Bukefalos 28 år!

Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Hehe.

Problemet är bara att jag först måste lära in kommandot på svenska, på den nya hunden :p
Och få den andra importen att lära sig samma sak, efter 1½ års övande... Hmm..
Lilltjejen kan det okej, men klarar nog inte av det om dom andra inte föregår med gott exempel ;)
Hanen klarar det finfint

Såå, en hund som kan låta bli att bli galen vid besök, det är ju alltid något.

Äh, en klicker löser det säkert :angel:

(Ja, min humor är låg såhär sent :o)
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Leon har varit här sedan Augusti förra året o har ff inte lärt sig Svenska, o jag kan ingen Österrikiska.
:angel:
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Peggy har varit här i *räknar* 18 mån exakt, och som sagt... Hon har svenska som andraspråk fortfarande, om man säger som så :p
Moony har varit här i dryga 2 månader, men kan redan kommandona för inkallningen, varsågod, stanna, sitt samt hopp.

Det är skillnad på invandrarna verkligen... Vissa är strävsamma och arbetar hårt för att komma in i samhället, medan andra helst vill ligga på soffan och inkassera bidrag och prata sitt eget språk :angel: :D
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

<snip>

Hastflicka:

ppsstt.... de flesta k-ljud på svenska stavas med k och inte c. ;)

Dang... stavning har aldrig varit min starka sida... numera ar jag lika bedrovlig pa stavning i flera sprak.:crazy: Efter som huvuddelen av mitt liv sker pa Engelska, ar jag radd att min hjarna aven i fortsattningen kommer att prioritera Engelskan's ljud bild... Jag ska forsoka komma ihag, men da fingrarna ofta gar mycket for fort for att jag ska hinna tanka efter lovar jag inte varken bot eller battring.:p
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Det är skillnad på invandrarna verkligen... Vissa är strävsamma och arbetar hårt för att komma in i samhället, medan andra helst vill ligga på soffan och inkassera bidrag och prata sitt eget språk :angel: :D

:rofl: :rofl:

De där jäkla invandrarna alltså! :D
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Men eller hur! Här är man schysst och fixar uppehållstillstånd, ett hem med en mjuk säng, bra mat och allt man begär tillbaka är lite TACKSAMHET :mad: Men nej, inget får man tillbaka. Inte ens lite svenska ord.

Fnys.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

asså ursäkta att jag inte lagt till några svar här än har inte haft tid på några dagar.
självklart fick tjejen en otrolig utskällning va de gäller att rätta min hund men jobbet var ändå tillbaka. nu har inte hon varit här och hälsat på alls efter denna händelsen.
hoppas att det förblir så eftersom hon inte kunde respektera mina åsikter. sen så har jag varit iväg på ett års sprutan nu i veckan och vetrinären talade om för mig att jag har en underbar hund :D blev lite lycklig då.
jag har fortsatt med ignorerandet och det vi lyckats träna upp är nu att han i alla fall väntar till personerna klappar tills han blir helt stollig men vi har ju kommit en bit på vägen så, so far so good! :)

min hund blev extremt stressad av situationen att någon annan tog tag i honom o tillrättavisade honom på det sättet eftersom jag som hans matte bara tar till detta sätt när jag verkligen behöver visa att nu j****r är det nog. och det första hon gjorde var att skicka honom på golvet.... nu har han lite svårt med folk som kommer in i genom dörren o de (antagligen????) för att han är rädd att dom lika som hon ska ge sig på honom för att han är glad:P stackars liten :P
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Vet inte igentligen om din hunds beteende är pga att han är glad. Jag ser det mer som en stress. Ofta tror vi hundägare för att hunden viftar på svansen o hoppar o skäller att den är glad har gjort det själv. Men numer ser jag detta som en stress som jag absolut inte vill ha. Kan ju vara en kombination men enbart glad är den nog inte.

Du skriver att han är lugn tills gästen klappar honom. O sen börjas det igen. Låt inte gästen klappa då. Hunden lider nog inte av att inte bli hälsad på.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Allmänt KL.
Om en enorm hund hoppar upp på mina barn för att hälsa efter att jag och dom blivit inbjudna i huset...och jag tar tag i halsbandet..drar bort den MYCKET bestämt och säger FY eller NÄ eller GÅ UNDAN för att ägaren själv inte gör något åt situationen.
Har jag då också överstigit den heliga lagen om att inte korrigera andras ouppfostrade hundar?
//Luff - matte till en hund som inte tillåts hälsa alls ibland pga stolligt beteende.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

detta tycker inte jag överstiger den gränsen men när en vuxen människa ensam kommer in i mitt hem o ja redan sagt till henne att ignorera för ja vill ta "fighten" och hon ändå flyger på honom utan min tillåtelse då är de inte ok... man känner sig väldigt trampad på som ägare till hunden...
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Allmänt KL.
Om en enorm hund hoppar upp på mina barn för att hälsa efter att jag och dom blivit inbjudna i huset...och jag tar tag i halsbandet..drar bort den MYCKET bestämt och säger FY eller NÄ eller GÅ UNDAN för att ägaren själv inte gör något åt situationen.
Har jag då också överstigit den heliga lagen om att inte korrigera andras ouppfostrade hundar?
//Luff - matte till en hund som inte tillåts hälsa alls ibland pga stolligt beteende.
detta tycker inte jag överstiger den gränsen men när en vuxen människa ensam kommer in i mitt hem o ja redan sagt till henne att ignorera för ja vill ta "fighten" och hon ändå flyger på honom utan min tillåtelse då är de inte ok... man känner sig väldigt trampad på som ägare till hunden...
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Allmänt KL.
Om en enorm hund hoppar upp på mina barn för att hälsa efter att jag och dom blivit inbjudna i huset...och jag tar tag i halsbandet..drar bort den MYCKET bestämt och säger FY eller NÄ eller GÅ UNDAN för att ägaren själv inte gör något åt situationen.
Har jag då också överstigit den heliga lagen om att inte korrigera andras ouppfostrade hundar?
//Luff - matte till en hund som inte tillåts hälsa alls ibland pga stolligt beteende.

Jag skulle tycka det var ok, och så skulle jag skämmas lite för att jag inte hunnit ta undan hunden själv.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Peggy har varit här i *räknar* 18 mån exakt, och som sagt... Hon har svenska som andraspråk fortfarande, om man säger som så :p
Moony har varit här i dryga 2 månader, men kan redan kommandona för inkallningen, varsågod, stanna, sitt samt hopp.

Det är skillnad på invandrarna verkligen... Vissa är strävsamma och arbetar hårt för att komma in i samhället, medan andra helst vill ligga på soffan och inkassera bidrag och prata sitt eget språk :angel: :D

Min stackars hund ar tresprakig... Jag har vissa comandon pa Svenska... de flesta pa Engelska... och nagra pa Tyska da SchH klubben anvander det. Dar ar dom forresten tamligen irriterade pa hur mycket jag lart henne innan jag kom dit... och det ar minsan inte pa Tyska.:p
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Jag skulle tycka det var ok, och så skulle jag skämmas lite för att jag inte hunnit ta undan hunden själv.
Instämmer!
Har jag så dålig koll på mina hundar/barn så skulle jag tacka min lyckliga stjärna för att någon hjälpte till att lösa situationen.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

nu börjar jag känna att det är mer nerklankning än vad detta är hjälp, vi behöver ju inte hänga upp oss på stavfel och liknande sen att jag inte haft kunskapen till den situation ja var/är i så behöver ju inte det betyda att jag ska skämmas för det heller... eller ska ja skämmas för att min hund e "bra" uppfostrad på alla plan utom när det gäller att det kommer hem folk? känns lite som det är de ni syftar på :s
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Eh, nej? Vi svarar givetvis på Luffs direkta fråga vad vi skulle tycka om HON gjorde så. Att vi inte skulle acceptera vad din kompis gjorde har vi ju redan sagt så det finns ingen anledning att skapa situationer att bli upprörd över.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Allmänt KL.
Om en enorm hund hoppar upp på mina barn för att hälsa efter att jag och dom blivit inbjudna i huset...och jag tar tag i halsbandet..drar bort den MYCKET bestämt och säger FY eller NÄ eller GÅ UNDAN för att ägaren själv inte gör något åt situationen.
Har jag då också överstigit den heliga lagen om att inte korrigera andras ouppfostrade hundar?
//Luff - matte till en hund som inte tillåts hälsa alls ibland pga stolligt beteende.

Du gör absolut rätt. Du skyddar dina barn och det gör en god förälder!
Hade det varit min hund som gjorde så och du hann före mig så hade jag skämts ögonen ur mig och ursäktat mig till dödagar...

Det är hundägarens ansvar att kontrollera hunden och kan man inte det, då låser man in hunden eller sätter på ett koppel.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Min stackars hund ar tresprakig... Jag har vissa comandon pa Svenska... de flesta pa Engelska... och nagra pa Tyska da SchH klubben anvander det. Dar ar dom forresten tamligen irriterade pa hur mycket jag lart henne innan jag kom dit... och det ar minsan inte pa Tyska.:p

Samma med våra hundar. Dock ingen tyska - än! :D

De förstår engelska och svenska. Go lay down och varsågod etc. ;)

Själva talar de hundiska. :D

Och... lova inte bot och bättring på stavningen. Vi förstår ändå. :p
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

jag har samma problem med mina "galningar"
De har varsin bur som de sover i på nätterna, och jag har börjat med att de får ligga där tills "stormen lagt sig"
när de blivit lugna så får de komma och hälsa med MIG.
funkar ganska bra.
 
Sv: Hur kan ja få min hund lugnt??(Långt)

Nu har jag inte läst igenom allt, men något som fungerar på vissa hundar... (Fast det krävs kanske en lugnd individ och inte en som har nerverna utanpå...)

Men varje gång det ringer/knackar på dörren ska man lägga sig i sin bädd. Först när man är lugn får man komma upp. Har man rätt hund kan det bli kapplöpning till bädden för att sen få komma upp ;)

När hunden sen är lugn och får komma upp brukar de inte vara så intresserade av att hälsa våldsamt. Jag körde liknande på min hund som blev extremt stressad vid besök. Hon fick först sitta ett par meter från dörren och vänta tills folket klivit in. Sen platsade jag henne på hennes bädd och där fick hon ligga tills hon muttrat klart över besöket och sen komma upp. Det fungerade fin fint när vi fick in det. Hon var "tvungen" att sitta med vid dörren och sen vem som kom, annars lugnade hon inte ned sig. Nervös byracka det där :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Mkb
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 863
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp