Bukefalos 28 år!

Hur gör ni när ni känner igen folk på buke?

Folk får gärna hälsa! :D tror inte det är så troligt att jag stöter på nån bukefalist här uppe dock...
Jag är bekant? Med kanske 3 stycken här..
 
Se där ja, du kan ha sagt det vid något annat tillfälle, mitt minne är inte vad det varit en gång i tiden, haha. :p
Minne? Vad är det? :confused::D Nä det där minnet är ett minne blott. Har skittaskigt minne. Minns sånt som hände för länge sedan och detaljer som ingen annan lägger märke till. Men sånt som jag gjort nyss eller som hänt nyss det är helt borta :p
 
Mig får man gärna hälsa på! Fast risken är att jag ser ut som alla andra Stockholmare och sjunker in i den svarta massan att man helt enkelt inte ser mig.
 
Jag skulle gärna vara anonym så att jag kunde skriva vad som helst ...:D
Men efter "Bukeromanen" så var det kört och jag vill inte byta nick heller. Eftersom jag ju är lite "offentlig" så är det rätt många bukefalister som har vågat sig fram och hälsa på mig på olika häst- och bokmässor. "Hej, det är jag som är xxx på Buke ..." Det tycker jag är superkul, faktiskt. :)

Sen är jag helt värdelös på att känna igen folk och just på mässor brukar det vara så intensivt att jag har svårt att komma ihåg vilka jag träffat efteråt. Så kom gärna och hälsa igen ...

Sen har jag fått riktiga vänner här på Buke också. :heart Men de känner jag igen ...
 
Förutom de få jag träffat på buketräff finns det bara ett nick här inne som jag tror mig känna till personen bakom, utan att hen vet att jag vet så att säga :D Och det hade jag inte tänkt göra något åt, främst det skulle kännas jättemärkligt rent generellt men även för att hen med 99% säkerhet inte skulle ha en susning om vem jag är då jag inte pratat med/träffat personen IRL på flera år.

Själv är jag ju knappast anonym här inne, men jag har å andra sidan inget vidare stort kontaktnät i Sverige heller!
 
Minne? Vad är det? :confused::D Nä det där minnet är ett minne blott. Har skittaskigt minne. Minns sånt som hände för länge sedan och detaljer som ingen annan lägger märke till. Men sånt som jag gjort nyss eller som hänt nyss det är helt borta :p
Jag har hört att det är sånt där man kan välja till vilken storlek man vill ha.:rofl::rofl:
Själv är jag sådan att jag kommer ihåg detaljer, medan vissa saker kommer jag inte ihåg, viktiga grejer kommer jag ihåg medan de oviktiga faller bort med tiden.
 
Jag vet inte vem någon är :o Jo två som var aktiva för länge sedan. Jag tror inte att någon vet vem jag är heller, även om det går att lista ut. Men jag skulle inte ha något problem med om någon hejade IRL.
Om du är den jag tror så har vi läst en kurs ihop för en väldans massa år sedan (om hästens beteende) :D

Nu undrar jag ju om någon bor runt Enköping eller Västerås. Utom @bengall då. Som kanske vill ses eller bara ha om där jag frågar om något häst relaterat ibland. När någon fråga typ vilken är bästa massören eller något. Behöver lite kontaktnät
Jag finns i Västerås :)
 
Det finns ett helt gäng med folk härifrån som jag känner igen på t.ex Facebook, men det är inget jag bryr mig om nämnvärt.
Hittar jag någon här på buke som jag känner sedan tidigare så outar jag inte den, skulle i så fall skicka ett PM eller ta upp det i en irl-konversation om det skulle uppstå ett behov av att den andre vet om att det är jag. Om det bara är en person jag känner till så säger jag sällan något alls, för då spelar det ingen roll.

Själv är jag inte ett dugg hemlig. Har aktivt hängt på det här forumet i åtminstone 15 år, visat bilder och deltagit på träffar. Skulle man se mig irl så är det fritt fram att heja (men gärna "hej cili", så jag förstår att det är någon från forumet ;) )
 
Har väl sett till ytliga bekanta på Buke, men inget jag haft behov av att påpeka. Är som sagt ytliga bekanta (som jag inte ens nödvändigtvis stöter på annars längre) och eftersom jag själv inte är värst anonym så har ju de precis samma chans att känna igen mig, så då känns det överflödigt att påpeka nåt.

Har hittills inte råkat stöta på någon från Buke på annat håll, de gånger jag träffat någon har det varit planerat. Men skulle jag stöta på någon jag känner igen och haft mycket kontakt med skulle jag nog påpeka det, om jag kommer på det i tid. :D Skulle bara tycka det vore kul om någon hälsade på mig på det sättet.
 
Jag brukar nog inte "outa" någon vare sig jag känner igen dem här eller om jag träffar dem IRL och känner igen dem från buke. Jag hade inte haft något emot om någon hälsade på mig om denne kände igen mig, men jag känner liksom inget större behov av att sammanblanda buke och umgänge IRL.

Det är några härifrån som jag följer på sociala medier, främst utifrån gemensamma intressen som hästar eller hundar :)
 
Nu undrar jag ju om någon bor runt Enköping eller Västerås. Utom @bengall då. Som kanske vill ses eller bara ha om där jag frågar om något häst relaterat ibland. När någon fråga typ vilken är bästa massören eller något. Behöver lite kontaktnät
Jag bor utanför Västerås, men jag har väldigt dåligt kontaktnät inom hästar numera. :D

För ursprungsfrågan, jag har lärt känna en del utanför buke, någon har jag känt sen tidigare som sen har dykt upp på buke och jag fattade vem det är. :rofl: Jag är rätt övertygad om att det finns fler som jag antagligen känner igen om jag lyckades koppla ihop deras nick med irl människan men jag är urusel på det. :D Men jag fattade vem @Habina var på utseendet, men då hade vi stämt träff också! :D
 
Hur jag gör? Typ aldrig hänt men tvingade @Reykjavik att dricka kaffe med mig när hon sade att hon kände igen mig. Annars så är buke ett ställe och ”verkligheten” ett ställe. Skulle aldrig outa någon men var det någon i bekantskapen skulle jag hinta så denne vet.
 
Sååå många har kommit fram till mig på grund av hästarna jag hade förr. Jag blir lika förvånad varje gång. :laugh: Jag känner typ aldrig igen någon.
 
Jag började karriären här på stallet.com-tiden och försökte väl vara anonym de första månaderna, sen gav jag upp. :p Det har hänt mer än en gång att jag blivit igenkänd och någon kommit fram och presenterat sig "hej, NN från buke". Och det är helt okej för min del, jag är ju inte särskilt hemlig. Däremot brukar barnen och maken få heta typ så om jag skriver något om dem.
 
. Däremot brukar barnen och maken få heta typ så om jag skriver något om dem.

Ja, samma här. Jag är inte alls anonym eftersom jag lägger upp bilder ibland men det är ju inte så att jag skriver om dejter eller vänner vid sitt namn. Nog att någon som känner mig väldigt väl skulle kunna veta vem jag skriver om ändå. Men de som känner mig så väl att de skulle kunna lista ut vem jag skriver om vet förmodligen redan om allting eftersom vi sannolikt pratat om det IRL ändå :D
 
Har inte gått fram till någon, alldeles för blyg för det, och tror jag är anonym här fortfarande.
Har sett flera rida ute på tävling, ridit fram ihop och "stått på pallen" ihop med några. Även sett ett par bukare ute i andra sammanhang, tydligen tätt på bukare i mitt område :D

Har även stått och spanat på Tornblomma när hon fotade för bloggen. Creepy warning men vågade inte gå fram :D:D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 467
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 968
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 211
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 899
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hyra ut lägenhet möblerad
  • Semestertips
  • Vad såg ni senast? Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp