Bukefalos 28 år!

Hur länge ammade ni ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge ammade ni ???

Ca nio månader. Måste säga att jag tycker det är vidrigt att folk ammar tvååringar... Och "syskonamning"?!? Herregud... Ja, inte kan det då vara för barnens skull... Ammar gör man med bebisar. När de både kan stå o gå o prata, har tänder o äter vanlig mat, då ammar man inte... :mad:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nun skrev:
Ca nio månader. Måste säga att jag tycker det är vidrigt att folk ammar tvååringar... Och "syskonamning"?!? Herregud... Ja, inte kan det då vara för barnens skull... Ammar gör man med bebisar. När de både kan stå o gå o prata, har tänder o äter vanlig mat, då ammar man inte... :mad:

Varför inte? WHOs rekommendation är helamning 6 mån därefter delamning minst 2 år. Vad tycker du om barn som har napp som inte är bebisar ? Amningen är så mycket mer än mat. Vad har du i bagaget som gör att du verkar äcklas av barn äldre än 9 mån som ammas?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Åtta månader... sen ville inte min lilla tjej ha mammas tutte mer, saknade det jätte mycket :cry:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nun skrev:
Ammar gör man med bebisar. När de både kan stå o gå o prata, har tänder o äter vanlig mat, då ammar man inte... :mad:
Så tycker jag också men det törs jag inte säga högt längre för jag har blivit lynchad så många gånger för det ;)
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

:D Håller med! Jag säger det inte högt heller...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

1an 15 månader.
2an 18 månader.
3an 13 månader.

1an helammades i 6 månader de andra 2 i 4 månader.
Sedan så fick de mat körd i mixern.
3an som inte har någon födoämnesallergi som de 2 första har, fick också barngröt.
Ingen välling eller tillägg har behövts.

Alla 3 slutade dia på eget initiativ.
Och jag kände mig lika snopen varje gång.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Varför då?
Vad är det för fel på att följa sina egna och barnets instinkter?
Det måste väl ändå vara tillåtet?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jasså finns det rekomedationer över delamning efter 2 år och mer?
Visste inte det jag :o

Men jag måste ärligt säga att JAG skulle känna mej obekväm när dom börjar bli allt för gammal.
Vet inte varför egentligen jag känner så :confused:
Men som sagt jag ammar än (ett morronmål) och vet inte hur det blir.
Om mjölken tar slut eller sonen väljer bort själv.
Vet inte om jag har hjärtat att titta han i ögonen och neka honom morgonmyset :love: Inte så länge det finns den lilla skvätten kvar i alla fall :D
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Magdalena skrev:
Varför inte? WHOs rekommendation är helamning 6 mån därefter delamning minst 2 år. Vad tycker du om barn som har napp som inte är bebisar ? Amningen är så mycket mer än mat. Vad har du i bagaget som gör att du verkar äcklas av barn äldre än 9 mån som ammas?

Har aldrig frågat WHO vad de tycker; tänker själv. Napp? Aldrig använt till mina barn. Inte tumme heller. Har inte funnits något behov av det; ser inte heller meningen med det. Men - amningen ÄR så mkt mer än mat; absolut! Och när man slutar med "matdelen" av amningen så fortsätter man med resten... myset, närheten, pillet i håret, kramandet, kärleken. Men att amma barn som är flera år är snudd på incest. Det är min åsikt. Take it or leave it.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Och jag håller käft med vad jag tycker om de som bara ammar en kort period om alls. Varför överhuvudtaget kommentera hur andra gör?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nun skrev:
Men att amma barn som är flera år är snudd på incest.

DET tycker jag är sjukt! Hur kan man få något så naturligt som amning till något sexuellt? Är hela tredje världen incestuösa då, eller är det bara vi här i Sverige som inte får amma utan att det blir sex över det?

Incest är för mig när en vuxen UTNYTTJAR ett barn. Det GÅR inte att amma ett barn som inte vill.

Jag har nyligen slutat amma min 1½ åring. Igår så fick hon ett "återfall" och började leta under tröjan. Jag hade ingen BH och hon var snabb som attan och sög tag. Jag sa ifrån direkt och påminde om att mjölken är slut, men det som slog mig var den helt annorlunda känslan när hon tog tag då mot när vi ammade "på riktigt". När vi ammade kändes det "ingenting", nu var obehaget mot beröring tillbaka som jag hade innan barnen.

Amning och sex är helt skilda saker. Jag tycker att de som blandar ihop det borde söka psykhjälp. Det är min åsikt.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nun skrev:
Men att amma barn som är flera år är snudd på incest. Det är min åsikt. Take it or leave it.

Håller med Magdalena - du bör nog söka hjälp för det där...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Magdalena skrev:
Vad var det där då? De som ammar kort får kommentera långammare, men inte tvärtom?
Man får väl inte kommentera hur man än ammar?? Varför ska det vara något andra ska lägga sig i? Eftersom jag inte kan påstå att jag ammade mina barn så gillade jag inte din kommentar, och desutom var jag helt oskyldig, för jag har inte kommenterat amning alls!

Varför kivas om en sån sak?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

*knapp*

Ja varför kivas egentligen.

Amning verkar vara ett känsligt ämne. Men om jag ska respektera och ha förståelse för att man inte vill amma länge så vill jag faktiskt ha samma respekt tillbaka!

Alla är olika, alla barn är olika. Och det är inte mer ok att hoppa på människor som vill amma länge än att gå på dom som inte kan amma, men på något sätt känns det som att det är fritt fram att gå på dom som väljer att amma länge för dom har ju valt det. Medans en del som inte ammar alls eller bara kort kanske inte kunde längre.
Sen håller man sig ju inte till mallen som långammare heller :smirk:

Incestuöst :mad: :mad: :mad: Det var den mest inskränkta kommentar jag sett!
Det närmaste sexuellt förhållande jag kommit mina barn är det jag har med deras pappa och vore det inte för det fanns dom inte!

Amning är så mycket mer än bara mat. Det är närhet, trygghet, kärlek och att ge sitt barn en fantastisk gåva. Jag är glad att jag kunnat göra det, jag känner medlidande med dom som inte kan.
Att man sen kan ge samma närhet på andra sätt vet jag men det hör väl inte riktigt till den här diskussionen så det hoppar jag över....
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Basilika, summer san och Nun fick tydligen uttrycka sig hur de vill om långtidsamning (fast jag tycker inte att det räknas som det bara barnet fått tänder, en del barn får tänder redan vid 3 mån).

Jag vet mycket väl att det finns de som har problem och inte kan amma. Dock finns det MÅNGA idag som inte ens försöker (har flera såna i min närhet). Inte f-n säger jag något till dem för det. Om jag är incestuös som ammar ett större barn, vad är då en som förvägrar sitt barn bröstet?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag ammade min son i ett år och fem månader. På slutet var det bara på natten och i sömnen... Pappan kunde fråga mej om jag trodde jag ammat något på natten och då svarade jag nej och då sa han att det hade jag visst... :crazy:
Tror inte jag hade nå mjölk kvar på slutet utan att det var bara närheten han ville åt. Nu är han fem år och vill fortfarande ha mycket närhet... Och det är jag bara glad så länge han vill..
Kan inte säga om jag skulle amma lika länge nästa gång, det beror ju på situationen och barnet...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Magdalena skrev:
Basilika, summer san och Nun fick tydligen uttrycka sig hur de vill om långtidsamning (fast jag tycker inte att det räknas som det bara barnet fått tänder, en del barn får tänder redan vid 3 mån).

Jag vet mycket väl att det finns de som har problem och inte kan amma. Dock finns det MÅNGA idag som inte ens försöker (har flera såna i min närhet). Inte f-n säger jag något till dem för det. Om jag är incestuös som ammar ett större barn, vad är då en som förvägrar sitt barn bröstet?
Nej, jag tycker inte att man ska klaga på varken de som ammar länge och de som ammar lite. Det är upp till var och en hur länge man kan och vill amma och det är inte någon annans sak att avgöra vad som är rätt och fel.

Bara för att de andra tyckte illa om att amma länge så behöver inte du sjunka till deras nivå och "hämnas", det var det jag menade. Jag vill inte höra att jag har plågat mina barn för att de inte ammades!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men :confused: , här har väl ingen hämnats?

Magdalena sa väl inget riktat mot dej personligen?
Menade väl bara att varför få ena "sidan" kasta bajs men inte den andra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Anna
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 408
Senast: gulakatten
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 875
Senast: Mirtai
·
Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
263
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp