Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

*kl*
sista starten var inte direkt lysande.. hon avr storfavorit och såg kanon ut. tog ledningen i första ogiltliga starten sen då riktiga starten gick blev det körnig om ledningen och kusken vägrar släppa till den utvändigt utan manar på och det tyckte inte hon var nåt för henne o galopperade...trist! men snt är livet...
 
Sv: Hur gick loppet????

du soom har kontakter hos Berglöf vet du var den snygga drängen tog vägen( Ingvar Persson) . Han har jobbat där i många år men jag tror att han har slutat:love:
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja då var vi hemma igen efter en tävlingskväll på Umåker.

Mill Nobell var hårt anmäld i ett treåringslopp öppet för alla (han hade tjänat 25 000kr innan).
Från 5:e spår hittade han ner i rygg på en hårddragande ledare där han blev kvar hela vägen. Tyvärr var han inte som bäst för dagen och började hänga i höger töm under slutrundan men höll ändå till fjärdeplatsen på 1.18,1.

Han är så duktig vår Norpan...han är ju bara en bäbis (kommer nog alltid att vara bäbis trots mäktiga 168 cm):love:
Nu blir det en kortare vila och därefter vinterträning för hans del.
 
Sv: Hur gick loppet????

Så, dagen efter och med lite distans till gårdagens utflykt till Gävle så kommer loppreferatet. Det började med en omstart. Min Wille gick iväg felfri. Såg stabilt och bra ut. Giltig start, även den felfri. Körande Kajsa (Frick) hittade tredje ytter, gick på i tredjespår redan efter 600 meter. Hamnade givetvis i dödens. Satte bra press på ledaren. Första 500 på 18.5, 1000 på 18.0. Ganska lungt tempo. Så vid ingång till slutsvängen händer det som inte får hända: Dom blev påkörda bakifrån. Kajsa vrålar allt hon orkar. Som om inte det var nog, blir dom rammade ytterligare en gång på upploppet. Följden blev givetvis ett kraftigt punkterat högerhjul, ekrar och hjulskyddet demolerade. Fantastiskt nog så höll Wille sig i trav hela vägen in i mål. Sista 500 kördes på 15.5. Sluttiden blev 18.8 (segraren hade 18.2), tyvärr blev det första utan pengar och inga nya poäng. Men han tappade inte heller några då det var en nolla överst. Jag är nöjd med hästens insats med tanke på händelseutvecklingen. Det trista var dock att vi hade en lånad sulky (och sele). Detta kan ni läsa om i tråden "Klantigheter".
 
Sv: Hur gick loppet????

what to say angående fredag den 13. kusken vände upp för sent och hon tog i vagnen (nästa gång ska jag sela längre bak) började med galopp givetvis tappade väl 50-60 meter minst...men inte är jag besviken hon blev utan pengar fast jag är grymt nöjd hon gick ruskigt fort första varvet efter galoppen. vi hade 3 hästar ut o 3 galopper! kul afton
 
Sv: Hur gick loppet????

Smashing Vision starta igår i montéloppet på Färjestad.. han hoppade i första sväng å blev diskad, antagligen för banan för hård för han lr nåt sånt :crazy:
 
Sv: Hur gick loppet????

Love tango startade i montéloppet i Skellefteå i går. Hon var alldeles för löpsugen och blev tokhet. Min plan att släppa ledningen direkt gick i stöpet då hon klippte i rejält från start och trots mina tappra försök att hejda tempot så ökade hon bara mer och mer. Givetvis trött till slut. Höll ändå till en 6:e plats.
 
Sv: Hur gick loppet????

Surfinia fick det tufft igår från spår 8 bakom vingen:
när bilen släpper hoppar hästen invändigt och jag måste runda honom...när jag kommer runt är det redan tilltäppt......en ligger i 2:a spår och vägrar gå ner i det sunkiga innerspåret så jag blir hängande i 3:e i ca 900m .....öppna på 14 ....första 1000 på 14,5....så att gå fram fans inte i mina tankar för då hade det gått ännu fortare när dom skulle ha svarat upp mig när jag kom dundrandes med min myrslok....så fick snällt backa mig till sist utvändigt.....600 kvar går jag uti 3:e och öser på .....rundar ett par trötta på upploppet och tar sista pengen.....så jag får vara nöjd änndå för hon gör ett riktigt bra lopp i spöregnet på gävle..... slut tid för henne blev 18,6.
 
Sv: Hur gick loppet????

Hade spår tolv, gick iväg bra i första starten (då blev det förstås omstart). I giltiga starten blev det galopp, sedan låg hon sist i andra spår. Gick iväg ca 700 kvar i tredje spår med rygg i början. Blev trött men kämpade på till en 4:e plats.

Är jätte nöjd då hon inte "flippade ur" efter omstarten.
 
Sv: Hur gick loppet????

Solvalla 28/10

Ingen ispuck 3:a Montè:banana:

Jailbird singer 3:a:bump:

Fresa colepa oplac:devil: :cry:

så det blev en bra dag idag
 
Sv: Hur gick loppet????

Idag så strök vi Ålands hästarna (Sift och Le Capitaine)då kapten hade avrått alla med hästar.

På Valla(B-lopp monté) så blev det målfoto/2:a :) :love: med Mr Hanne. Exellina var inte på humör i dag och sprang med mulen i backen o galloperade:devil: lite nu o då.


Innan loppet när vi värmde trodde jag ALDRIG att det skulle gå vägen... Han skuttade och bråkade nå fruktansvärt, för att inte tala om provstart bakom vinge...han skenade in i den och försökte meja ner den, tre gånger gick han till attack!!!:eek: :devil: .. när inte det gick försökte han även krypa på sidan o under den. Dumma häst tänkte jag i red in, arg som aldrig förr!!!

På med martingall, boots, längde käken och så var det dax för start.

Defileringen gick i 180!!!och han tänkte defilera några varv till om han fick, men icke sa nicke....

När vi väl skulle placera oss bakom startvingen så kände jag hur energin satt i öron och hovspetsar så jag lulla lite o försöktre låtsas som att vi inte alls var på väg fram till startbilen... höll oss 1 meter bakom vingen o hade lite tur så starten gick och jag fick tre hästar framför...

Kurvorna fick vi parera och balansera runt o jag trodde jag skulle få nöja mig med en 4é plats tills jag ryckte huvan på långsidan 800meter kvar.... Herre jösses :bump: vad det gick undan i kurvan var han uppe o paserade ledar duon, på upploppet var vinnaren slagen tills centimetern före mål... SKIT! :mad: Ja jag e en dålig förlorare...

Men Mr, han trode det var ett varv till så efter mållinjen kom nya krafter o jag fick tampas raklång för att få stopp på ångvälten :o :D

Så en andra plats är jag i efterhand VÄLDIGT nöjd med, efter alla omständigheter, och... det viktigaste, han återhämtade sig på 2 röda.

Tycker det kändes som en rätt bra come back, efter ETT års frånvaro...(För mig aldså...haha)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur gick loppet????

jag såg att den va ruggigt jobbig bakom bilen i provstarten grattis till 2:dra platsen min va 3:a
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja, min Wille var ju ute i det 5:e B-loppet på Valla idag. Startsnabb, kom iväg mkt bra. Togs upp och ner i rygg på ledaren. Där låg han kvar loppet igenom. Inte en tillstymmelse till lucka så kusken kunde styra ut. Han gick i mål som 3:a med allt sparat!! Han pustade knappt efteråt. Gick barfota runtom (skor står det i resultatet), och UTAN chek!!! De ni!! Nästa gång lär motståndet bara se aktern på min underbara pålle. (Hoppas jag) :) :D :banana:
 
Sv: Hur gick loppet????

jag såg att den va ruggigt jobbig bakom bilen i provstarten grattis till 2:dra platsen min va 3:a


Tack o bock :bow: Får även gratta till er tredjeplats! :)

Jo, jag hade några svettiga och ilskna minuter o tampas med en oregerlig eller "lite överförfriskat löpglad" häst :devil:

Men det gick ju vägen iaf, och ingen kom till skada :o :D förutom min träningsvärk som jag har fått nu :devil:
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja, min Wille var ju ute i det 5:e B-loppet på Valla idag. Startsnabb, kom iväg mkt bra. Togs upp och ner i rygg på ledaren. Där låg han kvar loppet igenom. Inte en tillstymmelse till lucka så kusken kunde styra ut. Han gick i mål som 3:a med allt sparat!! Han pustade knappt efteråt. Gick barfota runtom (skor står det i resultatet), och UTAN chek!!! De ni!! Nästa gång lär motståndet bara se aktern på min underbara pålle. (Hoppas jag) :) :D :banana:

Grattis grattis! :)

Vi var oxå barfota, men jag hade fullt upp med häst-eländet så jag missade o anmäla det! :D


Kan man i efterhand anmäla brafota?
Infon är ju till för kommande lopp, så då borde du ju vara ok... bara man kommer in med det!?
 
Sv: Hur gick loppet????

eye of a spirit vart struken . han vart dunderhalt efter prov starten. Det visades vara en hovböld.:devil:
Jag som hoppades att få se honom på tv ..:cry:
 
Sv: Hur gick loppet????

Grattis grattis! :)

Vi var oxå barfota, men jag hade fullt upp med häst-eländet så jag missade o anmäla det! :D


Kan man i efterhand anmäla brafota?
Infon är ju till för kommande lopp, så då borde du ju vara ok... bara man kommer in med det!?

Hej. Segern var nära såg jag. Starkt jobbat! Hann inte prata med dej, men nästa gång...
Jo, skoinfo.. Vet inte om samma regler gäller för B-lopp som vanliga lopp, men det borde vara så. Och isf skall skoinfot vara inlämnad senast 15 min före resp. lopps beräknade starttid. Tränare som inte lämnar info eller felaktig sådan bestraffas!!!

För min del var det så att jag hade lämnat in informationen. Såg också att inskrivningsdamen knappade in infot på datorn och det visades på skärmen, men i resultatlistan står att Wille tävlade med skor. Skit åxå. Jag vet inte hur man korrigerar detta.
 
Sv: Hur gick loppet????

Hmmm... Jo, i vanliga lopp när det gäller spelresultat vet jag att det är böter på felaktig information...

Jag får ringa o kolla på måndag hur man kan göra med infon....


Ja visst var det nära, jag tar på mig lite själv då kapaciteten för vinst fanns men jag laddade lite fel, endel var medvetet då jag var tvungen att få en långsam start utan att han fick känna på vingen(o bli så där rabiat o tokig), skulle sen även ha gått frammåt tidigare, men jag trodde att han var bottnad i näst sista kurvan, men det var bara aktionen som spökade!

Det är så svårt när det är full rulle att hinna med o prata med folk, jag sprang över massa bekanta, men hann tyvärr inte snacka... var skojj att se alla endå iom att man vart borta helt ifrån travet i ett år :o :p
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 475
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 862
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 304
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 180
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp