väg ut kör nog sambon på 3 min:angel:) till "vårt" sjukhus, som dessutom ska ha en bra förlossningsavdelning av vad jag har hört på kollegorna (jobbar ju på samma sjukhus). Men sedan har vi även mindre än en timme till Skånes storsjukhus, Malmö, Lund och Kristianstad. Så det går ju även att ta sig dit.
November ska tydligen vara en bra månad också som är hyffsat lugn enligt BM, håller tummarna för det:up:
 
Märkligt! Som sagt var så går det ju inte att veta om det finns plats där när det väl är dags ändå? Även om jag kan förstå att det vill veta preliminärt för att planera flödet någorlunda.
Här är det typ fritt fram att välja verkar det som på vår BM. Hon frågade var vi tänkt oss förlossningen, vi har knappt 10 min (är bebis på väg ut kör nog sambon på 3 min:angel:) till "vårt" sjukhus, som dessutom ska ha en bra förlossningsavdelning av vad jag har hört på kollegorna (jobbar ju på samma sjukhus). Men sedan har vi även mindre än en timme till Skånes storsjukhus, Malmö, Lund och Kristianstad. Så det går ju även att ta sig dit.
November ska tydligen vara en bra månad också som är hyffsat lugn enligt BM, håller tummarna för det:up:

Om jag har förstått det hela rätt av svärmor som är barnmorska så har de infört detta med att alla ska lista sig tidigare i förväg just för att få en preliminär prognos över hus många som ska föda var och när, just eftersom det är sånt problem med platser. Men sen är det väl så att gränsen för hur många som kan lista sig på varje förlossningen är högre än hur många som får plats samtidigt. Och eftersom bebisarna har en tendens att inte riktigt komma på beställning på utsatt datum så kommer det ju aldrig stämma helt ändå.

Egentligen måste man inte lista sig v 25 utan det är tidigast v 25 som barnmorskan kan lista en. Men då blir ju resultatet att man måste lista sig direkt för att vara säker på att hamna där man vill eftersom alla listar sig direkt...
 
Om jag har förstått det hela rätt av svärmor som är barnmorska så har de infört detta med att alla ska lista sig tidigare i förväg just för att få en preliminär prognos över hus många som ska föda var och när, just eftersom det är sånt problem med platser. Men sen är det väl så att gränsen för hur många som kan lista sig på varje förlossningen är högre än hur många som får plats samtidigt. Och eftersom bebisarna har en tendens att inte riktigt komma på beställning på utsatt datum så kommer det ju aldrig stämma helt ändå.

Egentligen måste man inte lista sig v 25 utan det är tidigast v 25 som barnmorskan kan lista en. Men då blir ju resultatet att man måste lista sig direkt för att vara säker på att hamna där man vill eftersom alla listar sig direkt...
Ja men precis, då vet de åtminstone på ett ungefär hur många det kan tänkas komma in.

Önskar att vi hade haft något sätt att åtminstone på ett ungefär veta flödet på akuten i förväg också:angel: Fy sjutton, vi hade behövt dubbla personalstyrkan och antalet rum just nu...:meh: Var helt slut när jag kom hem igår kväll.
 
Ja men precis, då vet de åtminstone på ett ungefär hur många det kan tänkas komma in.

Önskar att vi hade haft något sätt att åtminstone på ett ungefär veta flödet på akuten i förväg också:angel: Fy sjutton, vi hade behövt dubbla personalstyrkan och antalet rum just nu...:meh: Var helt slut när jag kom hem igår kväll.

Usch, är glad att jag har semester. När går du på graviditetsledigt?
 
Ja men precis, då vet de åtminstone på ett ungefär hur många det kan tänkas komma in.

Önskar att vi hade haft något sätt att åtminstone på ett ungefär veta flödet på akuten i förväg också:angel: Fy sjutton, vi hade behövt dubbla personalstyrkan och antalet rum just nu...:meh: Var helt slut när jag kom hem igår kväll.

Det vore väl nåt, varje år får man lämna in en prognos för när man tänkte sig besöka akuten :D
 
Usch, är glad att jag har semester. När går du på graviditetsledigt?
Jag har semester tre veckor i augusti (längtar), sen är planen att jobba till slutet på oktober. Men det är ju svårt att säga hur kroppen kommer må, det får visa sig efterhand hur mycket jag orkar.
Har i alla fall väldigt gulliga kollegor som håller koll på mig "är du trött, ska vi byta?", "jag kan lyfta det där" osv. Mitt jobb är i grunden administrativt så förhoppningvis kan jag ta de lite lugnare arbetsuppgifterna sista veckorna. :up:
 
Det vore väl nåt, varje år får man lämna in en prognos för när man tänkte sig besöka akuten :D
:p
Du skulle bara veta hur många som frågar varför de inte kan få boka en tid på akuten:cautious: Är ju så jobbigt att vänta och inte veta när det är min tur?:banghead:

Det är tufft och slitigt många dagar men det är också charmen med att aldrig veta vad som kommer hända när jag går till jobbet;)
 
Jag har semester tre veckor i augusti (längtar), sen är planen att jobba till slutet på oktober. Men det är ju svårt att säga hur kroppen kommer må, det får visa sig efterhand hur mycket jag orkar.
Har i alla fall väldigt gulliga kollegor som håller koll på mig "är du trött, ska vi byta?", "jag kan lyfta det där" osv. Mitt jobb är i grunden administrativt så förhoppningvis kan jag ta de lite lugnare arbetsuppgifterna sista veckorna. :up:

Där ser man. Jag jobbar också på en akutmottagning och vi får två månaders graviditetspenning. Men om du jobbar mest administrativt går det ju att bli omplacerad från golvet till det administrativa och då är det väl en annan sak. Den möjligheten finns inte hos oss.
 
Nu har vi varit på RUL, bebis blir bara äldre och äldre :D Enligt sista mens var bf den 26/11, enligt första ul den 20/11 och nu på RUL 16/11. Undrar när hen blev tillverkad egentligen? Eller växer hen superfort?:eek::p

Vi fick också med oss ett förslutet kuvert där det står vilket kön det är. Jag jobbar hela kvällen så sambon sitter nu hemma och stirrar på det där kuvertet. Han får inte öppna förrän jag kommet hem, snällt va?:angel::p

Annars såg allt fint ut, jag måste börja ta mer järn bara då mitt ferretin låg på 43:meh:
 
Går in i vecka 33 idag och var hos BM, ligger på kurvan och bebis hade huvudet neråt, jag och mannen fick känna.:eek:

Fick med mig hem ett papper där jag ska skriva in en födelseplan, börjar bli verkligt nu:o:cautious:
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg

så lustigt, nu är jag sist helt plötsligt ;)
 
Här maste man anmäla sig till sjukhusen i den större städerna. Har hört att i Wien maste man anmäla sig direkt när man plusat för att fa plats pa de mest populära ställena. Vi har 15 min till Innsbruck, där maste man anmäla sig men inte för att fa plats utan mest för att dom vill ha alla uppgifter innan. Sen finns det ett till sjukhus 20 min bort.
Men vi har bara 5-10 min till det närmaste, det är ett litet sjukhus och de har inte sa mkt resurser som tex Innsbruck men jag födde tredje barnet där och var väldigt nöjd sa om allt ser bra ut aker vi dit igen. Där maste man inte anmäla sig men dom vill gärna att man kommer ner innan och har ett samtal där man pratar igenom den kommande förlossningen och de antecknar om det är ngt speciellt. Det kommer vi göra, förra förlossningen gick sa fort sa det var skönt att ha pratat igenom i lugn och ro innan.
 
Vi kommer - med all sannolikhet (min BM har lovat!) - att få planerat snitt av medicinska skäl. Är det någon annan här som ska få snitt eller som fött med snitt innan?
Typ dödsnervös - mest för sådant som ryggmärgsbedövning (spruträdd så in i) och kateter.. :crazy::cautious::nailbiting:
 
Vi kommer - med all sannolikhet (min BM har lovat!) - att få planerat snitt av medicinska skäl. Är det någon annan här som ska få snitt eller som fött med snitt innan?
Typ dödsnervös - mest för sådant som ryggmärgsbedövning (spruträdd så in i) och kateter.. :crazy::cautious::nailbiting:
Har gjort 2 akuta snitt och har planerat snitt denna gången. Har haft lustgas vid bedövningen och det gick bra. Katetern har jag nog inte märkt av alls?
Men skillnaden med akuta snitt är ju att man är rätt groggy och sliten när beslutet väl tas att man ska snittas. Därför känns det helt annorlunda för mig också denna gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 418
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp