Hundslagsmål

Sv: Hundslagsmål

cillamuffins skrev:
haha jag tänker som du men har varken pitt eller hår på bröstet ;)

Man är ju sina egna närmast :) Oavsett kön. Ville bara lägga till det för alla tror att alla är tjejer här inne. (kanske nästan sant iofs.)
 
Sv: Hundslagsmål

I mina trakter så finns det några som har golden. Här är problemet att ägarna är helt okunniga och då skaffar man en supersnäll goldenvalp som inte behöver tränas för de är medfött snälla :D

De som brukar gå här förbi har en "schäferrädd goldenhund" (ägaren skyller på hunden) när de går här förbi, gärna stavgång oxå, så skäller och sliter hunden i kopplet, samt gör upprepade utfall. Det har hänt att hon kasat efter sin hund in på vår gårdsplan.

Jag har rek henne att ta kontakt med sin hund när de går förbi vår gård. (Jag själv har inga problem med att få min att stanna på gården) Men nej, hon sätter sig ner bakom sin hund tills hon släpats innanför grindstolparna.

Lagom kul för min hund att på påflugen i sitt eget hem, kanske inte så konstigt att han svara upp. Samma problem när vi går förbi deras hus. Jag tar upp bollen, har kontakt med min hund. Vi ignorerar totalt goldenhunden. Men är den ute så kommer den skällandes efter.

Vi brukar ta sats, vända och springa skällandes imot golden hunden. Då blir den rädd, observera att jag vet att denna hund är en fegis.

Ett par ggr så har den överaskat oss och flugit på min hund från ingenstans. Då har jag FOTAT till den, alt rappat den med kopplet. Min hund fick ordentligt med stryk när han var liten, så han är inte sen att svara upp. Jag kan stoppa honom, men det är svårt i ett "bakhåll" ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
684
Senast: Tonto
·
Hundträning Hej har en rescue fr spanien amstaffblandning på 6 år, steriliserad tik. Hon älskar människor o barn, men när det kommer t andra hundar...
2
Svar
23
· Visningar
3 738
Senast: Londons
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 449
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 237
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp