Bukefalos 28 år!

hund +sista april

L

lenizen

Hur många här är det som inte ser fram emot sista april pga att det kommer att smällas ute i buskarna?
Vad kommer ni att göra med dom? (ut i skog?, vara hemma, lugnande medel, lämna bort etc)
Wille kommer att få vara hos mamma och pappa :love: . ´Dom enda som smäller i den byn kommer inte att vara där i helgen. *skönt*
Sen är 90% av dom som bor där 60+ så det brukar vara rätt lugnt. De flesta har dessutom hund själv.

//L
 
Sv: hund +sista april

Våran är ju inte särskilt skotträdd så han får vara i stan hos svärmor, det har han varit de senaste sista april och nyårsaftonar så det brukar gå bra! ;) Vi ska åka hem till några bekanta som inte gillar hundar så vidare, och ensam hemma i hundgården vill vi inte att han ska vara.
 
Sv: hund +sista april

Hela min familj ska vara hemma för att Ronja är skotträdd och inte kan lämnas ensam och de som ska ha ett jättefyverkeri vid kasen :crazy:
 
Sv: hund +sista april

Tiken är ju bara ett år nu men på nyårsafton brydde hon sig inte alls om att det smällde. Kommer att stanna hemma med henne.
 
Sv: hund +sista april

Jag vet inte hur lagotton kommer reagera då vi inte stött på smällare förut - mer än att vi hört nån enstaka nån gång och då har hon inte brytt sig!
Vi kommer förmodligen vara hemma som vanligt, men inte gå speciellt mycket just på kvällen, mer än en kissrunda.
Labben har blivit osäker på smällare på gamla dar, så det blir väl samma sak där.
 
Sv: hund +sista april

Jag kommer vara hemma på kvällen. Om jag är ute i trädgården får hunden stanna inne.
Det brukar knappt vara några fyrverkerier här (kommer inte ihåg att det var några förra året iaf) så det kommer säkert gå bra.
 
Sv: hund +sista april

Jag var jättenyfiken på hur min valp skulle reagera inför smällarna och fyrverkerierna, eftersom jag inte har upplevt någon "raket-högtid" med honom tidigare. Eftersom han är tämligen orädd för ljud i övrigt och har följt med i flera bullriga miljöer tidigare, så tänkte jag att det förmodligen inte skulle vara några problem. När dom började smälla av fyrverkerierna på festplatsen brevid oss (ca 5 hus bort) så var vi inne, och valpen reagerade inte. Nyfiken i en strut (jag) gick då ut på balkongen, varav valpen glatt följde med "vad kul, ska vi gå ut här nu". Jag hade lite godis i handen för säkerhets skull, men precis som jag trodde så sket valpen helt och hållet i när det smällde, han var mest intresserad av godiset i min hand så vi passade på att träna lite kontaktövningar istället. Jätteskönt, hoppas att han fortsätter vara så cool! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 797
Senast: Ava22
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 995
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 438
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp