Bukefalos 28 år!

Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

nej nej hon hade aldrig tagit Call Oboy


Jo, jag tror faktiskt det...Han är ruskigt bra nu och .21 första 1000 gynna inte Helenes häst...och så gick han med skor ifram...

Men men... Framtiden får utvisa hur bra han är! Jag kan ha fel.
 
Sv: Hur gick loppet????

Romme: Mr Hanne: Monté: Dug.

Spår ett, gick till ledning perfekt och höll den 1000meter tills nr 4, (Liberg Helena) manglar ner ekipaget totalt och båda hamnar i galopp ... Hon kommer förmodligen att få påföljd(nr 4) då hon hade fler som klagade... SHIT vad surt, ledningen hade varit en klar etta...

ÅHHH Vad jag hatar sånna som INTE kan rida :(

Lopp 2. Helena Liberg (Canister) 900 kronor för snäv körning.
 
Sv: Hur gick loppet????

Lopp 2. Helena Liberg (Canister) 900 kronor för snäv körning.

Sånt gör mig SKOGSTOKIG... 900 för att hon red över 2 ekipage, för att montékvaliten skall höjas måste man markera rejält att sån itnet acceperas, 1500 i böter och avsängning.

Det finns så mycket löst folk som rider monté så man blir mörkädd *suck* :smirk:



Lite OT:
I B-loppet jag red blev jag trängd(jag ytter och hon inner, puttar ut mig i tredje), fel eller rätt men jag kickade till tjejjen´s häst som var tvungen att gå ner ingen och skrek åt henne att hålla sig på sin plats... Jag var nära galopp men lyckades att hålla kvar i trav medans hennes häst gick över i galopp strax efter... Man j*las inte med mig! Rätt skall vara rätt!
 
Sv: Hur gick loppet????

man får inte banka på andras hästar i loppen.Vilken av dina ska du till örebro med
 
Sv: Hur gick loppet????

Lite OT:
I B-loppet jag red blev jag trängd(jag ytter och hon inner, puttar ut mig i tredje), fel eller rätt men jag kickade till tjejjen´s häst som var tvungen att gå ner ingen och skrek åt henne att hålla sig på sin plats... Jag var nära galopp men lyckades att hålla kvar i trav medans hennes häst gick över i galopp strax efter... Man j*las inte med mig! Rätt skall vara rätt!

Men man får ju knappast sparka till någon annans häst i loppen oavsett om man blir trängd eller inte.
 
Sv: Hur gick loppet????

Men man får ju knappast sparka till någon annans häst i loppen oavsett om man blir trängd eller inte.

Får o får... man får inte tränga o rida över heller.

Sen kanske det lät värre, jag är usel på att förklara, men hästen på innespårets rumpa låg mot min skänkel så det var absolut inte "sparka" utan vad ska man säga.. "pressa" med benet mot rumpan, trycka tillbaka...

Precis som i sulky lopp när man går emot med hjul och pressar ut, så kan man pressa tillbaka om man nu lyckas med det.



Vad ska man annars göra, låta tomtarna rida hur dom vill och sabba min tvåa som det blev då?
 
Sv: Hur gick loppet????

man får inte banka på andras hästar i loppen.Vilken av dina ska du till örebro med
Se mitt svar ovan, jag skrev lite illa... iom att hästens rumpa pressade mot mitt ben pressa jag tillbaka.

Ska du dit oxå eller :) ?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur gick loppet????

jag kanske ska dit(om man vågar vara i samma lopp som dig ha ha)
har inte bestämt vart jag ska anm.
 
Sv: Hur gick loppet????

jag kanske ska dit(om man vågar vara i samma lopp som dig ha ha)
har inte bestämt vart jag ska anm.

Du kan vara lugn, jag brukar faktiskt vara snäll;) ...

Då får vi se om vi hamnar i samma lopp... Har flera vi ev. ska anmäla....
 
Sv: Hur gick loppet????

HUR MYCKET OFLYT KAN MAN TÅLA???

Last Will startade i amatörloppet igår på Sundbyholm. I värmningen var han "lysande". Strax innan samlingen till defileringsvolten upptäcker vi när vi kollar utrustningen att han trampat av sej höger framsko! Snabbt beslut togs att rycka den andra också. (Efter att ha frågat runt och inte hittat någon som kunde sko honom). Linda Höijer körde ut honom, och jag kontaktade seretariatet och berättade on balansändringen. Inkallad av kontrollant & veterinär som godkände barfota fram.
Så precis när bilen släpper fältet så får ekipaget PUNKTERING!!!! Detta är inte första gången som ni vet som har läst mina tidigare rapporter. Nåja, andra ytter blev det iaf. Där låg han kvar till ingången till sista sväng då han vreds ut för attack. Tyvärr blev det väl för tungt för honom och han tappade helt förståeligt på upploppet. Första oplacerade, igen!! Loppet gick i lustempo, första 500 på 18.7, 1000m på 19.5. Sista 500 vet jag inte. Sluttiden blev för hans del 19.0..
Som om inte detta var nog, blev jag kallad till måldommaren. 1000:-(!!) i böter för att ej ha rapporterat in korrekt barfotainformation tycker jag var i saftigaste laget. (Första priset i loppet var 10.000). Tycker inte det står i propotion till varandra. Som om inte det var nog så blev det också 200:- för att vi inte hade stänkskärmar. Ekipagekontrollanten sa inget om det och det ropades inte ut i högtalarna eller informerades på annat sätt heller att stänkskärmar krävdes.
Possitivt är iaf att han inte tappade några poäng.
 
Sv: Hur gick loppet????

B-lopp monté på Le Capitaine... :smirk:

Hela dagen börja SKIT, ingenting stämde, inget var klart när vi kom till stallet... Så det börja med 1½timmes försening... KATTSKIT! Sen strula tanken så vi fick stanna 2 ggr o tanka, o när vi väl kommer fram till Örebro så kör 08-an :cool: såååå klaaart vilse... kattskit!

Så äntligen framme, yr som en höna:o , letar box, väger in, på med alla kläder på hästen... Räknar ut att jag ska hinna värma två lopp innan... MEN NEJ!!! Dom ropar in sista (mitt lopp) till defilering 40 MINUTER INNAN:devil: ... KATTSKIT!

Ja visst provstarten gick som på räls i rullande galopp:smirk: . Var första gången jag red hästen, så jag hann inte pröva ut grejjer (3 hål kortare käk, boots i fram och helstängt hade jag behövt:mad: ) Självklart bränner han av käken:eek: i proven så efter lite knep o knåp (materialfel) så är vi på vår volt... Jag hinner knappt in i volten(jag ska leda,spår 1) förrns jag hör KLART! kattskit, jag var inte alls redo...:mad:

Men iväg bär det i rungande galopp ett par 100 meter.

ARG är det minsta jag blir, så jag drev på fram till fältet och där låg vi, mest i 3-5é spår för att inte störa någon. Var väl bland 4án och 5án i mål efter en hiskelig galopp och mestadels 4é spår... Så visst har hästeländet kapacitet:bow: , med rätta kläderna på så blir det en bra montéhäst :p
 
Sv: Hur gick loppet????

Jag såg dig rida i lördags, fin häst!

Vi var också dit och vår dag började inte heller så lysande ... När vi kom fram så upptäckte vi att vi glömt sadelgjorden :crazy: :angel:

Det löste sig till slut, loppet gick sämre, vrålhet häst som knappt gick att hålla, tog slut innan upploppet och promenerade i mål.
 
Sv: Hur gick loppet????

Jag såg dig rida i lördags, fin häst!

Vi var också dit och vår dag började inte heller så lysande ... När vi kom fram så upptäckte vi att vi glömt sadelgjorden :crazy: :angel:

Det löste sig till slut, loppet gick sämre, vrålhet häst som knappt gick att hålla, tog slut innan upploppet och promenerade i mål.

Ahh, tack!

Han är riktigt grann men har aldrig riktigt funkat.. Men tror vi hittat fram vad han skall ha nästa gång, och då kan det bli kul o rida:) :D

Vad hade du för häst då?
 
Sv: Hur gick loppet????

startade B.G.Hannah över 3140 meter igår. Hpn var 7: a på 19 och nånting.......Fick ett snällt lopp invändigt, ca 500 kvar ser det ut som hon stannar men ett par 100 meter senare får hon fart igen.

Frågar kusken och han sa att hon inte stannade men alla andraökade rejält där och det klarar inte hon utan blir osäker och skuttig. Några 100 meter senare har hon fått upp ångan och springer fort igen...:mad:
Vet vad hästen hade i puls efter 12 minuter....76.....:eek:

Tips sökes, kusken är väldigt positiv om hästen men den MÅSTE lära sig växla tempo bättre.

Hur gör man det? intervaller på typ 200 meter i 12 tempo?
 
Sv: Hur gick loppet????

*Asgarv*
shiit, låt mig aldrig rida i samma lopp som dig :D

Jag vet inte om det är någon tröst:D ... Men jag kan räknas bland dom bättre:o regel mässigt... Så du bör nog mer be om att slippa hotten-tottarna som kapar benen på dig, tvärnintar vid galopp och prejjar dig ut i spåren :devil: Dom kan jag lova dig att man kan svära sig blå över när dom sabbar ett lopp för en! :p
 
Sv: Hur gick loppet????

Hur gör man det? intervaller på typ 200 meter i 12 tempo?

Njaä det funkar nog...men... Jag körde ett tag 300-500m i ca 18-24 och väldigt olika med vilan i mellan. För låter jag pulsen gå ner "för mycket" i mellan ger ju inte jobbet ngt. Men samtidigt behöver ju huvudet "varva ner". Tyckte det funkade bra men visst kunde hästen bli väl hetsig ibland så det gick nog i 12 tempo ibland.
Att göra det under en kort tid däremot det tänker jag göra igen om jag vill förbättra speeden.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 494
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 916
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 337
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 196
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp