Bukefalos 28 år!

Hur gör ni när ni känner igen folk på buke?

Jag har lärt känna en person i verkligheten där vi från början träffades via buke. Är vän med några på Facebook och följer några på Instagram, men det är inga som bor här i närheten och de flesta är såna som jag hängt i samma trådar som. Finns några som jag känt igen från buke i verkligheten, men det är inte många, och jag bor på en liten ort så jag tror risken att bli igenkänd är rätt liten. Har heller inte publicerat någon bild på många, många år och då mest bilder på min häst (som var föl/unghäst då så hon ser inte ens ut så längre). Men hade någon frågat om det var jag hade jag bara tyckt det var kul.
 
Jag är inte särskilt anonym här, och ibland stöter jag på bukefolk irl :) Ibland hejar jag och presenterar mig under mitt nick, ibland inte. Det beror lite på situationen och vem det är.
Jag följer många på sociala medier och flera dyker upp i gemensamma grupper osv, en del där vi ömsesidigt känner igen varandra och en del som jag inte tror vet att jag är jag.
 
Jag tänker lite att om man lägger ut bilder på sig själv här så är man nog bekväm med tanken på att bli igenkänd också. Jag hade nog kunnat gå fram till de flesta och säga hej, i alla fall om jag var säker på att det fanns en chans att personen ifråga kunde relatera mig till användarnamnet här.

Det värsta som kan hända är väl att personen tycker att man är ett pucko och tja, det tycker jag själv att jag är emellanåt också så ingen skada skedd:D

Det är en sak att bli igenkänd och hälsad på (jag är ju knappast anonym), men fruktansvärt obehagligt med folk som "outar" att de känner igen en, men själva är anonyma. Jag har fått en del jäkligt otrevliga PM från folk här på buke i stil med "jag vet minsann vem du är, vi har träffats irl flera gånger", men själva vägrat presentera sig, och även varit med om det i nån öppen tråd.
 
Det är en sak att bli igenkänd och hälsad på (jag är ju knappast anonym), men fruktansvärt obehagligt med folk som "outar" att de känner igen en, men själva är anonyma. Jag har fått en del jäkligt otrevliga PM från folk här på buke i stil med "jag vet minsann vem du är, vi har träffats irl flera gånger", men själva vägrat presentera sig, och även varit med om det i nån öppen tråd.
Fy va obehagligt!:nailbiting:
 
Det är en sak att bli igenkänd och hälsad på (jag är ju knappast anonym), men fruktansvärt obehagligt med folk som "outar" att de känner igen en, men själva är anonyma. Jag har fått en del jäkligt otrevliga PM från folk här på buke i stil med "jag vet minsann vem du är, vi har träffats irl flera gånger", men själva vägrat presentera sig, och även varit med om det i nån öppen tråd.

Det är ju helt sjukt och jag hoppas du anmält dem till moderatorerna!
 
Jag hejjar om det är någon jag är säker på är en bukare. Både på fb och irl sas. Har lärt känna många trevliga personer via buke så!

Mig får man gärna hälsa på om man känner igen mig, tycker bara det är trevligt!
 
Min allra bästa väninna har jag fått tack var Buke. Utan henne hade jag varit i så mycket sämre situation efter att jag blev lämnad för 4 år sen. Hon har varit min räddning. (@netia)
Stolt kan jag säja att jag har delat rum med @Lena Furberg i Göteborg. Jag var där som fotograf för Min Häst. Lååååångt innan internet :D Sen har jag varit på 3-4 Buketräffar och lärt känna några lite närmare. Men eftersom jag inte bor i Sverige för tillfället så är chansen liten att jag skulle råka känna igen någon IRL.
 
Det är en sak att bli igenkänd och hälsad på (jag är ju knappast anonym), men fruktansvärt obehagligt med folk som "outar" att de känner igen en, men själva är anonyma. Jag har fått en del jäkligt otrevliga PM från folk här på buke i stil med "jag vet minsann vem du är, vi har träffats irl flera gånger", men själva vägrat presentera sig, och även varit med om det i nån öppen tråd.
Några gånger har folk här sagt att de känner igen mig. Det har visat sig vara lite fel.

en som sa att hen faktiskt visste vem jag var när jag sa att jag helst vill ha ett anonymt nick. En annan påstod sig veta hur jag ser ut eftersom jag och hen har gemensamma vänner på fb. Finns inga bilder på mig på nätet. (Jag googlar med jämna mellanrum för att säkerställa det) Och slutligen en som visste vem jag var. att jag var "en söt och rar tant som man helst ville gå fram och krama". Vi möttes och jag har aldrig sett hen förut.
Jag gillar det inte. Här är jag mitt nick. Möter jag människor jag vill prata med så gör jag det. Men det är sjukt läskigt när folk säger "jag vet minsann vem du är". Obehagligt var ordet.
 
Jag är väl egentligen ofrivilligt anonym för jag kan inte lägga lägga upp bilder :rofl: fick upp ett par bilder för nått år sen men har totalt tappat hur man gör så jag lär förbli anonym :laugh:
 
Det är en sak att bli igenkänd och hälsad på (jag är ju knappast anonym), men fruktansvärt obehagligt med folk som "outar" att de känner igen en, men själva är anonyma. Jag har fått en del jäkligt otrevliga PM från folk här på buke i stil med "jag vet minsann vem du är, vi har träffats irl flera gånger", men själva vägrat presentera sig, och även varit med om det i nån öppen tråd.
Jag håller helt med. Det fanns en användare som var väldigt på mig ett tag, både via PM och i trådar, som verkade veta vem jag var, men själv var anonym. Nu är det några år sen, men obehagligt.
För övrigt är det ganska sällan jag stöter på Buke-folk vad jag vet.
 
Jag bor utanför Västerås, men jag har väldigt dåligt kontaktnät inom hästar numera. :D

För ursprungsfrågan, jag har lärt känna en del utanför buke, någon har jag känt sen tidigare som sen har dykt upp på buke och jag fattade vem det är. :rofl: Jag är rätt övertygad om att det finns fler som jag antagligen känner igen om jag lyckades koppla ihop deras nick med irl människan men jag är urusel på det. :D Men jag fattade vem @Habina var på utseendet, men då hade vi stämt träff också! :D

Medan jag inte lär känna igen dig om jag ser dig på stan. :o
 
Jag har ju samma namn lite överallt, så tex på fjordhästarnas hingstpremiering eller vårt SM kan folk säga mitt användarnamn. Vissa vet inte ens vad jag heter på riktigt. :p

Själv är jag värdelös på att koppla ihop folk på buke med folk irl, men så har jag också svårt att se nätpersonen som en människa som jag pratar med vanligt. Gäller tom när jag chattar med kompisar. :crazy:
 
Hur jag gör? Typ aldrig hänt men tvingade @Reykjavik att dricka kaffe med mig när hon sade att hon kände igen mig. Annars så är buke ett ställe och ”verkligheten” ett ställe. Skulle aldrig outa någon men var det någon i bekantskapen skulle jag hinta så denne vet.
Jag krockade nästan med dig på vägen till tåget, egentligen ville jag nog skriva ett långt PM och be om ursäkt men jag hindrade mig själv lite :angel: (sedan är du ju fabulös :love:).

För att svara på frågan. Jag har bra minne och lägger ihop två och två fort, men skulle aldrig någonsin outa någon på Buke. Jag har träffat många bukefalister nu och tycker det är väldigt trevligt, men föredrar att vara anonym rent generellt på nätet och utgår alltid från att det gäller andra också :D
 
Jag har hälsat på några bukare, dels på träffar men också inom hundevenemang. Men då har personerna innan outat att de ska dit och jag har förberett på att jag kanske säger hej :D

Känner några på buke även i den riktiga världen men vi känner varandra sedan innan så att säga :)
 
Jag krockade nästan med dig på vägen till tåget, egentligen ville jag nog skriva ett långt PM och be om ursäkt men jag hindrade mig själv lite :angel: (sedan är du ju fabulös :love:).

För att svara på frågan. Jag har bra minne och lägger ihop två och två fort, men skulle aldrig någonsin outa någon på Buke. Jag har träffat många bukefalister nu och tycker det är väldigt trevligt, men föredrar att vara anonym rent generellt på nätet och utgår alltid från att det gäller andra också :D


Jag som tänkte att jag brötade och skrämde dig:D är ju så... ljuv ibland.
 
Jag har hängt på Buke superlänge och varit med på en buketräff för hundra år sen. Är bekant med ganska många IRL som jag först lärt känna här.
Jag är ju verkligen inte anonym och har aldrig varit heller :p det är några som följer mig på Insta som måste vara från buke men som jag inte lyckats koppla ihop med något nick än :p

från 07 tråden så har jag verkligen fått härliga hästbekanta men vi har ju "hängt" tillsammans sen 2010 :)
 
Jag är ju inte särskilt anonym och är FB-vän (och följer på instagram) med ett gäng. De flesta av dessa bor långt bort så chansen att "springa på" varandra är inte så stor. IRL har jag träffat på ett fåtal. Vad jag vet ska väl tilläggas, jag är usel på att känna igen folk :o och även om jag sett bilder på folk så skulle jag troligtvis inte känna igen dem vid ett snabbt möte utan skulle behöva nicket med. Alternativt att jag känner igen nån men inte skulle koppla varifrån. Har lättare att känna igen folks hästar :p och det har faktiskt hänt, var hos en kompis i ett rätt stort inackorderingsstall och såg en häst där som såg bekant ut, sen när jag fick höra vad den hette la jag ihop 1 och 1 och insåg att det var från Buke.
Ser ibland folk på tex Facebook eller Instagram som jag känner igen härifrån men brukar inte kommentera det.
 
I Ft-forumet har jag lärt känna massor härliga personer som jag sedan träffat på tävlingar och blivit vän med. Ett tag hade vi en tråd där vi erbjöd bed and box hos varandra på tävlingar, då lärde jag känna ett gäng. I somras tror jag att en Bukefalist presenterade mig för två andra nick under Ft-veckan (bl.a. @the_connemara tror jag?). Jag har nog hälsat i andra fall också, och frågat om det är *nick* från Buke. Men det känns lite fånigt också eftersom jag tänker att folk generellt inte har en aning om mitt nick.

Den här tråden får mig ändå nostalgisk. Jag träffade en fantastisk Bukefalist för första gången IRL när vi bestämde oss att samåka till en stor Buke-kräftskiva i Skåne för 100 år sen (och hon hängde snällt med till veterinären eftersom jag också skulle dit på min tripp). Det blev en riktig fullträff och en vän för livet. Nån mer som var på den?

En annan gång blev jag och min syster strandsatta med häst och fick sovplats hos en Bukefalist, som vi inte träffat IRL innan. Buke :love:
 
:eek::bump:
Hej hej!

Har ingen aning vem du är men vad roligt! :p
Haha det är jag inte förvånad över, jag gjorde nog inte så mycket väsen av mig och spenderade tiden mellan föreläsningarna med en annan tjej. Kan ju tillägga att jag inte minns något mer än dåvarande hårfärg och förnamn såhär långt senare. Tror att jag kopplade ihop nicket med dig pga något inlägg där kursen nämndes, i samma veva som kursen pågick :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 387
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 936
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 664
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp