Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det här med kyldyna/kylmatta, funkar det bra? Skrället är visst motsatsen till Aysu. Över 17-18 grader och han är tydligt påverkad. Dagmatt/husse reagerar också på det så börjar fundera över hjälpmedel. Har sett att det finns väst också, men eftersom vi har en hund som gömmer sig och ser nästintill strykrädd ut så fort vi plockar med en sele är jag nog mer inne på dyna. Vad säger ni som har bättre koll?

Tonto var ju alltid påverkad vid dom graderna. Nu ligger han under mitt täcke och myser om det är typ 16 grader på kvällen. Han behöver ingen kylmatta, men lägger sig på parkettgolvet ett tag när vi kommer in från typ bollkastning eller spring mitt på dagen. :) Hur mycket päls har han?
 
Så stolt över min vovve idag.

Vi åkte buss in till stan för lite miljöträning och omväxling. Råkade vara "bonde på stan" på torget. Toppen med extra träning med massa barn och barnvagnar samt traktorer, häst och vagn, får, kaniner, grisar, getter m m.
Jag hade inte koll på klockan så vi var förstås utanför domkyrkan när klockorna började ringa, en av de få saker hon är riktigt rädd för. Men det gick riktigt bra! Hon var rädd och stressad medan de ringde, men inte värre än att hon tog emot godis. Och bara ett par minuter efter de tystnat hade hon avreagerat så att vi kunde vi köra några rallymoment kryssandes mellan barn som körde plasttraktorer på kullersten och med en som pratade i högtalare.
 
På grund av dum tolkningscentral (:meh:) så har jag fått ändra planer lite till söndag. Nu tror jag att jag och Puck ska spatsera runt i Sigtuna i ungefär en 1h-1,5h. Det ska bli fint väder, det ska finnas en fin strandpromenad och det ska finnas ett café som tillåter hundar i slutet av strandpromenaden :up:
Men om någon har tips om något hundvänligt ställe till i centrala sigtuna så skulle jag uppskatta det. Måste försöka fördriva tiden :D

Sigtuna är riktigt fint! Det finns ett café ja som tillåter hundar inne. Men om det är fint väder ska du absolut ta dig till våfflans hamnkrog. Där kan man sitta ute med hund, eller ta med sig en glass och sätta sig på en bänk. Gör vi ofta med hundarna. Om du vill ha glass rekommenderar jag kontanter för de är alltid lång kö till kortkassan!

I övrigt är det fint att bara gå runt och strosa i Sigtunas stadsdel, det är som gamla stan. Mycket små butiker, många tillåter hund. Finns möjlighet att låta hunden doppa sig också vid strandpromenaden om du går undan lite!
 
Sigtuna är riktigt fint! Det finns ett café ja som tillåter hundar inne. Men om det är fint väder ska du absolut ta dig till våfflans hamnkrog. Där kan man sitta ute med hund, eller ta med sig en glass och sätta sig på en bänk. Gör vi ofta med hundarna. Om du vill ha glass rekommenderar jag kontanter för de är alltid lång kö till kortkassan!

I övrigt är det fint att bara gå runt och strosa i Sigtunas stadsdel, det är som gamla stan. Mycket små butiker, många tillåter hund. Finns möjlighet att låta hunden doppa sig också vid strandpromenaden om du går undan lite!
Just butiker tänkte jag på! :up: Är de markerade de som tillåter hund? Jag tänkte definitivt strosa runt i stadsdelen, det var många år sedan jag var där sist.

Jag ska kolla upp våfflans hamnkrog :up: Men behöver man gå in för att köpa något att äta? Jag kan inte knyta upp hunden utanför för att lämna henne en stund.
 
Just butiker tänkte jag på! :up: Är de markerade de som tillåter hund? Jag tänkte definitivt strosa runt i stadsdelen, det var många år sedan jag var där sist.

Jag ska kolla upp våfflans hamnkrog :up: Men behöver man gå in för att köpa något att äta? Jag kan inte knyta upp hunden utanför för att lämna henne en stund.

Nej, du kan beställa ute och sitta direkt ute. Inga problem på Våfflan, de har en del mat du beställer direkt ute vid serveringen. Väldigt smidigt skulle jag vilja säga. Lite olika det där med hundtillåtet eller ej samt hur de kommuniceras... Man kan ju ställa sig diskret i dörren och kika in 😉. Mycket beror på storleken på hunden med.
 
Att de hellre ligger på stengolv än kyldyna. Tyvärr.
Det är min erfarenhet också. Ebrah kan tycka att det är för varmt ibland. Hon hatar kyltäcken, tror att hon ska bli uppvärmd ännu mer innan hon ens hinner känna att täcket är svalt och kyldynor ignoreras. Vill hon bli sval så lägger hon sig på golvet, eller på en matta om jag ordnat korsdrag. (Aysu ligger i biabädden när hon ska svalka sig efter att ha solat...)

Typiskt. Stengolv är inte ett alternativ i den här lägenheten. Nåja, får vara glad att den inte är i fil, har bra balkong och mycket badvatten i närheten. Tack för svar!
 
Tonto var ju alltid påverkad vid dom graderna. Nu ligger han under mitt täcke och myser om det är typ 16 grader på kvällen. Han behöver ingen kylmatta, men lägger sig på parkettgolvet ett tag när vi kommer in från typ bollkastning eller spring mitt på dagen. :) Hur mycket päls har han?
Tycker inte att han är så extremt pälsig, även om jag nästan började tänka om lite när jag såg hur jäkla spinkig han blev när han simmade idag :D Har inget nån jättebra bild på honom pälsmässigt.
 

Bifogade filer

  • 1B970ECE-0C5C-495C-805E-52DFE6F7FA4B.jpeg
    1B970ECE-0C5C-495C-805E-52DFE6F7FA4B.jpeg
    330,9 KB · Visningar: 52
Tror att han "bara" vunnit specialen 16 faktiskt:angel: förra året vann Bonus pop ups oscar wilde och 15 vann min uppfödares hane ;) Men han vinner ju mycket annars :)

Ja, det var väl generellt jag menade. Att han vinner det mesta annars och visst är han fin och så, men... tråååkigt med samma vinnare hela tiden:angel:
 
Jag har fått intrycket att flera här är väldigt duktiga på att söka/hitta den bästa veterinärvården för sina hundar. Därför vill jag ställa en fråga om jag bara kommer på hur jag ska formulera den.

Min sheltie som är 1 år opererades i sitt högra ben för luxation i den ytliga böjsenan i hasleden. Det var i januari. Nu är han återställd i höger bak och har fått göra "allt" (vanligt) förutom att springa och leka lös med andra hundar.

Nu har han sannolikt fått samma skada i det andra bakbenet, och om jag har rätt så blir det operation igen. Jag vet att det finns olika behandlingsmetoder och jag vill slippa gips. Vilket jag förstått att många gör.

Ska man ringa runt på måfå till olika djursjukhus och fråga ut dem om vilken metod de använder? Finns väl inget annat sätt om man inte känner någon som vet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
502
Senast: Enya
·
Svar
1 138
· Visningar
61 944
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 693
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp