Bukefalos 28 år!

Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Haha det är så typsikt när man ska knäppa kort! man tycker att man har den perfekta bilden, men precis när man trycker på knappen så tittar de bort eller flyttar sig :smirk:
Men jättesöt häst, härlig uppsyn! :)
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Nej vi ska dit i början på mars.

Är så avundsjuk på er som kan rida på era nu 4-åringar. Jag lääängtar så efter att få rida min igen.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*KL*

Jag har smygläst här om era små 04 och är jätteimponerad hur långt ni har kommit. Jag har oxå en 04 och han var iväg på sin första dressyrträning i dag och matte är jätte stolt :love:

15314917.jpg


Slänger in lite filmer från idag så får ni säga vad ni tycker :o

http://www.youtube.com/watch?v=10lTImmMWYI

http://www.youtube.com/watch?v=rHz3V07OYEE

http://www.youtube.com/watch?v=RNtshktceuA
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Vilken fin häst du har :D
Stam ?
Tycker de ser ut som du har kommit långt med din oxå.
Gillar uppsynen på den.

rör sej trevligt men passa så den inte blir för kort i halsen i galoppen.
Vad är de för inspänning du har ,kunde inte lista ut de på filmen.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Han är efter Akribori-Trofé och hans mamma kommer från stofamilj 5, mormor har lämnat en godkänd hingst.

Jag har satt på en gouge pga ibland om han känner sig pressad så kan han stegra, han höll på att knäcka näsbenet på mig och slå över. Så det är bara en säkerhetsdetalj för honom och mig, är rädd om honom och min näsa. Som du ser så hänger den helt löst så länge han inte går upp jätthögt med huvudet.

Han är lite svår för dom som red in honom red honom helt utan kontakt i munnen och jag försöker vänja honom vid det och få honom att söka sig framåt. Om jag släpper efter för mycket på tygeln i nuläget så släpper han bettet, men målet är ju så klart att han ska bli längre i halsen och kunna gå kvar med stöd och i lodplan. :banana:

Förutom sin ovana att stegra (som dock händer sällan) så är han supertrevlig, har aldrig suttit på en häst med så hög ridbarhet, vill vara till lags hela tiden och jättekänslig för vikt och skänkel. :love:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

:d Vilken snygging. han ser väldigt välutvecklas ut, spciellt om man jämför med min som Verkligen ser ut som en Bebis i jämförelse.
Det där men kontakt i munne känner jag igen, fast här är problemet att han inte riktigt vet vad jag menar, "gas eller broms, vad vill du matte?"
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Haha ja det är typisk.
Ja, han är hur härlig som helst att ha och göra med, igår när vi red ut fick han gå först förbi läskig plast som fladdrade, för min tränares 17-åriga häst vågade inte :D
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Frågan om hjälptygel var inte riktat som kritik utan var bara nyfiken på vad de var för hjälptygel. Den inverkar ingenting så länge han gör rätt , kanon.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Fin häst :)

KL*
Vi fastnade också på bild idag :smirk:

Uteritt med ponnyn, vi hittade in till en motorcrossbana (:angel:) som ligger i närheten, jättefina backar att klättra i!

Så det här är Twilight, hon har inte fått någon ordentlig presentation här än.. men här kommer den iaf :)

En halvkass exteriör bild (men den ända jag har för tillfället)
080211.jpg


och här posserar vi idag
twi.jpg


klättrar i en av backarna
klttra.jpg


Hon är E. Sunshine boy RC 52 UE. Trombon 704

(jag ser lite stor ut på henne.. men jag har säkerhetsvästen under min jättestora dunjacka.. :crazy: ser värre ut än det är!)
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Din häst såg riktigt trevlig ut.
Har du haft den länge?
visst hade du ett vlb för?

Med min kung går det framåt vi har tömkört och gått promenader sen veterinärerna sa att de var okej. :)
Jag hoppas att han kommer bli frisk. tyvär lider min andra häst av detta frisk förklarande då han inte alls får lika mycket uppmärksamhet vet inte riktigt vad som kommer hända med honom men det får väll framtiden avgöra. Synd att man inte hade all tid i världen
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Tack så mycket alla :bow:

Japp jag hade min travare Super som jag tyvärr fick ta bort i somras :cry:

Köpte denna lilla i oktober :love:

Det är så jobbigt med konvalecenter, den här känslan av att hela tiden kastas mellan hopp och förtvivlan. Hoppas att det går vägen för er :bow:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

j det var en riktig snygging du införskaffat:)
Hoppas det ska gå bra för er.

Det var riktigt synd med din andra, men nu har du en ny att lägga alla krafter på:)
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

KL

Super: Han ser ju jättefin ut!

KL

Första ridturen idag då efter hon blivit frisk. Damen visade en massa humör kan jag säga... pust...

Hoppade upp, var hur lugn som helst... sen när jag kommit upp så spänner hon till och började toka, stegrade och bockade och utstötte ljud, som tur var så lyckas hon inte längre göra rörelserna fullt ut då jag hinner stoppa henne. Men mamma stog och såg livrädd ut kan jag säga:rofl: Sen efter några minuter av bråkerier så släppte hon och gick jätte fint...himla tur för henne det...:devil:

Imorgon tänkte jag rida i min nya sadel... men jag drar mig lite för det hihihi... känner mig mycket säkrare när jag sitter i barbackapadden. Kommer ju liksom mer "över" henne när jag har sadel, mer "i" när jag sitter i barbackapadden.. så det är bara för er att hålla tummarna :D
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*kl*

Idag var Tigers premiär med täcke på i hagen :D Han har haft täcke i stallet ngn timme (hemkommen direkt från 2 veckor i varmt stall på sjukhuset, mager som en vinthund) men då fick han feber (av med täcket - frisk). Jag var änna lite orolig men ville inte släppa ut honom i flera minus (har ju haft plus här hela tiden) direkt efter ridningen som han blev lite svettig av. Han hade kokheta öron o var rätt varm under men han såg pigg ut när han kom in 1,5 h senare. Tror musklerna mådde bra av täcket iaf. Ett tunnare stalltäcke, min lilla kaminpålle :D

Iaf, vi hade vår första tur på 1 h idag, aldrig suttit på honom så länge innan. 30 min skritt på asfalt med lite sidvärts sedan trav o lite galopp på ett fält o trav o några små försök till framdelsvändningar o trav hem i 20 min o sedan satt jag faktiskt på vid avskrittningen de sista 10. Han kändes så fräsch o fin och skrittar så grymt härligt så "bara för att" så har jag nu ridit en hel tur (inte hänt innan) :banana:

Imon blir det lite konditionsträning. Lite mer sparsamt dock för här är nu många minus o garanterat stenhårt när jag måste ut med honom imon fm. Funderar på att cykla en bit (travar i dikena) o sedan klänga mig upp o klättra lite barbacka i en backe en bit bort. Blir till att rida i grimma med ett grimskaft :)

Nu ska jag natta pålle, troligtvis sover han, växer nog lite nu för han har legat mkt ett par dagar.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*knapplån*

Jag har nyligen kommit underfund med att Etan blir tokig när det blir blött runt munnen som det ibland kan bli när man rider.

Jo Etan rids oftast med detta tränset:

http://s2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Etan/?action=view&current=DSCN1756.jpg

När han blir blöt runt munnen så blir han väldigt irriterad och börjar slå med huvudet snabbt fram och tillbaks så det blir en liten sån där geggagrej som gungar runt. Den försöker han fånga.

Jag har dom senaste gångerna sprungit bort och torkat av honom och då går det bra igen.

Har ni varit med om något liknande? Är min häst känslig eller vadå?

Det blev ingen löshoppning i måndags eftersom jag var kass, bokade upp oss den 25 på nytt så det ser vi fram emot nu. På söndag bär det av till skogen, måste lasta för det ligger en bit bort. Jag tänkte att både Etan och syrran som rider kunde behöva lite miljöomväxling. Imorgon ska jag tömköra honom, ska bli kul.

Nu hoppas jag bara det inte är för hårt i marken för det är inte kul.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag har inga nya bilder på Etan men jag satt och kikade i albumen på nätet och tyckte det var kul att se dessa bilder:

Tvååring efter sommarbetet
http://s2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Etan/?action=view&current=sta.jpg

Treåring innan sommarbetet
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/11740000-11749999/640x480/11741570.jpg

Nu skiljer kvalitén på bilderna en del så färgerna är lite skumma :). Men visst är det endå kul att se. Bilderna från när han va föl är underbara :). Man kan inte förstå att ens lilla föl inte är så liten längre ;).

Ska bli kul att ta nya uppställda bilder när vinterpälsen åkt av nu till våren :).
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag har aschen nosgrimma på min dam, det fungerar utmärkt.

Min tös har varit på sin andre hoppträning för min hopptränare (lite avstämming över träningen hemma och fortsatt träningstips). Denna gången fick hon hoppa sin första kombination, det tyckte hon var lite klurigt först, fattade inte alls vitsen med att hoppa två hinder på raken. Tog 2 ggr innnen hon hoppade. Först vek hon av till vänster vid 2:e hindret, sedan till höger vid 2:e hindret och 3 :e försöket hoppade bägge hinderna.

Hemma har vi börat öva mkt på att korta och öka galoppen, försöker slå slit lite fri i den kortade galoppen i bland, då det är lite jobbigt. Samt så har hon svårare att fatta vänster galopp än höger (som hon nästan aldrig gör fel på), jag brukar uppleva att hästar brukar ha lättare för vänster galopp än höger..
Att jobba hon i traven är en dröm, hon har mkt lätt för sig att jobba korrekt, hon är avspänd, sänker huvudet och ryggen kommer automatiskt. Ber man om mer sammling så överdriver hon gärna och sätter under sig väldigt mkt, så det blir bara små, små jobb med mer sammling. Det ska ju vara lätt och roligt för bäbisarna att jobba.

Funderar på att låta hon gå en träningstävling i hoppning den 24. Får se vad jag gör.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Lite efter då jag inte har varit här ett tag.
Men gud vad kul att han är på bättringsväg!!:banana:
Håller tummarna att det fortsätter gå åt rätt håll!!!
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

kl.
Blir ingen träningstävling för mej imorgon :(
I morse hittade jag syrrans 1 åring snorig och hostandes, bläää.
Grabbarna är piggao glada men vågar inte åka iväg utifall de smittar.

Så vi tar nya tag o ser fram emot träningstävling i mars istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 869
Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 521
Senast: Aviello
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp