Bukefalos 28 år!

Hur bra koll har ni på era rosetter?

Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

skriver alltid en liten story på baksidan.... nee men häst, klass, plats, datum osv... det jag kommer på som är nåt att minnas liksom. det är roligt om man får en lite tillbakablick å minns hur det var, bara man kollar på rosetten liksom :)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Har vekligen noll koll på mina rosetterXDskrev bara på dom första:P Men vissa komer man ju ihåg ändå, som mina sm-rosetter, rpc, sv ponny derby osv.. Dom är ju lite mer speciella:)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Skriver där bak på mina rosetter: hästens namn,datum,klass och placering, starter.

Har också en pärm där jag förvarar start, och resultat listor, banskisser mm.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

det var ett väldigt bar tips att spara banskisser !
Så man kan ta lite ideer när mans ka träna :)

TACK FÖR TIPSET
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag har alltid skrivit hästens namn, vilket år och plats..ibland klass
MEN
jag har minarosetter på ett band i ett soligt rum, för att de inte skall blekas har jag svängt dem fel väg...suck
all text har försvunnit :(
Längre fram i livet skulle det vara så jädrans roligt att veta och minnas just den tävlingen, om man skulle plocka fram dem då.

så det är inget ni skall pröva på
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Som man får när man tävlar alltså. Vet ni var, när och vilka klasser de är ifrån?
Jag känner mig duktig, har skrivit upp ända från min första; häst, klass, gren, datum, inne eller ute, och ev. placering eller clearround. :)

så hur gör ni? Skriver ni upp och hänger upp, eller ligger dem bara i en låda och skräpar? ;)


Jag skriver på baksida, häst/ponny, ryttare, klass, datum o så står det oftast på rosetten vilken klubb de är ju :D
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag skriver all fakta på mina
hittade jätte många gamla häromdan och då var det tacksamt att man visste vilken häst och variffrån dom var
dom sitter på väggen ;)
har skrivit på nästan alla pokaler med, under botten på dom ;)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Har två skor med dekorativt band emellan från respektive ponny/häst på de har jag rosetter från "skornas ägare" på varje rosett skriver vi datum/år, klass/höjd, namn på ponnyn, väder,samt tävlings plats.

På detta sätt är alla rosetter samlade till respektive ägare.


Har inga pokaler ännu.......:p
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag skriver på baksidan på alla mina rosetter sedan hänger jag upp dom på väggen i sadel kammaren!! jag kanske har missat att skriva på någon men det är inget man kan göra något åt!! :)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag skriver på baksidan av rosetterna. När, var, vilken häst och tid (ponnytrav)/ev. fel (i agility eller annan körning).
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

:) skriver på baksidan på rosett och plakett datum, häst, klass, placering, pokalerna lägger jag en lapp i eller skriver undertill, har pokaler i ett skåp, rosetter på väggen och plaketter på boxen :banana:
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag har skrivit på alla mina priser, vad det är för häst, vilken klass, placering (om det inte utgår av rosetten) och vilken datum. det är jätteroligt att ta fram och titta på ibland och tänka tillbaka. Har även skrivit på polkalerna!
Jag har dessutom skrivit upp alla mina tävlingar i en bok, hur det gick hur många starter de var om några kompisar varit med å hur det gått för dom osv, men jag har tappat port denna bok i en flytt! :eek: Jag ar verkligen letat överallt, de e tävlingar från 15 års tid... jag blev väldigt lessen när jag inte hittade den
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag har inte så många men har sen första rosetten (ridlägerrosett :angel: ) skrivit på baksidan och har inga tankar på att sluta. jag har fått för mig att det kommer bli kul när jag är gammal att kunna läsa på alla rosetter och minnas just DEN tävlingsdagen :p
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

kl

Kollade faktiskt på mina rosetter o medaljer idag, och jag har skrivit på baksidan på alla rosetter hästens namn/klass och var vi tävlade.

Men sen såg jag att jag hade en 1:a pris rosett som det inte står ngt på och jag blir GALEN för jag vet inte varifrån den kommer!
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Brukar alltid skriva bak på rosetten vilken häst jag ridit, klass,plats och datum. är kul att kunna kolla sen :) brukar ha dom hängandes på väggen, men har flyttat till killen nu, inte hunnit få upp dom än.. men upp ska dom nog snart *ler*
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag skriver Namn, datum, tävl.plats, placering, tid.... allt som kan vara intressant att veta senare, jag märker även mina pokaler i botten.

Sen så hänger jag upp rosetterna på väggen. Jag gör samma med plaketerna, fast dom får ju hästen på boxväggen :D
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

skriver på baksidan och hänger upp dom i mitt rum:D :D
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag skriver också vilken häst, klass, poäng och %, eller fel, och datum. Roligt att ha kvar sen! :)
 

Liknande trådar

Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: AraSlei
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 829
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 632
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp