Hur bekymrad bör jag vara?

Kändes som lite overkill att bli påtryckt en nackkrage såhär ca 6 veckor efter olyckan O_o men nu har det gjorts en vanlig röntgen av ländrygg och en datortomografi av nacken och det finns som förväntat inga skelettskador på nacken och omkringliggande områden i af och det tror jag ju inte att det är på ländryggen heller, men svar på det får jag som tidigast i eftermiddag nån gång = "bara" skadade nerver vad det verkar och det är iofs inte überroligt heller, men ändock tusen gånger bättre än skelettskador :banana:
 
Kändes som lite overkill att bli påtryckt en nackkrage såhär ca 6 veckor efter olyckan O_o men nu har det gjorts en vanlig röntgen av ländrygg och en datortomografi av nacken och det finns som förväntat inga skelettskador på nacken och omkringliggande områden i af och det tror jag ju inte att det är på ländryggen heller, men svar på det får jag som tidigast i eftermiddag nån gång = "bara" skadade nerver vad det verkar och det är iofs inte überroligt heller, men ändock tusen gånger bättre än skelettskador :banana:

Du verkar bli väl omhändertagen iallafall! Jag hoppas att det inte visar på någon tråkig skada utan att du kan rehabträna vidare och bli av med smärtan för gott.
 
@Philosophia Ja hugaligen, receptionisten känner mig vid namn och rabblar mitt personnummer utantill så fort jag visar mig numera :angel:

Känns som att de är rätt måna om att hitta vad som felas och se till att jag har rätt medikamenter och behandling för att ge det som är trasigt de bästa förutsättningarna för att läka så bäst det bara kan :up:
 
@Zoya

Jag blir så ledsen och upprörd när jag läser vad du skriver. Jag jobbar på en akutmottagning och vi jobbar och sliter som dårar för att alla ska få den hjälp de behöver. Det är så fruktansvärt att folk har den inställningen du har när du skriver att ni fått vänta de obligatoriska 5 timmarna.

Många är otroligt irriterade över väntetiderna och det förstår jag. Men jag önskar verkligen att det fanns förståelse för att Agda 86 år kommer in medvetandesänkt efter att ha ramlat och slagit huvudet hårt i backen och står på blodförtunnande medicin, eller att en familj på två vuxna och tre barn varit med i en trafikolycka, eller att anhöriga till Per som vi precis försökt rädda livet på efter ett hjärtstopp behöver all stöttning de kan få.

Det händer så mycket saker på en akutmottagning som folk inte ser. När du eller någon i din närhet kommer in med ambulans kallsvettiga med bröstsmärtor och andningsproblem kommer du vara glad över att vi prioriterar det framför någon med ryggsmärtor.
Jag för min del har bara gott att säga om akutvården. Då är det ortopedisk sjukvård jag har behövt några gånger och det har funkat bra och jag har blivit röntgad samma dag.
Märkligt att de inte ville röntga Gnist s rygg, tycker jag dock? Hon hade ju rätt allvarliga besvär. Men nu visade ju till sist röntgen att det inte var fraktur så läkaren visste tydligen vad den gjorde ändå.
 
nu visade ju till sist röntgen att det inte var fraktur så läkaren visste tydligen vad den gjorde ändå.

Nja, det är inlämnat incidentrapport (heter det så?) från annat håll inom vården just för att akuten inte röntgade nacke/rygg när jag kom in efter olyckan så från hc och sjukgymnasthåll anses det att akuten inte följde de rutiner som finns vid en olycka av det slaget.

Nu finns det ju inga skelettskador som tur är, bara nervskador så för min del hade det inte gjort till eller från med en röntgen initialt, men hade där varit några skelettskador så hade det kanske sett annorlunda ut för prognosen i längden av att de isf hade varit oupptäckta så pass länge.

Skönt i alla fall att nu helt säkert veta att allt i benväg är helt, även om det nu tog 6 veckor att få det beskedet :)
 
Kort uppdatering nu när det börjar närma sig slutet (förhoppningsvis) på den här delen av livet är att f-bolaget konstaterat att jag har minst 5% invaliditet till följd av olyckan och för att fastställa den exakta graden så står det utredning på hc på tur och sen har jag tydligen nått intyg på vad för invaliditetsgrad jag har och om det är så att de problem som finns kvar kommer att spöka i framtiden och göra att jag ex.vis inte längre kan jobba heltid etc så öppnas det hela upp för ny utredning.

Nåja, det hade ju kunnat vara värre, jag lever, jag jobbar och jag ska ju inom kort flytta ut i bushen liksom :up:
 
Ny kort uppdatering efter de senaste två besök inom vården och blivit undersökt in i minsta detalj vad gäller vänster sida av överkroppen och sen jämförts mot höger sidas resultat, så har gett vid handen att jag har fortfarande WAD grad III och det är tydligen bara en av de tre större nerverna i de regionerna som funkar som den ska. Övriga två funkar inget vidare bra och mer/bättre funktion än jag har nu kommer jag aldrig att få :down:

Men armen/axeln/skuldran är ju ändock duglig till lite mer än bara prydnad, så en får väl vara glad för det lilla i alla fall :)

Förhoppningsvis så är jag nu färdigutredd och färdigtestad :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
424
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 483
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp