Hur fungerar hundens svans?

Ja! Katten är fullt upptagen med att döda hunden, medan hunden har sitt livs roligaste dag. (Vilket säger något om katters totala hybris :love::rofl:)
Men katter har hybris.
De tror att de kan vinna över schäfern också.
Schäfern leker överseende med dem som om de vore valpar.
Det blir litet Björnen Baloo och Mowgli över det hela.
 
Men katter har hybris.
De tror att de kan vinna över schäfern också.
Schäfern leker överseende med dem som om de vore valpar.
Det blir litet Björnen Baloo och Mowgli över det hela.
Sånt där är så gulligt. :love:

Men jag har faktiskt sett motsatsen också. För många år sedan i Grekland matade jag en honkatt med ungar som bodde i en husruin nedanför mitt. Jag kom inte in i ruinen så jag la maten utanför, då kom hon ut och åt.

En dag kom en stor jäkla byracka av schäfertyp springande, han ville åt maten. Och den fina lilla rödvita honkatten förvandlades på en nanosekund till ett jättemonster med rest ragg som sprang på tvären mot hunden med svansen som en toaborste. Jag har aldrig sett en hund drypa av så snabbt. Sedan kunde katten fortsätta äta i lugn och ro :laugh:
 
Laddas svans är hemsk, som en riktig piska :p Otis blundar och vänder bort ansiktet när han ser att han befinner sig i riskzonen :D
Det är ett aber det där med svansar, hon har en del problem med att hon slår sönder den emellanåt pga överlycklig och dålig svanskontroll.
 
Ni får väl kupera?










:angel:
Bara skoja, tycker att det varit lite för lugnt här på Hund ett tag. ;)
Eller också köper man färdigkuperad hund. Som min lille vätte till exempel. Hög viftningsfrekvens på den korta svansen, men inte så lång räckvidd. Mycket praktiskt. Nu får jag ju hem en långsvansad individ - hur ska detta gå :nailbiting: ? Tur att hon lär hamna på under 30 cm i mankhöjd.

(för säkerhets skull får jag kanske tillägga att Huliganen var inte kuperad - han var född med stubb. Bara för att vara övertydlig).
 
Pings svans viftar både från sida till sida, uppåt och nedåt och i cirklar, jag har ingen aning om hon har kontroll på vilken typ av viftning det ska bli eller om det bara blir så. Har försökt att hitta ett mönster i hur hon viftar men hon kan göra alla tre efter varandra så gissar mer på att hon bara viftar och så blir det som det blir. Hon har svans som går i en båge över ryggen, som en papillon, vet inte om det spelar in. Poppy, vars svans inte går över ryggen, viftar från sida till sida
 
Viftande svans är inte likamed glädje, tyvärr. Valpen försöker komma därifrån och engagerar inte i leken. (Klippet i mitten gör mig också misstänksam på vad som klippts bort, men det är förhoppningsvis alltför låga tankar om mänskligheten...)

@mandalaki valpen vänder huvudet från katten gång på gång, försöker ta sig loss och bort, och visar inga tecken på att leka själv.

Ja, jag ser också att den tittar bort. Men den försöker inte gå därifrån?

Normalt avskyr jag klipp där olika djurslag uppges leka eller gulla, typ lejon gosar med duniga kycklingar. Jag föreställer mig alltid livligt vad som hände just efter att kameran stängs av. :cry: (Överhuvudtaget är det irriterande med feltolkade djurbeteenden på youtube, det finns ju drivor av dem). Men i det här fallet reagerade jag inte så, kom bara att tänka på svansen när tråden dök upp.
 
Ja, jag ser också att den tittar bort. Men den försöker inte gå därifrån?

Normalt avskyr jag klipp där olika djurslag uppges leka eller gulla, typ lejon gosar med duniga kycklingar. Jag föreställer mig alltid livligt vad som hände just efter att kameran stängs av. :cry: (Överhuvudtaget är det irriterande med feltolkade djurbeteenden på youtube, det finns ju drivor av dem). Men i det här fallet reagerade jag inte så, kom bara att tänka på svansen när tråden dök upp.
Vid 7s uppfattar iaf jag att den försöker ta sig därifrån, sen behöver jag ju inte ha rätt :) oavsett ser inte valpen ut att trivas speciellt bra i situationen någon gång under filmen.
 
Jag tycker också att det ser ut som kattungen har skitkul med sin senaste pipleksak men att leksaken själv vill komma därifrån om den kunde. Den är inte aktiv alls under leken utan den blir lekt med och är för liten för att kunna göra annat.
 
Ja, jag ser också att den tittar bort. Men den försöker inte gå därifrån?

Normalt avskyr jag klipp där olika djurslag uppges leka eller gulla, typ lejon gosar med duniga kycklingar. Jag föreställer mig alltid livligt vad som hände just efter att kameran stängs av. :cry: (Överhuvudtaget är det irriterande med feltolkade djurbeteenden på youtube, det finns ju drivor av dem). Men i det här fallet reagerade jag inte så, kom bara att tänka på svansen när tråden dök upp.

Jodå, den försöker gå därifrån men det blir ju en rolig jaktlek för katten. Sen är valpen förvirrad (hur ska den lösa situationen?) och blir passiv.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 663
Senast: YlvaG
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 057
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 766
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp