Hur åker er hund i bilen?

Sv: Hur åker er hund i bilen?

Ja men det är ingen bur bilbarnstolen heller så...

Sen varför är ni säkrare i en rullning då än henne? Förklara får inte ihop ditt resonomang.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Sen varför är ni säkrare i en rullning då än henne? Förklara får inte ihop ditt resonomang.[/QUOTE]

För att hon flyger inte fram.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Sen varför är ni säkrare i en rullning då än henne? Förklara får inte ihop ditt resonomang.

För att hon flyger inte fram.[/QUOTE]

Va?

Jag fråga varför var ni säkrare i en rullning än hunden när ni bägge ha bälte o sele på er.

Viktigaste är ju att hunden inte slungas runt i bilen därför en bra bur är vettigast men selen gör ju att hunden inte slungas runt i bilen.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

För att hon flyger inte fram.

Va?

Jag fråga varför var ni säkrare i en rullning än hunden när ni bägge ha bälte o sele på er.

Viktigaste är ju att hunden inte slungas runt i bilen därför en bra bur är vettigast men selen gör ju att hunden inte slungas runt i bilen.[/QUOTE]

Men det är ju det jag säger!! :rofl:

Vi är säkrare när hon har sele för att hon inte slungas runt och kan slungas fram till oss. För hennes del kan hon fortfarande slungas en del (iaf i det bältet vi har). Selen fixerar ju inte hela kroppen utan hjälper bara vid snabba inbromsningar/vändningar (att hon inte flyger fram). Det är hela min poäng. Att visst är det bättre att ha sele än inget alls, men att den ändå inte är optimal iom att den "bara" förhindrar en flygtur framåt.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Så du har 4-punkts bälte så du kommer sitta kvar i ditt säte alltså om ni rullar.?

Nej jag tror ni har 3-punkts bälte som i de allra flesta bilar kommer också kastas runt som en trasa o du har ingen aning vart i bilen kupé du kommer vara när ni är klara. 3-punkts bälten är inte gjorda för rullningar men det är 4-punkt.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Så du har 4-punkts bälte så du kommer sitta kvar i ditt säte alltså om ni rullar.?

Nej jag tror ni har 3-punkts bälte som i de allra flesta bilar kommer också kastas runt som en trasa o du har ingen aning vart i bilen kupé du kommer vara när ni är klara. 3-punkts bälten är inte gjorda för rullningar men det är 4-punkt.
Nu förstår jag inte alls vad du pratar om.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 189
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 535
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 132
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp