Bukefalos 28 år!

Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Åby 28/2 Sweet Sirocco

Spår 7 volt, hyfsad Start, tryckte lite på ledaren och...föll över i galopp :( ställde sig ganska snart och fick position sist invändigt. 500 kvar ut i andra spår och sedan på i tredjespår. Tog tag rejält på upploppet och slutade 5:a :bump: :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Jag ska väl ta och debut skriva här..

Dropdead Beauty Romme 29/2 , 4/2160 m
Kom iväg rätt bra från start men galopperade i första sväng. Blev långt efter sista häst. Fick jaga på de resterande 1500 meterna och gick dom på 15,5 tror jag det var. Blev fjärde häst utan pengar.

Får väl vara nöjd för hon gjorde ju en stark upphämtning! Så snabbt har hon aldrig gått. :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Surfinia 3a idag på sundbyholm i monte loppet trots att hon snubblar in på upploppet går på knä och knäcker käken :eek:men travar glatt vidare:love:
Ni som har ATG live kan se hur nära det var att hon klotar ordentligt och hur nära det är att Jenny ramlar av:crazy:

Fresa colepa 4a i P21 på sundbyholm idag oxå
 
Sv: Hur gick loppet????

K.A.Non slutade på andraplats i Gävle idag. :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Skriver här trots att jag leasat ut skruttegubben :)

Staro Wiseguy

Monté kvalade på Eskilstuna i tisdags 4/3 med Nathalie Ekman. Skötte sig bra, travade 1.20 första 1000m , gick 1.21,7 på distansen. Ska bli hur kul som helst & följa dem vid "sidan av".:bump:
 
Sv: Hur gick loppet????

K.A.Non slutade på andraplats i Gävle idag. :)

Önskar jag kunde skriva detsamma.
Eject
Samma dag, samma bana, samma kusk, samma stall.
Eject tyckte er minipålle (140 cm?) var söt!!

Nåja loppet då?
Galoppskorna på, hoppade långt innan bilen släppte och fick sen lägga en rejäl repa för att komma ikapp. :(
Snabb öppning och klockade sen 12,5 ett varv.
DÅ tog Ulf Ohlsson i högertömmen och gick på.
Varken jag eller sambon fattar varför...... :confused:
Loppet var ju liksom redan kört för vår del och pållen brukar inte fungera fullt ut när kuskarna får ta rejält i honom.
Hur som helst, först utan pengar på 14,9.
Dock inte särskilt trött efteråt så han kommer igen redan på söndag!! :bump:

(Alltid lika kortfattad.) ;)
 
Sv: Hur gick loppet????

Han kom iväg snabbast av tilläggshästarna från spår 5.
Hamnade andra utvändigt som sedan blev dödens efter att hästen framför avancerade till ledning.
Låg i dödens resten av loppet då ingen ville frälsa oss från den positionen, många hästar kom i bredd på upploppet och det var hårt i mål. Han kämpade hela vägen i mål på ett utomordentligt sätt.

Gick 31,1, 2160v.
 
Sv: Hur gick loppet????

Han kom iväg snabbast av tilläggshästarna från spår 5.
Hamnade andra utvändigt som sedan blev dödens efter att hästen framför avancerade till ledning.
Låg i dödens resten av loppet då ingen ville frälsa oss från den positionen, många hästar kom i bredd på upploppet och det var hårt i mål. Han kämpade hela vägen i mål på ett utomordentligt sätt.

Gick 31,1, 2160v.


han såg jättefin ut =)
 
Sv: Hur gick loppet????

Jahapp......eller nähäpp skulle man kunna säga.

Eject har nog inte kommit i mål ännu.........:(

Kändes jättefin i värmningen.
Kom iväg toppen från tredjespår bakom bilen, hamnade i andra par utvändigt.
Styrde på varvet från mål och precis INGENTING hände.
Jo han var i vägen för alla andra förstås. ;)
I mål var han absolut sist av alla, felfri på tiden 16,7.
Inte trött efteråt så förmodligen är det bakknäna som spökar. :crazy:
 
Sv: Hur gick loppet????

Fantom Tl, andra utan pengar på Jägersro ikväll.

Efter en lite *hrrm* annorlunda taktik från kusken, bla att ligga långt från bilen och försöka invändigt på upploppet när det var 10 hästar ivägen, kom han in på 15,1. (1640 a), puls 78. Nästan samma som ett träningsjobb i sanden under veckorna...oj vad trött han var, verkligen heeelt tömd! :angel:

Nu blir de kalmar nästa vecka, då får de passa sig! :d
 
Sv: Hur gick loppet????

Kokett Hammering - Jägersro lopp 4, idag 18/3.
Utan pengar, sist i mål, men sprang på den fina tiden 15,8 autostart kostdistans. Hästen sprang inte bra alls i bak, släpade med ena bakbenet. Annars pekar formen uppåt och hoppas de blir bättre nästa gång...
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty Solvalla 19/3

Blev först i andra spår, sedan tredje ytter. Blev dragen bakåt halvvarvet kvar och när hon väl fick fritt så bröt hon utåt i banan och galopperade på upploppet.
Hade krafter kvar...

:cool:
 
Sv: Hur gick loppet????

KL

Ivarsqvick blev tvåa i sin första start idag!!! Mycket stolt uppfödare, men liite surt ändå att han tog en kort galopp, kunde blivit hur spännande som helst annars ju..
 
Sv: Hur gick loppet????

fantom T.L, jägersro idag 27/3. Kom trea i mål med E.A i sulkyn, tid 1,14,8 2140 meter, enligt Erik hästens bästa lopp han kört honom! :banana:
 
Sv: Hur gick loppet????

About a boy

örebro igår.

när de är 30 sek tills bilen ska gå är han långt borta har hela långsidan fram till bilen.. å börjar passa... fortsätter passa å kommer aldrig fram till bilen.. börjar trava till slut. men tappar väl säkert 20 m i starten. smög upp invändigt å låg 3 par invändigt.... 500 kvar tar orken slut.. har 2 bakom sig imål.. gick 17,0

e lite trött.. men men han galoppera juh inte.. behövde väl ett lopp i kroppen har juh inte startat sen början av september... nya tag å bollnäs nästa...
 
Sv: Hur gick loppet????

Gävle Monte idag
Surfinia 2:a på nytt rekord 16,3 hon va skit bra:bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 495
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 921
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 341
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 201
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rumsren - hur gör ni på natten?
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp