Bukefalos 28 år!

Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

söt som socker! :)
Vad var det för stam på honom?
..Du har säkert skrivit det förut, men ids inte leta igenom hela tråden..:crazy:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

..jag som inte har så bra koll på araber.. var in på JE Amadeuz sida och hittade bilden på din lille krabat som föl!! :love: damn skulle ju kunna äta upp honom! ;)
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

kl.
Idag var Calle mer eller mindre galen när jag skulle rida. Som en tickande bomb. Har nog aldrig hänt förut, visst kanhan busa i vanliga fall oxå men nu var han så laddad så jag bara väntade på en explosion.

Så därför hoppade jag av o linade honom , mycket riktigt kom de några rejäla bocksprång men så småningom lugnade han ner sej så jag kunde hoppa upp igen o rida.
Jösses så fin han var, var stadig i galoppen o de har aldrig hänt förut, rätt trevlig galopp när han hamnade på plats :love:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag får bjuda alla i tråden på tårta :p För i lördags ramlade jag av :o

Det var Lasse den busen som ville se mig i gruset :rofl:

Jag tänkte jag skulle hoppa honom lite - vi ligger ju lite efter där, då han är så sävlig och "långsam". Började på lite 40-50cm hinder för att kunna trycka över honom om han var tittig, men det var han inte, så han bara travar över hinderna, utan att hoppa så vi snubblar lite överallt och bommarna yrde :crazy: Provade att lägga upp dem på 60-70cm i stället och komma i galopp. DÅ jävlar hoppade han ordentligt, men på en oxer tog han i så mycket så han tappade balansen och snubblade i landningen och gick ner på knä, jag som satt lite framåtlutad sen språnget, slog en kullerbytta neråt och fick smaka grus :cool:

Hoppade en liten bana på 5 hinder efter fallet och det gick bra - så vi avslutade iaf positivt. Men jag är tveksam till att denna snubblande herre ska bli hopphäst. Det får nog bli en dressyrkarriär till att börja med, så han inte bryter nacken, på sig själv eller på mig ;)
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

hihi bäbishoppning är alltid spännande :D

Skulle vara gott med tårta, vad får vi för nått?
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*knapplån*

Idag var det dressyrträning för mig och Peia!
Som vanligt var hon sådär lagom glad till dressyrarbete, lat och tycker det är allmänt tråkigt & jobbigt.
Dock fick vi beröm då hon såg välriden ut och hade en underbart bra galopp - alltid lika kul att höra :D
Meeeen, nu har sadeln börjat glida fram igen, gud vad trött jag blir på alla dessa sadlar! Nää, nu tänker jag rida barbacka! :angel:
Sa dock till mina kära föräldrar att jag önskar mig en dressyrsadel i studentpresent så jag kommer åt henne bättre..
Får se hur det blir med den saken haha. "Lite" bilder bjuder jag på idag också!
18529883.jpg

Skritta fram
18529672.jpg

18529725.jpg

18529682.jpg

18529684.jpg

18529729.jpg

Försök till ökning, sadeln glidit fram, låst i bogen
Jogga av, spänd häst!
Bonusbild
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Så fin hon är! :d
Hur stor är hon, för hon ser mega stor ut! (du kanske har skrivit det innan, men det kommer inte jag ihåg).
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Underbar häst :love::love:
Trodde faktiskt inte att det skulle vara så snyggt med brun utrustning på en grå häst. men det var det ju :d


Idag ska jag och Chillisen ner till ridhuset och öva på
att knata in i nya transporten.
Håller verkligen tummarna på att jag inte ska se något
knasigt när jag longerar honom
För nu har vi bokat flytt tillbaka till vårt underbara westernstall i Stockholm. Saknar alla där nu efter alla dessa månader borta

Transporten ska vi som sagt öva på idag, Chili har aldrig haft problem med att lastas.
Började redan när han var någon månad gammal.
Men nu efter alla turer till veterinären som bara gör illa honom vill han inte gå på Så nu har ny transport inhandlats, behövdes ändå.
och hoppas verkligen han gillar denna,
annars får han stryk Lyxigare kan han inte få
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Hon ser superfin ut!!!

Dock är jag faktiskt lite avis på vädret , var är all snö och is?!

Här har de varit plus och vind så snön som varit så bra förvandlas till is eller skare, skit o rida i.
Int elätt för dom att slappna av o jjobba på när odm hela tiden måste gå o passa underlaget.
Så de får bli ren kondisträning nu ett tag o kanske lite trimning i skritt, övergångar och flytta för skänkeln.

Så får jag ta hoppning o dressyr på riktigt underlag i ridhuset, dock är de lite snorigt (1 och 2 åring) just nu så jag kommer isolera mej hemma ett tag.
Hörde dessutom kvarkavarning på ett ställe igår, dock är de 14 mil dit..men ändå:p
Kände för att gräva ner mej i jorden eller bygga en mur runt mitt område.
Inga såna sjukdomar hit inte.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Vilka vackra bilder med solsken och "vårkänsla"! :love:
Fin häst också förstås men jag blir precis som FT_ryttare avis på vädret...och bilderna!
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

KL

Här kommer en jätte dålig bild på min lilla kille, den är tagen från tv så det är jätte kass kvalite. Men var bara tvungen för jag är så glad över denna häst :D Filmen kanske kommer så småningom.

Travbilderna var ännu sämre så dom skonar jag er ifrån.

carex.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 843
Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 515
Senast: Aviello
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp