Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som har gjort att ögonen ploppar? Och vad är det veterinärerna har sytt? Ser framför mig hur dom syr fast ögat :o
Första gången försökte hon tränga ut huvudet genom en dörrglipa samtidigt som jag höll på att stänga den. Dörrkarmen måste ha tagit med maximal otur och gjort att ögonlocket inte orkade hålla kvar ögat på rätt plats, så det hamnade utanför några mm.
Den här gången vet jag inte, jag upptäckte bara plötsligt att ögat inte var som det skulle.
Och det är alltså andra ögat hon skadat den här gången.
Veterinärerna har sytt ihop övre och nedre ögonlockskanterna, så att det finns ett naturligt mothåll i ett tag medan muskler och övriga strukturer läker, så att ögat håller sig på plats sen :) ögat i sig är inte petat i annat än att de pillat in det innanför ögonlocken igen :)
 
Har nämnt tidigare tror jag, att Amy avskyr selar av någon anledning. Så fort jag tar av den får hon gladfnatt och susar runt som en lycklig räka, sådär att hon gör sig jättekort med krum rygg och kutar runt. :D Har påbörjat projektet "lära Hund att selen är okej" genom att först bara trä en nylonrem jättelöst runt hunden. Här första reaktionen. :o Efter ett tag reste hon sig och i slutet gick hon riktigt obekymrat! (hon hade på sig den i totalt 10 min kanske)
IMG_20181213_134200.jpg
 
Har nämnt tidigare tror jag, att Amy avskyr selar av någon anledning. Så fort jag tar av den får hon gladfnatt och susar runt som en lycklig räka, sådär att hon gör sig jättekort med krum rygg och kutar runt. :D Har påbörjat projektet "lära Hund att selen är okej" genom att först bara trä en nylonrem jättelöst runt hunden. Här första reaktionen. :o Efter ett tag reste hon sig och i slutet gick hon riktigt obekymrat! (hon hade på sig den i totalt 10 min kanske)
Visa bifogad fil 22584
Vilken drama queen :laugh:
 
Igår var vi och tränade agility, himla nyttigt att filma så man kan se hur värdelös man själv är :wtf:. Lärdom till nästa gång är att lämna hundarna i bilen så man kan banvandra i lugn och ro, det var mest att jag inte kunde banan riktigt och det synes direkt på Nessie när matte vart lite tveksam.. Husse körde med Nike som var snabb som en iller och nån vända med Nano också som var duktig.
Imorse åkte jag och tränade lydnad med några från klubben på för oss nytt ställe, Nessie var jätte-duktig om än ganska övertaggad, annandag jul är det tävling för oss :).
Nu har jag precis varit ute på en långpromenad i mörkret, det har dock kommit lite snö så det underlättar en del. Köpte LED-halsband till Nano och Nessie idag (Nike hade redan ett) och tordes släppa dem så de fick rusa av sig lite lösa. Behövdes ingen pannlampa med snö och tre hundar med LED-halsband, mycket nöjd!
Så himla skönt att vara valpfri, bara att kunna sova oavbrutet några nätter så känner man sig som en ny människa! Lugnet varar inte så länge, nästa helg så kommer två valpar tillbaka och bor här hos oss medans ägarna reser bort så man behöver inte sakna de små liven alltför mycket ännu.

Nessies valpar förra veckan:
47365349_10216364067008502_6825071932380020736_n.jpg
 
Jag var nyss ute på en kortare kvällskiss med Skägget och Mamma Mu. I pannlampans sken såg jag två ögon uppe i skogsdungen. De var för högt över mark för att vara katt eller räv.
Jag hoppas vid min gud att det var ett rådjur :crazy:
Det har inte kommit några nya iaktagelser av vargen så jag hoppas den har dragit vidare.

Nu har Mamma Mu gått i löp. Man kan verkligen ställa klockan efter hennes löp :o
 
Har det redan gått 75 dagar sen valpning? Jösses vad tiden går fort :)
Lycka till!

Annandag jul har det gått 76 dagar sen valpning, vi ligger i startgroparna! :D
Blir agilitytävling den 29:e, vi är anmälda till blåbärsklass + två inoff klasser men beroende på hur svår bana det är kanske vi kör en helt egen runda, ska kolla vad det är för hinderhöjd också för maxhöjd vill vi inte hoppa på än utan då kollar jag om vi kan köra med x-small hundarna utom tävlan istället.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Idag har varit en hård dag, då det varit begravning för en högt uppskattad träningskompis och vän. Inte ens 50 fick han fylla :cry: . Fuck cancer!

Men mitt i all sorg och bedrövelse var det ändå något vackert i att se kyrkan och samlingen efteråt full av hundmänniskor som kommit från norr till söder på begravningen för att säga hejdå. Det är en fantastisk hobby som odlar starka vänskapsband.
 
Väldigt glad :D Vi skulle egentligen träna lydnad, men jag kunde bara stå och skratta åt Ammo istället (fast det blev tränat sen!) :love:


Ja han vill nog flytta hem till sin mamma som bor i Storuman! :angel:
Alltså, den där snöysterheten är något speciellt. Skrället jagar inte flingor som Ammo, men ska rejsa runt som en dåre. Minst ett tokryck per promenad den här tiden på året.
Nämen, är det en liten Västerbottning du har till och med?! :love: Storuman passerades ju flera gånger per år på väg till fjälls när jag bodde på fel sida länsgänsen.
 
Det är underbart med snön! När vi gick på kvällsrastning för en halvtimme sedan var det så här ljust. Det är så juligt och fint att man blir nästan andaktsfull. 14 grader kallt men så torr luft att det inte alls känns så kallt bara man har ordentligt med kläder. Ännu inga tendenser till köldkramp i tassarna heller, det hade vi lite jobbigt med förra vintern.
20181214_211617.jpg
 
Det är underbart med snön! När vi gick på kvällsrastning för en halvtimme sedan var det så här ljust. Det är så juligt och fint att man blir nästan andaktsfull. 14 grader kallt men så torr luft att det inte alls känns så kallt bara man har ordentligt med kläder. Ännu inga tendenser till köldkramp i tassarna heller, det hade vi lite jobbigt med förra vintern.Visa bifogad fil 22626
Härligt!
Här har vi - 18 och av förra årets tossor till terriern hittade jag bara tre. Han skulle haft fyra så jag får försöka ta mig till björkis imorgon. Valpen dock var inte alls brydd utan körde på utan problem och sprang som en tok precis som han brukar 😁
 
Kan bara instämma i vinterrapporterna, -18 och härligt att vara utomhus! Med merinoull i alla fall.
Skrällsson klarar ju ner till -25 utan svårigheter och är mer allmänpåverkad vid +20 än -20. Trots det fick lilla dyr-i-drift-Skrälle en tidig julklapp efter fysiobesöket idag; ett sånt där fancy täcke i keramisktextil :angel:Otacksamma hunden tillbringade således första halvan av prommisen med att se kränkt ut och vägra göra behov för det går ju uppenbarligen inte i såna där kläder!! Som tur är släppte det under andra halvan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Trott
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
26 27 28
Svar
548
· Visningar
38 783
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 628
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp