Bukefalos 28 år!

Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

kl
Min lile plutt har tagit det lite lungt ett par dagar, så idag släppte vi honom i ridhuset så han fick bralla av sej.. ojojo vilka varv han tog:eek:. tur man ine satt på då:p

dsc02790_28906671.jpg

Vilka mysiga boxväggar! fint!! och söt häst!:D
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Nu kommer Tosca bilderna! tror jag:crazy:
En sommarruffsig liten dam är det!
Toscamumsar.jpg


ok med bästisen i hagen
Bdabarnen.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

kl

Vi har massa snö nu!! Så nu har jag tagit tillfället i akt att rida lite intensivare, hon har varit så ömfotad innan. Galopperat har vi gjort ett par gånger nu, med en annan häst före. det går kanon, hon fattar både höger och vänster galopp, men inte alltid den jag vill;) Kul är det i varje fall, hon är pigg och framåt men en hel del humör. Det blir en del bocksprång men hitills har jag suttit kvar. Däremot skrittar hon som en kratta:eek: och traven är ine heller mycket att hurra för... galoppen är bättre. Jag vet att hon inte har några kanon gångarter, men så här dåliga... Jag har sett henne röra sig bättre, tips på att locka fram det? Hon rör sig dåligt i hagen med, korta snabba steg. Hon borde inte vara ömfotad nu med all snö...
 
Sv: Hur går de för era 06.or

26189756.jpg


Jag tog preimärturen på Wille i går!!! Jag red ut med min sambossystrar Sandra och Terese. Sandra red sin häst och Terese gick somledare till Wille. Han skötte sig jätte bra! Hoppade bara till 1 gångoch då gick han nära en stor gren som drogs läng hans mage och dettyckte han var lite läskigt. Men annras lyssnade han bra på mig och togtill och med halvhalterna =) Så nån gång till med ledare sen vägar jagnog rida ut sjävl med Sandra.
 
Sv: Hur går de för era 06.or

*kl*
Jag är nygammal användare här som tydligen inte vart på på läääänge o därför fick starta upp ett nytt användarkonto för att kunna svara i den här tråden... Hej på er iaf :)

Har en 06:a som varit väldigt snäll hela tiden...inkörd (älskar körningen) o nu ska hon ridas in. Vi har skrittat o travat 6-7 gånger men nu har det tagit stopp. Antagligen är det dags för test men nu funkar inte longering o inte heller ridningen. Hon bockar, går på bakbenen o tillome lägger öronen tillbaka o sparkar mot linan/pisken vid longeringen. :( När man läser era inlägg så verkar det gå så väldgit bra för er, kul f.ö, men nu undrar jag som då har kommit in i en test period med min 06a om ni haft några problem på vägen?
Mitt sto har varit världens snällaste hela tiden innan, under inkörning o löshoppning men nu först börjat sätta sig på tvären. Kan ju tillägga att det är de sista 2 ggr det varit lite problem o hon visar ingen hälta orenhet. Dessutom funkar körningen utan problem fortfarande. :D
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Kan verkligen säga att jag haft jobbiga perioder med min fröken! Hade ett helvete sen hon föddes tills i somras då allt började falla på plats och jag såg hur jag skulle bete mig för att hon skulle lyssna och uppföra sig..Visst har hon sina stunder och testar ofta! Men överlag är hon mycket trevligare nu...
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Oki då ska jag inte gnälla då :p
Kul att det går bra nu iaf!

Ingen annan som haft problem på vägen..eller rullar det bara på för er?
Varför jag vill veta är för att jag blev väldigt chockad över det beteende som min tjej visat nu...fast å andra sidan, vem har inte vart tonåring? :devil:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Oki då ska jag inte gnälla då :p
Kul att det går bra nu iaf!

Ingen annan som haft problem på vägen..eller rullar det bara på för er?
Varför jag vill veta är för att jag blev väldigt chockad över det beteende som min tjej visat nu...fast å andra sidan, vem har inte vart tonåring? :devil:

Min tjej testar inte hela tiden men när hon väl känner att det är dags så är det som tidigare skrev ett rent helvete. Springer på en, totalvägrar att gå in i transporten, etc. Testningen i ridhuset har varit lugn ett tag, men hon gjorde precis som du skrev, sparkar mot pisken, mot linan etc. Jag tror att hon testar dig, helt klart. ;)
Ha tålamod så ska du se att det kommer gå jättebra, sluta absolut inte longera henne eller vad du än gör, då kan den kampen gå dig förlorad. Visa att du bestämmer. Min tjej är världens gulligaste och vill knappt inte göra en fluga förnär, alla som träffar säger hela tiden, "så lugn hon är för att vara så ung". Men skenet kan bedra :devil:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Känns nästan som att du skrev om min lilla men tack för det för nu känns det bättre. Å egentligen är det så att jga är glad att hon visar lite humör...har liksom längtat efter det samtidigt som självförtroendet får sig en törn när hon börjar! Ingen risk att vi slutar jobba med ridningen eller longeringen dock! Det är jag för envis för!
Lycka till med din lilla :laugh:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

hejsan, jag har en pre kille -06, och det gar lite upp och ner med honom ocksa, fast inga overdrivna problem och oftast problem med saker som jag trodde skulle ga jatte latt, fast svara grejer klarar han galant. Det ar ju lite sa med unghastar och det ar ju lite av charmen med dom ocksa...

jag har inte suttit upp pa min klille an, tanken ar att han skall ridas in lite latt nu i mars, och sen ridas och visas under sommaren, sen ha ett sen sommar break pa nan manad sadar och sen kora pa lite igen....jag tror att lite vilo perioder ar jatte bra, och det later kanske som om din donna skulle kunna ma bra av att stallas av nagra veckor om du inte har haft ngot langre break sen du red in henne..dom lar sig mycket under vilan ocksa, och kan bli helt andra hastar efter en break..

lycka till:)
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Känns nästan som att du skrev om min lilla men tack för det för nu känns det bättre. Å egentligen är det så att jga är glad att hon visar lite humör...har liksom längtat efter det samtidigt som självförtroendet får sig en törn när hon börjar! Ingen risk att vi slutar jobba med ridningen eller longeringen dock! Det är jag för envis för!
Lycka till med din lilla :laugh:

Detsamma!! Vi får hjälpa varandra med råd under tiden. :bump:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

....jag tror att lite vilo perioder ar jatte bra, och det later kanske som om din donna skulle kunna ma bra av att stallas av nagra veckor om du inte har haft ngot langre break sen du red in henne..dom lar sig mycket under vilan ocksa, och kan bli helt andra hastar efter en break..

Min tjej vilade 6 veckor från slutet av november till början av januari eftersom jag va i Thailand då. Nyttigt eftersom de får smälta allt de lärt sig då. Tanken är att hon ska vila två veckor i mitten på mars också och sedan ridas till 3-års som är 1-3 maj. Efter det blir det vila igen.

Igår skötte hon sig iaf...nästan helt klanderfritt! :love: Longerade först o sen satt jag upp o red i lina för min instruktör L. Vi travade o hon gick fram fint, å sen tyckte L att vi skulle galoppera för första gången. Hade helst velat sitta av o springa därifrån men vad gör man inte. Fattade vänster galoppen o hästen bara galopperar!! *total lycka*:bump: Bytte sen varv o tog höger men hon har sin svagare sida där o det blev ca 149 bocksprång först, sen galopperade hon även i höger. Å jag satt kvar!!:banana:

På torsdag ska vi träna igen!

Lycka till med din me!:laugh:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

*kl*

Nu har vi varit hos tandläkaren :) (förra veckan)
Chili fick sina vargtänder utdragna och vet. plockade också loss ett par lösa mjölktänder. Sedan hittade hon en foderinpackning mellan 3 & 4-års tanden som hon tog bort. Vi ska på återbesök om en månad och kolla så den inte satt sig på nytt. Men som tur är så kommer den med största sannolikhet att försvinna sen när hon fäller 3 års tanden.
Resultatet
Chilifebruari10.jpg


Har ju börjat sätta igång madame igen nu också. Passet i ridhuset idag gick helt suveränt och Chili var på väldigt bra humör. Sedan tog vi en liten tur längs vägen till stallet i snön också. Längtar så tills att det ska bli lite mindre halt så att vi kan börja rida ut lite mer!:laugh:
Chilifebruari5.jpg

Chilifebruari4.jpg


Chili har hållt sig bra i hullet också nu i vinter och hon är faktiskt riktigt fin i kroppen nu.
Chilifebruari7.jpg

Måste också lägga in en bild på fröken där man ser hennes goa hals hon börjat få:d
Chilifebruari9.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or


Hon är så grymt snygg din lilla dam :love::love::love:

Jag längtar oxå till snön försvunnit så man kan rida mer i skogen, fast vi har ju stigar vi kan skritta på nu så länge, men dom är inte så långa. Men men man får vara glad för det lilla.
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Chili tackar och bockar :D

Ja precis, några små stigar är bättre än inga alls.:) Dessutom får grabben träna på dessa och känna sig hemma först innan ni ger er ut på äventyr vilket nog kan vara rätt bra :)
Har ju blivit lite bortskämd eftersom vi har privat ridhus vid stallet som nästan alltid är helt ledigt så vi kan ju alltid rida. Dock gör det ju så mycket för framåtbjudningen att få komma ut (både hos mig och Chili;):))
 
Sv: Hur går de för era 06.or

det later ju som ni ar pa ratt vag, och bra att du satt kvar...

lite trams far man nog rakna med, men som sagt var det ar ju skoont att ha den har traden sa man far skriva av sig och fa lite stod ibland:)
 
Sv: Hur går de för era 06.or

liten uppdatering...
här går det framåt, är uppe o rider regelbundet nu och det går bra.
hon skrittar lugnt och avslappnat och jag börjar slappna av lite bättre jag med:angel:
så nu har vi bokat in oss på en clinic i månadsskiftet för att få lite tips och sånt...
så vad gör ni andra med era unghästar när ni rider och hur länge rider ni?

ignorera händerna, hon var lite busig denna dagen.:o
P2160027.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

*kl*

Har ni sett att datum för treårs ligger ute på ASVHs hemsida.

Hugaligen jag blir ju lite nervös nu ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 369
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 571
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 059
Senast: sorbifolia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp