Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Treåringen Mill Nobell startade i ett STC Unghästserielopp i Skellefteå i lördags.
Från 2:a spår öppnade han och favoriten 1. Volym Sund snabbast och in mot första sväng gick han ner i rygg på favoriten. Galopperade kort senare då han snubblade till. Tappade minst 50 meter på detta men styrdes på direkt igen och framme vid 500 m körda var han uppe som första häst i andraspår. Första 500 m kördes efter 1.15 (undras just hur snabbt han fick gå efter gaqloppen?). Varvet efter snabba 1.16,5. Nobell blev givetvis trött efter sin galopp och en resa i dödens och slutade som första utan pengar på 18,2. Jag tycker ändå att hästen gjorde ett otroligt bra lopp och är helnöjd med honom.
 
Sv: Hur gick loppet????

Ja, han såg jättefin ut!! Jag var där och hejade på samtliga Umåkershästar och en seger fick vi ju med oss hem iallafall :)
 
Sv: Hur gick loppet????

Mitt "ex" äger henne men det är min uppfödning , hon kom dit i feb i år.
Min "svåger" jobbar hos Berglöf och det är han som sköter henne normalt men nu är han i Norrland o jobbar och kommer tillbaka o tar hand om henne i oktober.

okej.. vem är svågern då, tänkte ifall ja visste vem de ä *nyfiken i en strut* :p :rofl:
 
Sv: Hur gick loppet????

Det vet du säkert...Tomas Edman..New Kid in Town?? Vet du vem det är ?? Den har jag också fött upp, bror till Friendly
 
Sv: Hur gick loppet????

Hehe, jag har oxå passat både Acke och Othello... hög personal omsättning där de bott:angel:
Othello var min pärla:love:
 
Sv: Hur gick loppet????

Det vet du säkert...Tomas Edman..New Kid in Town?? Vet du vem det är ?? Den har jag också fött upp, bror till Friendly

tomas vet ja inte vem de ä på rak arm.. har säkert sett han men känner inte igen namnet :o :rofl: .. men new kid in town har ja att hört talas om :smirk:
 
Sv: Hur gick loppet????

Hur gick loppet?
Tjaaa...det gick inte alls. Han har verkligen oflyt. Denna gång var det inga omstarter men lik för:devil: så fick dom vänta länge på banan. Först på en som tappat en sko... och sedan på en som tappade huvan :crazy:
Å under den tiden så blev det liksom kört...
Från spår 5, vände runt och sen gav han fan i allt och tok hoppade.
Så det var bara en snabb visit på banan.... körde ut.
Bryt ihop och gå vidare....
 
Sv: Hur gick loppet????

Loppet?
Det började med en omstart, sedan slog det slint och han galopperade hejdlöst, diskvalificerades och kördes sedan ut.

Vilken duktig häst jag har...
 
Sv: Hur gick loppet????

eye of a spirit var jättestartsnabb från sitt spring spår ,och kom till ledningen ,öppnade första 5 på en 16 tid .strax däredter flög han i luften .. ...Karleden hade gått sönder ?!
 
Sv: Hur gick loppet????

Ungefär lika illa gick det för Love Tango. Tappade någon längd från start och kördes sedan upp till dödens via tredjespår genom första sväng.
Nej, det gillade hon inte och gav sig redan 600 m kvar. Sist i mål...
 
Sv: Hur gick loppet????

Jag med sist! Förra gången första segern, nu blev det första sistaplatsen.

Vi får inte hålla på att följas åt så här, oki... :D

Vi hamnade 2:a par ytter från spår 10 (ja jag valde helt rätt rygg i starten;) ) men efter ett varv fuskade hon lite med traven så jag vågade inte köra på när tåget kom. Samtidigt var min rygg trött och felade strax efter Tyvärr kom det en lite på sladd som det tog en evighet innan vi lyckades ta oss ut utanför och sen orkade hon inte ladda om.

Traven blev dock bättre under sista varvet och hon höll farten bra in i mål.
 
Sv: Hur gick loppet????

*KL*

Ja, nu är Lilla Friendly Kisses debut gjord och det började ju inte så bra......En omstart, och sen galopperade hon kort i den andra ( 5:e spår) tappade väl inte så hemskt mycket men hamnade typ en längd efter sista hästen....Dom öppnade 22,2 :eek: första varvet, ja sen var ju den dagen förstörd......vinnartiden blev 19,1 och hon gick 19.9
Trots allt så gjorde hon så gott hon kunde men det var ju hopplöst att ta nåt tillslut...gick väl runt 14 sista 500.
 
Sv: Hur gick loppet????

ja då starta smashing vision i måndags på färjestad i ett montélopp.. var inte på plats för jag är på praktik så jag orkade inte åka in å kolla :angel: ;) men den lilla (hmm.. :angel: ) hästen gick å vann med anna rönning i sadeln på tiden 17,9/2160 m voltstart. :bump: :D
 
Sv: Hur gick loppet????

Fresa Colepa lopp 9 Sundbyholm 26/9

Fick rygg ledaren låg där hela tiden tills utgången sista sväng då ledaren börja bli trött, vek ut i andra, ingången till upploppet ryckte tussarna vek ut i 3:e styrde på och blev 4:a kunde lika gärna livit 3:a det var på det berömda "håret"
Hon gjorde det mycke bra min "lilla ponny" hon gick 19.3
öppnade på 20 första 500 ....första 1000 på 18
Jag strulade till det när jag skulle rycka tussarna då jag först fastnar med spöt i tråden.:o ..ooops!!!sedan går linan av som sitter fast i tömmen när jag rycker den....
Men men sånt händer....är i alla fall mycke nöjd med henne idag.Hennes första start för oss och hon travar som en klocka och det är d roligaste.så nu e det bara ut och gasa.:)
 
Sv: Hur gick loppet????

*putt*

Alla kan ju inte ha fått samma problem som jag... :angel:
 
Sv: Hur gick loppet????

Startade i torsdags. Fick först stryka den ena pållen och den andra tappade en framsko i sista sväng och blev diskad och rapporterad :mad:
 
Sv: Hur gick loppet????

Just ja, jag kanske ska berätta lite om hur loppet gick för min guldklimp.

Jag kom till Axevalla lagom till att bilprovstarterna skulle äga rum. Jag hoppades att han skulle komma med där bakom bilen eftersom det var första loppet med bilstart. Och mycket riktigt kom han ut på banan lagom till detta. Vid första provstarten slängde han sig i galopp, och jag blev såklart jättenervös att han skulle göra det även i loppet. I andra provstarten så gick han iväg felfritt, så då sänktes pulsen lite :)

Väl i loppet var han väldigt stabil från start och kom iväg bra som tredje häst. Han hamnade först en kort bit i andra ytter, som sedan blev dödens. Efter cirka 500 meter så körde Björn till ledningen och där låg han sedan loppet igenom. Första 500 gick efter 17,1 och första varvet efter 18,6. Monsieur avslutade sedan sista 700 på 14,5 och vann med 4 längder med tussarna kvar och helt oberörd efter mål. :love: :love:

Så nu ser jag med tillförsikt fram emot nästa lopp, vart nu det blir. Jag håller tummarna för V75-dagen på Romme den 21 oktober, men sån tur har jag väl inte haha :rofl:

:bump: :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 475
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 864
Senast: SandraM
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 304
Senast: help
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt. Om någon eventuellt...
Svar
13
· Visningar
3 181
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp