C

Cronis

Jag brukar ju ibland vara hundvakt åt den här lilla krabaten, Perro . Det är jätteskojjigt. Och hunden tycker det oxå :)
Nu ska jag ha honom en vecka i sommar när ägaren åker på semester. Det ska bli jätteskojjigt :banana:
Men, nu tänkte jag på en grej. Eller, han sa (ägaren asså) att jag får välja vad jag vill ha som tack för hjälpen. Dom ska åka utomlands så han föreslog parfym.
Men till saken hör den att när jag va hundvakt sist, i julas, ca 2½ vecka fick jag en parfym, vilket jag uppskattade :bow: och jag fick oxå den jag ville ha. Men jag har ju inte använt den knappt. Och jag har en massa andra parfymer som måste användas. Jag kan ju inte önska mig parfym, som sen blir "dålig".
Vad tycker ni man kan önska sig, som tack för hjälpen. Dock behöver jag inget, mer än "tack". För jag tycker att det är så roligt att passa hunden. Undra om ägaren kan ge mig hunden :angel:

Vad brukar ni ge era hundvakter om dom passar era hundar en längre tid?
 
Sv: Hundvakt

Jag är snarare promenixare än vakt åt min kompis brors flickväns pappillonhundar (phu, vilket led ;)). Hon ville betala en summa per gång, men jag tyckte det blev för mycket med den hon föreslog och sedan kom vi av oss med löneförhandlingarna.
Som tack fick jag för några veckor sedan ett par hundralappar, ett jättefint tack-kort och en komprimerad handduk som vecklas ut i vatten ;) Det var lite roligt, och mycket uppskattat!

Du kan väl fundera på något som kan ligga i samma prisklass som parfymen? En flaska rom kanske? ;) Bara det inte är något väldigt dyrt och komplicerat så är det väl bara fantasin som sätter gränserna!?
Väldigt söt hund förresten! Är det en jack russel?
 
Sv: Hundvakt

jag tog hand om en liten hund 2 timmar/vecka (gick bara ut med henne tisdag o onsdagar. som tack fick jag ett presentkort på en cdaffär.
 
Sv: Hundvakt

En flaska rom, haha jo det kanske hade suttit fint. :angel:
Jo det är en Jack Russel, 1½ år är han.

Jag vet iaf att jag inte vill ha sprit, för det kommer inte drickas upp iaf. Parfym, njae...
Choklad...Isf, M&M´s men det blir väldigt mycket M-kulor för en parfym-flaska...
 
Sv: Hundvakt

Jag ger nästan bara bort alkohol, så det är det enda tips jag kan ge. I övrigt är jag usel på presenter. Vill du inte ha sprit finns ju alltid goda likörer, friska viner eller varför inte ett gäng läskande drinkar på flaska. Bacardi Breezer och liknande sägs vara smask.
 
Sv: Hundvakt

Jag skulle frågat efter något litet kul från de stället de är på semester (förutsatt att det inte är kanarieöarna eller Finland eller nått annat vanligt ställe).
Annars kan du ju önska presentkort på nått kul, biobiljetter eller något annat litet (eller rättare sagt, jag skulle bett om något litet för jag hatar att få presenter för något om det inte är jul eller födelsedag :angel: ).
 
Sv: Hundvakt

Jadzia skrev:
Jag ger nästan bara bort alkohol, så det är det enda tips jag kan ge. I övrigt är jag usel på presenter. Vill du inte ha sprit finns ju alltid goda likörer, friska viner eller varför inte ett gäng läskande drinkar på flaska. Bacardi Breezer och liknande sägs vara smask.

Jag vill inte ha alkohol övht. Jag dricker det så sällan, så det känns så onödigt
 
Sv: Hundvakt

vacasso skrev:
Jag skulle frågat efter något litet kul från de stället de är på semester (förutsatt att det inte är kanarieöarna eller Finland eller nått annat vanligt ställe).
Annars kan du ju önska presentkort på nått kul, biobiljetter eller något annat litet (eller rättare sagt, jag skulle bett om något litet för jag hatar att få presenter för något om det inte är jul eller födelsedag :angel: ).

Hm...dom ska ju åka till London.
Vad kan man önska sig därifrån?
 
Sv: Hundvakt

Engelskt the :d
Eller kanske en duva från trafalgar :p
*trött nu och ska gå och sova*
 
Sv: Hundvakt

Haha en duva ska jag be om :)

Eller lite saker från Harrods :D
 
Sv: Hundvakt

Det är svårt det där. Jag brukar passa en ung rottishane åt ägaren ibland. Har passat honom över en helg och fick 1.500:- och när jag passar över en dag (morgon till kväll) så får jag en 500:-
DET är jobbigt! Det är på tok för mkt pengar, men ägaren vägrar inse det. När jag blånekat ta emot pengarna dyker de istället upp på mitt konto. Lite tröttsamt faktiskt.

Men be om något från London. The eller Choklad eller något.
 
Sv: Hundvakt

Oj! Det är ju massor med pengar. Det känns ju konstigt att ta emot så mycket lixom. För det är ju knappast "värt" 1500:- att passa en hund över en helg...? Men om hundägare ser det så...:crazy:

Jag ska kolla på Harrods hemsida om jag kan hitta nått smaskigt där... Kanske för 1500 :angel: :D
 
Sv: Hundvakt

Ja, du kan ju titta på engelska hemsidor om det är nån inredningspryl eller nått du är sugen på och be dem titta efter det :idea:
 
Sv: Hundvakt

vacasso skrev:
Ja, du kan ju titta på engelska hemsidor om det är nån inredningspryl eller nått du är sugen på och be dem titta efter det :idea:

haha jag skulle vilja se hundägaren gå å kolla efter inredningspryl!
Haha jisses :rofl:
Inte hans stil lixom. Han köper hellre nått på macken åt mig isf :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 162
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 641
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 442
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp