Bukefalos 28 år!

Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Beauty skulle ut på stayerlopp igår och hon fick verkligen det perfekta loppet men hästskrället bara slänger sig i galopp 200 m från mål, blir diskad och gick miste om en 2a plats :cool:
 
Sv: Hur gick loppet????

Bergsåker 3 maj [Ponnytrav]

Årsdebut! Hon gick 2.21 (2 sek. ifrån rekordet) blev oplacerad vilket jag räknat med då hon hade stenhårt lopp. Inte riktigt nöjd med traven, hon har lite konstigheter för sig bak. Hon är kollad och helt frisk !

Östersund 11 maj [Ponnytrav]

Polenta

Banan var SKITdålig ... fattar inte att dom hade tävlingar ens i det skicket som den var i :S

Hon gick få se nu, ca 5-6 sekunder ifrån sitt rekord och knep en 5:e plats, hon hade blivit sämst 4:a om hon inte hoppat när jag skulle om en häst på upploppet. Jag är nöjd med henne ! Apropå att hon gick 5-6 sek. ifrån rekordet, ska tillägga att Alla hästar gjorde de .. gick sämre än rekordet.

Nästa start: Hagmyren 18 maj
 
Sv: Hur gick loppet????

Hagmyren 18 maj [Ponnytrav]
Idag startade jag och mitt russ på Hagmyren i lopp 3 :P
Spår 1 på start. Hon gick kanonbra ! Kändes hur fin som helst, travade som en klocka, svarade åh verkligen tog i ! Och vi knep sista peng och lite poäng med oss hem ! :devil:

Dessutom sänkte hon rekordet med 2,9 sekunder från 2.19,6 till 2.16,7 ! :bump::banana:
 
Sv: Hur gick loppet????

Har glömt att skriva
Juvelen 9 Maj Skellefteå
20 m tillägg och nio hästar på start.
Inte lika kvick som vanligt från start. Struligt lopp, satt fast bakom trötta hästar på upploppet med krafter kvar. Första 500: 30.2, första 1000: 27.4 Inte så lätt att ta in 20 m när det går fort där framme på kort distans.

Var nöjd med honom, gick en tiondel över sitt rekord på distansen efter uppehåll. Kommer igen nästa gång!
 
Sv: Hur gick loppet????

så var de till att skriva här igen då..

About a boy
romme igår. 2140 a sören e som körde som vanligt .. eller ja han kör juh nästan jämt..

hade spår 1 höll sig till trav i starten denna gång. kom iväög bra å fick gå i spets. öppnade första 500 på 13,5. varvet på 14.5.

så fort har han aldrig sprungit i spets tidigare.
höll på att hålla hela vägen in i mål men blev slagen på mållinjen. så han blev 3 på 15.0. samma tid som både 1 och 2.

han e juh van att gå smyg lopp å runda några stycken å spurtaikapp så att gå i spets va nått han itne gör allt för ofta. men gjorde det klart godkänt igår. sen efter dusch mm så härjade han rejält.. stod på bakbenen å sprattlade allmänt när jag gick med honom...

kan den hästen bli trött?? åt som en idiot när vi kom hem. åt även morron maten. all havre å all hö.. de händer inte ofta annars men nu efter lopp ja då ska han tydligen äta..
 
Sv: Hur gick loppet????

Juvelen
Umåker 26/5 3:a på 1.29.1
20m tillägg och 11 hästar på start.
Kom iväg snabbast från tillägg. Fick sedan andra utvändigt där låg han till ungefär 500 m kvar.
Kämpade på bra men orkade inte riktigt till slut. Första 500: 29.5, första 1000: 30.5.
 
Sv: Hur gick loppet????

Fantom t.l. Jägersro 27/5, lopp sju, spår fem, dd1 v65- 5

Erik A i sulkyn, tack gode gud. Erik gillar Fantomen, Fantomen gillar Erik.
Slutade på en 4 e plats efter resa andra utvändigt.

Tid 14.3 2140 a.
Rekordsänk med 0.5 sek.

Helt ok!
 
Sv: Hur gick loppet????

Solänget 31 maj [ponnytrav]
5:a på 20,1g
Hon gick 4,5 sek. ifrån rekordet, var inte direkt så bra.
 
Sv: Hur gick loppet????

Bångsta Gulla
Skellefteå 4/6 1:a på 1.33.2.
Tog ledningen och höll den hela vägen till mål. Sänkte rekordet med 2½ sekund.
Första 500: 35.0, första 1000: 34.0
 
Sv: Hur gick loppet????

Rättvik idag, 4/2660
Blev 4a på 18,1 :laugh:

DROPDEAD BEAUTY utvändigt i kön. På i vida spår runt sista sväg och fullföljde starkt.
 
Sv: Hur gick loppet????

I dag var jeg ute i montèløp på Jarlsberg. Jeg har ikke ridd løp på over ett år så var veldig spent. Men hesten var mye bedre enne raden og vi fikk 3plass. :banana:

Løp: 9 Start: 20. 06. 2008 kl. 20:50 Bane: Jarlsberg Travbane Løpnavn:
Premiesum: 27000 Distanse: 2100 Baneverdi: Startmetode: Volte

1 8 The Breadwinner 2120 2:47,0 18,8 10000 Johanne Ulrica Øveraasen 144
Far: Brief Encounter (S)
Mor: Pride Shadow
Eier: Gunnar Trasop (ÅRNES) ()
Oppdretter: Siri Trasop & Torunn Trasop

2 6 A Tout a l'Heure* (S) 2120 2:47,4 19,0 5000 Silje Hogner 187
3 4 Mean Wind (S) 2100 2:47,8 19,9 3500 K E Elisabeth Jensen 169
4 13 Writing Cane 2140 2:47,8 18,4 2500 Turid Agnete Teigen 353
5 5 Jeppe Rævbak (DK) 2100 2:48,4 20,2 2000 Ragnhild Strøm 790
6 12 Olympic Queen 2140 2:49,0 19,0 2000 Mette R. Nyløkken 145
7 10 Couldn'tcareless 2120 2:49,7 20,0 2000 Connie Engebråthen 88
0 1 Miss Gransæter (S) 2100 2:49,8 20,9 Egle Kochanauskaite 142
0 9 Simb Ridge (S) 2120 2:50,0 20,2 L Lene Nilsen 846
0 11 Thai Possessed 2120 2:50,6 20,5 Kristine Kvasnes 461
0 2 Manolito Arioso (S) 2100 2:50,7 21,3 CA Line Gundersen 135
Distansert 7 American Secret 2120 2:58,2 dist g L Lindsey Eigeland 32
Distansert 3 Pine Peak (S) 2100 3:20,2 dist g Laila Thue Nervik 666
Disk. galopp 14 Queen Of My Heart (S) 2140 DG dg
 
Sv: Hur gick loppet????

Vill passa ¨på att :bow: för allas prestationer i tråden.
Spelar ingen roll om det gick bra eller ej.
Att bara få dem till start är en prestation i sig!:love:

Tycker det är så roligt att följa alla Bukehästar så glöm inte att skriva när ni ska till start!


Från spår 9 bakom bilen tog Vibbe rygg på Euro Zon och därmed blev han perfekt placerad i andra ytter.
Gick på i tredjespår 800 kvar, där han blev kvar fram till upploppet. Ner i andraspår och utmanade ledaren -och vinnaren- Bonus Käll. Målfoto med en lååång väntan och ett svimfärdigt gäng kvar i Göteborg på telefonen. Slagen med en nos.


Han var helt underbar!:love:

Står nu kvar i klass I med 1000:- till godo.

Men efter ett tufft lopp och en lång resa till Bergsåker så får han vila lite nu.
Ett stayerlopp på V75 under Stochampionatshelgen är troligtvis nästa mål!
 
Sv: Hur gick loppet????

Lopp 9 Bollnäs 1/7 Domingo
Ja, min kuse har ju inte tagit sig i mål på fortare än 18,0 förr med ett par g i raden fick ett -jahaja.. av Bergh när han läste raden innan han körde ut...


Spår 3 bakom bilen och kom iväg hyfsat och la sig 2:a inner. Men det tog inte många meter förrän Bergh styrde ut och började runda, 500 meter på 1.11,5 noterades på dåvarande ledaren, min "Hälge" tog över precis efter det!! Så fort han kom fram fick han bromsa upp lite och varvet gick på 16. Han höll sin ledning under ett varv tror jag sen kom en bakifrån med god fart, inget att göra åt. Det såg ut som Hälge tröttnade lite men ledaren gick ifrån ganska stort. Min ökade fortfarande in i sista kurvan och var klar 2:a in på upploppet, 3-4 längder fram och ett par bak till 3:an, då slår väl mjölksyran till och han slår på en galopp 100 före mål.. De avslutade på 1.12 sista 500 så han hade fått en hyfsad rekord-sänkning om han höll loppet ut!

Visst är det trist när det blir så men jag tror jag är världens gladaste ägare/tränare över en upploppsgalopp, att han gick det loppet med den farten! Äntligen fick vi verkligen se att HAN KAN!

Jag skrattade mest efteråt och Bergh var fövånad över hästen, jag sa att han kanske var lite bättre än vad raden visade, ja, sa han- ett par hundra meter! :laugh:

Nu måste jag skaffa sån ATG live så jag kan kolla loppet igen, har lite svårt att ta in det! :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Tosca du Ling startade igår i finalen av Söndagsstoet i Halmstad och blev trea efter ett perfekt lopp! :love:

Ett tag såg hon ut att kunna bli tvåa, men Umbrella Hornline kom för snabbt längre ut i banan. Men Tosca sprang ändå nytt rekord på 1.14,1 och tjänade 50 000! Hon är bara bäst vår lilla stjärna! :banana::banana::love:
 
Sv: Hur gick loppet????

Vill passa ¨på att :bow: för allas prestationer i tråden.
Spelar ingen roll om det gick bra eller ej.
Att bara få dem till start är en prestation i sig!:love:

Kan inte annat än att hålla med. :bow: :bow: :bow:
Sen finns det ju de som är skitsura över andraplatser osv...
:angel: :devil: Men när man har hållt på med den här sporten ett tag så har i alla fall jag lärt mig att man ska vara tacksam över att få komma till start.
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty
Rättvik 30 juni, 5/2160
Oplacerad på 18,4g

Galopp i första sväng.


Dropdead Beauty
Rättvik 7 juli, 1/3140
3a på 19,0

DROPDEAD BEAUTY andra ytter. Utåt 300 kvar. Vass spurt.
 
Sv: Hur gick loppet????

Årjäng söndag 6 juli..
Lopp 9 1640 volt...
Dorety east tod ledningen å förblev där.. hon vann..helt underbart roligt.! :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty
Rättvik 7 juli, 1/3140
3a på 19,0

DROPDEAD BEAUTY andra ytter. Utåt 300 kvar. Vass spurt [/I]


Jag såg er, det såg fint ut :bump:

Helt annat än när Granfaksa som vi var där med startade om man säger så... galopperade tre gånger och fullföljde inte ens :crazy: men så är det ju bara ibland... eller något. Trist var det i alla fall och det störande är ju att vi inte riktigt vet varför det blev så.
 
Sv: Hur gick loppet????

-kl-

Lobys Alice , Axevalla 20/7 lopp 6 -Stefan Söderkvist

Okej i värmningen. Provade norsk & barfota r.o. för första gången ihop. Var i gammalt gott slag, riktigt på ( aldrig varit i det i min regi) men fick förmodligen känningar i hovbensfraktur benet under loppet. Dubbla galopper , men Stefan sa att hon tog i för kung & fosterland efter varje nedtagning. Tog ut henne innan sista sväng, då hon försökte men inte kunde.

Och mkt riktigt, hon hade svällt upp mellan kota & hov.. Så nu blir det besök hos Veterinären!
 
Sv: Hur gick loppet????

Dropdead Beauty

6/2660m

Kom iväg jättebra från springspår och hamnade i tredje ytter.
Varvet från mål gick hon ut i tredjespår och gick sista varvet på 15.

Blev 4a på 16,5 L :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 475
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 865
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 306
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 183
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommartoffel
  • Melatonin
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp