Hur gick loppet????

ghost

Trådstartare
Ja, nu tar jag och skapar en ny sån tråd... :D

Tre trådar för oss att hålla reda på alltså.

Bukehästar till start: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=627520

Den här tråden givetvis...

Och så givetvis Grattis-tråden som alla säkert hittar till utan min assistans. :idea:

Löpningsreferat från våra egna perspektiv, inga sågningar av namngivna personer. Men visst är det intressant att höra hur loppen blev, inte bara "Hästen kom fyra" :idea:

Just nu har jag inget nytt att bidra med men det kommer... :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur gick loppet????

idag starta sober på färjestad (hade totalt glömt bort å skriva de i "starttråden" :o ) i ett p 22-lopp :eek: .. hon hade spår10 2140m å voltstart..
de hela börja me att de blev 2 omstarter å bägge av samma kusk/häst å därmed utkörda från banan :crazy: sen när h*n (nämner inga namn :angel: ) blivit borta så gick starten alldelses utmärkt :angel:
sober hamna på fjärde inner tror ja å låg där tills ja typ kanske 700 kvar å gick då ut i andra spår.. i sista sväng va hon tvungen att gå ut i både tredje å fjärde spår för att runda lite hästar å blev därför lite seg i bena men höll hela vägen in i mål för en gång skull :D
hon kom i mål som sexa men eftersom de bara var nio som kom till start (pga att h*n som blev utkörd inte starta) så blev de inga pengar (igen... :smirk: ).. men lika glad ä ja för de för hon gick skitbra :idea: (tiden var 19,2 :o )
nu ä de tänkt att vi ska åka te årjäng nästa lördag å starta i ett p22-lopp om vi kommer me vill säga å borde bli kraftigt förbättrad me de här loppet i kroppen :D
 
Sv: Hur gick loppet????

Akrobat Sign startade i lopp 9 på Umåker ikväll. Det var hans tredje start och han tog ledninhgen från 7:e spåret och släppte sedan till favoriten efter 600 m. Satt kvar i rygg på denna hela vägen. Trea i mål på 1.18,7. Tappade lite på vinnaren över upploppet men jag är helnöjd med honom. De som var etta och tvåa slår han inte om inte de kommer bort totalt. Så det blev nästan en seger! :)
 
Sv: Hur gick loppet????

eye of a spirit vart 7a i sitt lopp på kalmar .Tyvärr vart det en galopp (helt omoterverat) , Gick kanon bra efter galopen och gick hela vägen in imål. Så det blir start igen den 22 .
 
Sv: Hur gick loppet????

*kl*

Det är jättekul att läsa om era pållar, synd att de gamla referaten försvunnit. :(

Men vad sjutton, bara att samla nya???
 
Sv: Hur gick loppet????

Lazio skrev:
Va? Har du Acke??
Hm, tydligen känner du till honom :) . Jo, jag har honom och även Othello som jag gissar att du också känner då...:smirk:
Vet du något om dem så PM:a gärna o berätta! :)
 
Sv: Hur gick loppet????

*kl*

"Min" lilla flicka ska kvala idag....Nu blir hon också en stoooor flicka :love:
Friendly Kisses, Färjestad
 
Sv: Hur gick loppet????

Kvalet avklarat , medans Buke dog :eek:

18,4 gick hon......det blev lite dumt då hon låg andra ytter och de som var med där var starthästar med flera 100 tusen på sig......hon knatade på....så duktig så , men tappade lite på slutet....kusken drev iallafall inte på henne så jag hoppas hon tog det bra...
 
Sv: Hur gick loppet????

Min "montéhäst" Love Tango startade inom Lunch V4:an på Skellefteå idag.
Det började med två omstarter där 4:an krånglade och blev utkörd. Sedan krånglade en annan häst så ena sulkyhjulet vek sig. Efter mycket om och men kom så fältet iväg. Min hade 8:e spår med rygg på förhandsfavoriten som också tog hand om ledningen. Rygg ledaren var ju önskescenariot.:D
5-600 m kvar såg ledaren halvseg ut medan min var väldigt pigg. Luckan kom och när kusken skulle flytta ut ett spår klev hon upp på hjulet (med denna hästs oflyt... är jag förvånad?) och höll nästan på att sätta sig på ändan. Hon lyckades hålla ordning på benen men tappade ju lite fart. När ledaren då får häst på sidan så svarar han men min höll farten bra och blev trea.
Jag är jättenöjd med henne och alla tror att hon bara duger till monté.:devil:
 
Sv: Hur gick loppet????

En av mina bästa kompisar är f.d ägare o uppfödare t Love Tango :bump: QL
 
Sv: Hur gick loppet????

Mina montè kvalare var duktiga idag
Surfinia gick 20.0 Oriden. hennes första montè äventyr
Jailbird singer gick 22,2
 
Sv: Hur gick loppet????

Idag startade Facy by Face på Lunchtravet i Skellefteå, hon blev oplacerad.
Tog ledningen från spår ett bakom bilen och blev på tok för het. Öppnade första 500 m på 11,5, Första 1000 m på 17,5.
Kusken fick ligga raklång i över ett varv, 600 m kvar blev hon trött.

Men jag är nöjd ändå att hon kunde starta bra bakom bilen.
 
Sv: Hur gick loppet????

Nu har min guldklimp Monsieur de Mai gjort sin tredje start i livet. Den här gången var det på Åby i lopp 2 och med bricka nummer 8.

Han kommer iväg skapligt från start och hästarna ligger på rad in genom första sväng med Monsieur på femte plats. Björn hittar sedan till 2:a ytter och ligger där till ca 600-700 kvar. Då styr han på först i tredjespår och får gå där till ca 400 kvar då han kommer ner i andraspår. Kopplar sedan greppet på ledaren och går ifrån med ca 1,5 längd. Han ser ut att gå mot en klar seger men blir upphunnen i sista steget av en smygkörd häst som kom fortare.

Tempo: 500m: 15,7 - 1000m: 17,8 - sista 500m: 14,2

Monsieur går i mål som tvåa på tiden 1.17.0 och är slagen med huvud.

Monsieur gör ett jättebra lopp och nu ser jag bara fram emot nästa start och håller tummarna för att han ska ta detta loppet bra! :bow: :love: :bump:
 
Sv: Hur gick loppet????

Rolex Håleryd fick 3:e par invändigt (Åby 14/9), fritt och gick ut som tvåa i andraspår 1300 m från mål. Satt kvar där när attackerna kom 800 kvar, fick fritt invändigt bakom ledaren 500 kvar (snacka om slalomkörning:rofl: ) sedan fritt och ut i tredjespår 250 m kvar, rådde inte på vinnaren som låg i andraspår men var tvåa o sänkte rekordet 2 sek :bow: till 17,0. Hoppla :D
 
Sv: Hur gick loppet????

martha skrev:
*kl*

"Min" lilla flicka ska kvala idag....Nu blir hon också en stoooor flicka :love:
Friendly Kisses, Färjestad

friendly kisses, är det din det? står inte hon hos berglöf? jag gjorde praktik hos honom förra hösten så jag försöker hålla lite koll på hästarna hans men jag tror inte hon stog där då väl :p )
 
Sv: Hur gick loppet????

ja, idag starta "lilla" (:angel: ) flis viktor för första gången (spår 8 2640m voltstart på årjäng).. kusken tog det väldigt lugnt ifrån start pga att han brukar spänna sig i början å hamna på 5:e invändigt.. han var tokhet å pullade å pullade å pullade :crazy: ungefär 1 varv från mål så hoppade han (såg inte vad som hände antagligen blev han trött å snubblade skulle jag kunna tro :smirk: ) å efter de så var lilla viktor helt slut å tappade mark ifrån dom i täten hela tiden.. han kom i mål som näst sist på tiden 1.39,4 :smirk: ja så var de me de, man fick gå en tur på mârten iaf ;)

första 500 37.5
första 1000 37.5
 
Sv: Hur gick loppet????

igår starta smashing vision på örebro i montéb-löp.. var inte på plats själv så jag vet inte hur själva loppet blev ridit men han kom iaf 2:a på tiden 18,8 :) :bow: :banana:
 
Sv: Hur gick loppet????

Mitt "ex" äger henne men det är min uppfödning , hon kom dit i feb i år.
Min "svåger" jobbar hos Berglöf och det är han som sköter henne normalt men nu är han i Norrland o jobbar och kommer tillbaka o tar hand om henne i oktober.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 453
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 846
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 300
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 162
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp