Bukefalos 28 år!

Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

kl

Jag tog ner Thengan till en hage vi haft som en sommarhage förut och lät henne springa av sig all energi hon har! Nu när hon håller på att tappa tänder har vi lagt tömkörningen på hyllan en stund..

Så titta och njut på min vackra Thengilya ;-)






*love*
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Så himla fin hon är!! Helt otroligt mycket snö har Ni med...:laugh:
Idag har det hänt, FÖRSTA uppsittningen. Gick hur bra som helst. :banana: Jag är såååå lycklig. Först hängde jag en stund sedan satt jag upp och det var helt lugnt. Hon reagerade lite när jag satte mig rakt, tyckte det var lite obehagligt men sedan lunkade hon så fint på. :love:
Lägger med lite bilder, men kvaliten blir dock extremt dålig från ridhuset, men ändå, se och njut...:D

DSC00477.jpg


DSC00487.jpg


DSC00489.jpg


...ser ju själv ut att vara helt mongo... :)
 
Sv: Hur går de för era 06.or

*kl*
inte ett skit händer hos oss, grabben strosar i hagen. Idag skulle han fått börka jobba efter op, men ack vilket snö och is på backen. får hoppas på bättre väder i morgon.

men ja söt är han i alla fall,
26133581.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Å tack...ja lite snö har vi allafall men det är en jobbig hård snö!

Visst sitter man muppigt första gången! Jag satt inte som jag brukar göra. Har nog med att bäbisarna är så vingliga att man själv försöker hjälpa dem med balansen...
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Jag var tvungen att sätta på henne bots, en trl för litet men ska leta efter större. hon trampar sönder sej på varje dag annars.. vet inte vad jag ska göra... inte kul med stora sår..! nån som har ngt tips om hur jag ska göra?:confused:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

va fin hon ar...samma eld roda som min lilla soting, pa vintertraden....:)
 
Sv: Hur går de för era 06.or

kl
Dagens övning;
Mollefeb-09001.jpg


Och en filmsnutt

Det gick bra :D
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Blev sugen på att ha likadana bilder som dig, så släppte ut min 06.a i en sommar hage :P

26145247.jpg


26145403.jpg


26145306.jpg


26145407.jpg


fast vi har ju så klart inte lika mkt snö här nere i skåne..

Här är hela albumet
 
Sv: Hur går de för era 06.or

härlig film :) riktig vinterfilm.. härligt!!
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Senaste bilderna på "Alice". Med henne går det jättebra. Skrittar och travar, rider ut på henne ensam helt utan problem! :love:

IMG_3678.jpg


"Matte - ta utan blixt, tack!" :D
IMG_3677.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Vilka härliga bilder / film på era hästar!:laugh:
Idag var det en stor dag för oss; Red ut för första gången med en äldre häst som trygg förare. Gick hur bra som helst. Tuffade på utan problem. Tog sin första galopp m ryttare på ryggen ( har gjort en halv långsida i galopp m ryttare, men det är inte lätt m bjudning ensam i ett ridhus ).
Jag är stolt matte, kan man säga:)
Det är en härlig resa man gör med de små liven...:laugh:

/ C
 
Sv: Hur går de för era 06.or

kl

Åhh, jag vill också komma igång med min men varje gång jag gör ett seriöst försök så händer det något (inte alltid hästrelaterat) som sätter käppar i hjulet för oss.
Mest har det dock varit den evinnerliga halkan som satt P men nu har han fått skor fram för att lösa den biten. Nästa vecka så KANSKE jag kan klättra upp på honom igen!
 
Sv: Hur går de för era 06.or

*KL*

Jag höll på att byta bort min 06:a till en gammal läromästare på 21 år men de va typ det dummaste jag gjort, så jag bytte tillbaka. Otroligt hur kär man kan vara i en häst för han är allt jag tänker, Min Ringo Bar.

Dessutom minns han vilken sorts relation vi hade och idag slängde vi på sadel och hela baletten, jag fick hoppa upp utan några problem. Jag älskar honom verkligen, så länge jag litar på honom litar han på mig.

Dock är jag lite oerfaren, men min hovslagare sa "lås ut henne och hästen i corallen och dom får inte komma in förrän hon kan sitta på honom!"
Var bara att lösa problemet :P annars hade vi fått sova ute!

bild3.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

hejsan!
Vi har en Toopasch- prestige- galliano hemma som jäg tänkte berätta lite om! (har inte sett den här tråden innan) :o
Vår Tosca är en eldröd liten dam som är SÅÅÅ vaken! Är supersnäll att hantera men faller ett löv så märker hon det och ser det som chans att bralla iväg och leka lite!:eek: inte lätt alla gånger... Hon växer inte mycket (igår 159) och är istort bara långa ben! Därför är ägaren och "den riktiga ryttaren" förmodligen för stor och jag, hästskötaren, kommer kanske att få visa henne p tre årstestet! Kan man limma fast sig i sadeln tro?;)
Inridning påbörjad (halt och hårt så man kan ju inte göra så mycket), linad med sadel två ggr nu och far ivåg som en raket när vi ber henne gå lite (verkar inte rädd utan bara "igång" eller vad man ska säga) snäll att sadla och lina annars och älskar tränset! Tar ner huvudet och gaper efter bettet!! :love: älskar sånna hästar! ska försöka sätta in någon bild! ät inte datakunnig alls!
Imorrn ska vi trimma man och svans, alltid lika spännande!
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Här kommer lite Tosca bilder, ifrån förra året dock!
I1582649W242H396V20081217T225756Z.jpeg



En lite tråkig bild men här är hon iaf i dec- 08
I1637022W528H396V20090118T223724Z.jpeg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

kl
Min lile plutt har tagit det lite lungt ett par dagar, så idag släppte vi honom i ridhuset så han fick bralla av sej.. ojojo vilka varv han tog:eek:. tur man ine satt på då:p

dsc02790_28906671.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 369
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 571
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 059
Senast: sorbifolia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp