Bukefalos 28 år!

Hur bra koll har ni på era rosetter?

Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

har skrivit på den sedan jag var liten så ;P men de flesta ligger i kartonger nu :D
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag skriver Häst, klass, datum placering, nummer ordning och så ner med den i en låda. Har ca 75-80st så det är en rätt liten låda än så länge.

/Linnea
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Du har ju tagit bort en massa ju :P

Här är mina
IMGP0535.jpg


och det är den här räkan som är skyldig till de flesta
puss.jpg


Hon har plockat rosetter i trav, w.riding, w.horsemanship, trail, hoppning, utställning. Men det är travet vi satsar mest på
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

skriver på alla och sätter upp dom=)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

*kl*

Skriver på baksidan av rosetten och hänger upp den på ett snöre!:)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag har stenkoll. dokumenterar allt på baksidan. dock är det inte många(30) stycken. vi har inte tävlat så mkt och nästan alla är clear rounder, dock tre blågula. sedan hänger jag upp dem och känner mig stolt över kusen;):banana:
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag hänger upp mina och skriver alltid häst, klass & bedömning, datum och vilken gren och eventuell placering om de e vit rosett :)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

När jag ställer ut min ponny så sparar jag bara på "guldrosetterna". Skulle jag "råka" få silver så ger jag tillbaka rosetten till föreningen så de kan ge den till någon som uppskattar den.

De rosetter vi får på ponnytravet ger jag till kusken som kör såvida det inte är en segerrosett - dem sparar jag på :banana:

Hänger upp rosetterna på en tråd och skriver självklart på baksidan av dem så man kommer ihåg poäng och domare (utställning) eller tid/distans/bana och kusk (trav)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag brukar skriva datum, klass, osv. på baksidan så hänger jag upp dem på väggen sedan.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Nu har jag ju slutat med tävlandet men på den gamla goda ponnytiden skrev jag:
Häst
Datum
Klubb
Klass
Regional/Lokal osv
Placering
Antal startande
Antal fel i hoppning/ Poäng dressyr


Om jag har tävlat någon annans häst skriver jag även födelseår och stam. Är man stamtavlenörd så är man ;)

Sen sparar jag alltid protokoll, starlistor, resultatlistor mm i en pärm. Alltid roligt att ha och titta tillbaka på.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Skriver ner klass, ställe, häst, a eller b-finaler osv.Eftersom jag nyligen flyttat till egen gård så ligger rosetterna för nuvarande i en plastpåse.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

har bara ett tiotal än så länge men jag har stenkoll på allt, till och med tiden in på hundradelar i hoppning och domaren, hästnamn, plats, datum, gren, klass, antal startande, vinnarens (om det inte var jag förstås) tid/poäng , you name it...
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag har bra koll pa mina, skrivit fint pa baksidan. sen har jag inte alla rosetter da ägarna till manga hästar har dom. sa alla rosetter har jag inte kolla pa. men dom jag har har jag koll pa.

blev lite rörigt där :p
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Skriver datum, häst, var, klass etc på baksidan av varje rosett...
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Skriver hästens namn, datum, klass och ev. placering om det är en vit rosett. Sen hänger jag upp dom på väggen! Fast jag har bara 70st än så länge..

Dessutom skriver jag upp all info om tävlingen i ett dokument på datorn.

BARA 70....:eek: uh... jag.. jag har..tävlat och tränat aktivt i
m å n g a år... och endast.. ja kan det vara 25-30rosetter... varav... alla blev slängda av misstag i sista flytten... Har väl 5nya ifrån isomras som finns kvar.. ((de skrynkliga som man hittar i hanskfacket på bilen..))

Skam den som ger sig;)....
Dont fight it... work it... Det m å s t e ju snart bli en ändring på detta..*hoppas*
Iaf.. jag skriver hästens namn, datum, klasser... Hänger på väggen med, tillsammans med fotografier.. något måste ju driva en frammåt=)=)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag skriver alltid på baksidan av rosetterna. klass. clear round eller med omoppning, lokal el. regonal, tid i omhopning, namn på mej och häst, klubb datum osv och hänger sedan upp på väggen. skriver även på baksidan av plaketterna och sätter upp på boxen. men pokalerna skirver jag ingenting på dom får stå i mitt prisskåp och vara fina :D
 
Senast ändrad:
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

skriver på baksidan, vart, klass, häst, gren, år, resultat.

ligger i en kartong i ett av mina skåp i stallet. kan va roligt att ha o titta tillbaka på någon gång om man känner för det, men det är inget jag har framme.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag märker allt med plats, datum, klass, resultat, häst osv. Rosetter, plaketter och pokaler, tävlade flitigt mellan 9 och 18 års ålder oh efter 18 har det blivit någon kvalitetstävlan och ett flertal utställningar per år..

Vill inte släppa det här med ponny :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 618
Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 088
Senast: AraSlei
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 833
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 633
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp