Hur lär jag hästen att stegra?

Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Hur mycket har du hållt på med trick träning? :) Jag och min ponny har börjat träna detta och det är så sjukt kul! Dock är det nog ganska långt kvar till stegring men längtar till detta moment! :)


Ska bara säga att alla hata-trick-träning-människor kan ju skita i att läsa dessa trådar då det är rätt omoget att hacka ner på andra. Så skit i vad vi gör och spara tid!;)
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Ska bara säga att alla hata-trick-träning-människor kan ju skita i att läsa dessa trådar då det är rätt omoget att hacka ner på andra. Så skit i vad vi gör och spara tid!;)

Och så drar vi hela grejen ett varv till...Många av oss struntar fullständigt i vad ni gör. Så länge ni kan garantera att ni kommer behålla hästen resten av dess liv och inte sätter andra människor som inte vet om denna 'talang' hos hästen i fara.
Knock yourselves out (eller så knockar hästen kanske er?), men sälj inte hästen vidare sen
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Så länge ni kan garantera att ni kommer behålla hästen resten av dess liv och inte sätter andra människor som inte vet om denna 'talang' hos hästen i fara.
Knock yourselves out (eller så knockar hästen kanske er?), men sälj inte hästen vidare sen
:rofl::rofl::rofl: Än så länge är det jag som äger Angeliicas häst, men jag kan intyga att det är kö på att få köpa den hästen om jag skulle vilja sälja den, men det gör jag aldrig i livet. Jag GER bort den tll Angeliica när hon fyller nästa gång
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Och så drar vi hela grejen ett varv till...Många av oss struntar fullständigt i vad ni gör. Så länge ni kan garantera att ni kommer behålla hästen resten av dess liv och inte sätter andra människor som inte vet om denna 'talang' hos hästen i fara.
Knock yourselves out (eller så knockar hästen kanske er?), men sälj inte hästen vidare sen

Haha Det var nog det roligaste idag! Min ponny är snäll som ett lamm och skulle aldrig i hela sitt liv få för sig att göra någon illa! Små barn (då menar jag små barn) har ridit på henne och hon har inte rört en fena mot dom trots hennes trick träning.... Konstigt va? :) Och om jag skulle sälja hästen klart som f*n att jag berättar vad jag lärt henne? Jag är inte dum! :rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Och så drar vi hela grejen ett varv till...Många av oss struntar fullständigt i vad ni gör. Så länge ni kan garantera att ni kommer behålla hästen resten av dess liv och inte sätter andra människor som inte vet om denna 'talang' hos hästen i fara.
Knock yourselves out (eller så knockar hästen kanske er?), men sälj inte hästen vidare sen

Jag förstår att ni inte menar just TRICKS utan själva stegringen och visst en orutinerad bör ju inte göra detta trickset. Men grejen är att det finns allt för många trådar där det står gör si gör så och inte så. Jag tycker att man ska ge upp på den fronten lite och focusera på frågan. För tjejen kommer göra som hon själv vill oavsett vad alla säger. Hon är bara ute efter metoden. Och tycker man det är helt tokigt så skriver man ju inget.
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Om man inget skriver kanske det försöks på egen hand och det blir totalt livsfarligt.
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Det man ska vara absolut medveten om är att vem som helst kan skriva här oavsett hur proffessionell han/hon är, en ren nybörjare kon också svara, så att använda en metod eller öht ngt som man blir rådd till i ett forum är med en väldigt stor risk. Du ska vara medveten om att det är du som bär ansvaret för din häst, gör du som det står här och sedan det går åt skogen så kan du inte skylla den som gav rådet utan du bär hela ansvaret, därför ta hjälp av proffs som vet vad de jobbar med.
De som skriver här (ingen nämnd ingen glömd) har med berått mod gett råd som är rent livsfarliga, jag skulle passa mej! Djuren väger som sagt ett halvt ton och att skapa en situation man inte kan vinna är rent livfarligt och den som skapar situationen är själv ansvarig (detta gäller ALLA dicipliner). Så är det bara.
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Jo jag håller med dig med. Jag sitter inte på bukefalos för att lära mig utan för att vara social. Vill jag nått går jag till en instruktör och det hoppas jag alla gör.

Lämnar diskutionen.


Föresten har TS ens fortsatt skriva i denna tråden?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Föresten har TS ens fortsatt skriva i denna tråden?
Nej, Ts har inte ens varit på Buke sedan böjan av december, antagligen av samma orsak som jag själv lämnade Buke för ett antal år sedan. Innan hade jag varit här sedan slutet av 1997 när forumet hette "stallet.com", då var vi ett gäng som hade jättekul har, sedan blev det förstört av en massa tråkiga inlägg och jag loggade ut och struntade i det. Var även på Connemara i Fokus, men lämnade av samma orsak, en massa tråkiga inlägg, när man bar ville prata med likasinnade om sin ponny.
Synd att TS blev ivägskrämd, skulle varit kul att följa henne och hennes trick-häst.
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Har även försökt skriva PM till TS för att se om hon svarar, men inte ett svar har jag fått.
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Eller för att TS är ett troll?

Jag vet vad jag röstar på. Och jag baserar det på TS andra svar i tråden.
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Nej, Ts har inte ens varit på Buke sedan böjan av december, antagligen av samma orsak som jag själv lämnade Buke för ett antal år sedan. Innan hade jag varit här sedan slutet av 1997 när forumet hette "stallet.com", då var vi ett gäng som hade jättekul har, sedan blev det förstört av en massa tråkiga inlägg och jag loggade ut och struntade i det. Var även på Connemara i Fokus, men lämnade av samma orsak, en massa tråkiga inlägg, när man bar ville prata med likasinnade om sin ponny.
Synd att TS blev ivägskrämd, skulle varit kul att följa henne och hennes trick-häst.

Oh så du har hängt här ett tag med andra ord!

Ja jag håller med, var nyfiken va det var för ett par :)
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Om du vore så mycket bättre skulle du inte ens ha skickat det inlägget.

Men vänta nu? Påstår du att jag är ett troll?
Om du kollar upp min historik här så borde det vara uppenbart att så inte är fallet.

Det här är en fantastisk icke-diskussion som jag hellre tar på PM. Men att folk skaffar konton dom tröttnar på, eller startar nya konton och skriver nonsen kan väl inte komma som en nyhet?
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Du förstod inte mitt inlägg. Jag känner inte dig, vet inte vem du är men att kasta smuts på andra (oavsett hur denne är) gör en inte till en bättre/mognare person själv, jag tycker man får hålla masken lite i ett forum.

Att kalla en människa för troll är för mig fult. Men vad du menar med det har jag inte en aning om, vad menar du med troll?



Men vänta nu? Påstår du att jag är ett troll?
Om du kollar upp min historik här så borde det vara uppenbart att så inte är fallet.

Det här är en fantastisk icke-diskussion som jag hellre tar på PM. Men att folk skaffar konton dom tröttnar på, eller startar nya konton och skriver nonsen kan väl inte komma som en nyhet?
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Alla hata-trickträning-människor? Det är rätt omoget att dra alla över en kam också, speciellt när det i denna tråd enbart handlar om stegring.
Jag tror aldrig jag ens sett en person som är emot att träna trix här som aktiveringsform för en häst.


Att ni förlöjligar problemet...Ni kanske har en ponny som fixar det och upger allt vid försäljning ( Att en "halvvild 14åring" skulle säga till sin mamma&köpare när de ska sälja ponnyn att den kan stegra, troligtvis inte alla. Sånt har ju pågått redan innan Trickträningen slog igenom helt). Men det går en trend i trickträning nu, många unga börjar med det och att förvänta sig att alla är ärliga, tänker på säkerheten, ens använder hjälm kring ev stegrande hästar, att alla hästar fixar det, inte bara gör det för att få coola bilder. Det är naivt. Ts skrivsätt&attityd får henne att verka vara i tidiga tonåren och ja internet svämmer över utav unga lägger ut bilder på sina stegrande hästar. Inte tusan använder alla t.o.m hjälm, uppsutten stegring eller avsutten.
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Haha, I see the misunderstanding!

Säger man "troll" på ett forum menar man oftast dessa. Inte dessa! Såvida inte diskussionen handlar om John Bauer.

Det jag menade var alltså inte att TS var stor och vårtig, samt äter prinsessor till frukost... ;)
 
Sv: Hur lär jag hästen att stegra?

Ja då var det ju en annan sak. :)

Bara att köra på med vanlig basic hantering då och skapa trygghet i rutiner?

Hoppas han blir lite lugnare med tiden, en månad är ju inte så lång tid att bygga upp allt på!
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 747
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 386
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 945
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp