Bukefalos 28 år!

Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

aw, tack så mycket allihoppa :o:bow:

Ingen snö eller is här, lite hårt i backen vissa dagar dock. Haft 5 till 10+ nu i en vecka, helt underbart!!
Dock skulle de va kul med lite snö och jobba konditionen i.. men klagar inte på solen :d

r_freddy: Peias färg är verkligen brunt, eftersom hon har lite brunt i pälsen så smälter de in ganska snyggt tycker jag :)

splittan: hon mäter 172cm idag, överbyggd ibak - igen :crazy:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jisses! :crazy:
Undras när hon tänker sluta växa! Hon ser väldigt snygg ut i kroppen på bilderna, inte så valpig, fast hon är så stor.


ang snö och hårt ute:
Här är heller ingen snö och det har bara varit hårt ute några få dagar, faktiskt ganska så skönt, man slipper åka till ridhuset bara för att träna och det är bra när 3 st hästar ska hållas i gång, går ju åt en masa dö tid om man ska behöva ta sig till rihuset annars.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Min är oxå kring 172 dock inte överbyggd. Hoppas att han stannar där och bara rundar på sej.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Han ser ju jättetrevlig ut, framför allt i galoppen, jättefin galopp!!:love: Hur hög är han?

Min är oxå lite fladdrig i huvudet, det ger sig nog när dom blir lite starkare. :bump:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Ja, galoppen är hans bästa gångart :D
Han är 161, fast jag tycker han ser ut som en ponny haha.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Hjälp, jag är glad att jag inte satsar på halvblod :D (om det nu är det ni har, ni med jättehästar) Och ja, över 170 är jättehäst :p

Min plutt får helvila nu. Han har verkat lite sur och konstig, viker undan i hagen istället för att komma fram med spetsade öron som han gjorde i början. Så han kanske behöver pausa lite, allt är ju nytt och så för honom så han ska få smälta allt. Ska beställa sadel idag och diskutera med hovslagaren ikväll som skor min nordsvensk om han kan tänka sig att ta araben också i framtiden (alla hovslagare här säger nej till nya kunder helt plötsligt :o ). Så han får det rätt chill tills sadel och skor är på plats!
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag förstår det :).

Idag var vi iväg till ridhuset och det gick bra. Det var första gången i det stora ridhuset och Etan hade mycket att titta på :). Men han gick verkligen kanon när han kollat klart på alla läskiga saker :).

På måndag är det löshoppning, ska bli väldigt kul.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Vad kul med löshoppning.. Vill också komma iväg med min, men det får bli ett senare projekt, just nu är vi i sadeljungeln... suck. Har hittat en sadel som ligger perfekt på honom, men är något för bred i midjan för mig, så det känns som att jag inte kommer ner ordentligt. Ska ge den en sista chans i morgon.
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Då kan väl även jag kliva fram i ramljuset och presentera mig.:D
Har ett fullblodssto f.04. E: Diaghlyphard UE: Spectacular Tide.
Startad 8 ggr. Vintern 06-07. Med usla resultat p.g.a oupptäckt skada. Så hon fick komma hem till mig. Nu är hon återställd *peppar,peppar*. Otroligt klok och lättlärd, och den mest tjejiga hästen jag träffat. Förra ägarna kallade henne "Betty Boop"- och det är precis vad hon är. Håröm, superkänslig och allmänt TJEJ. :rofl:
Men ack så trevlig att rida, öronen framåt ALLTID och hon går jämt dit du styr. Fin hoppteknik mm. och orädd ute så vi fårse hurlångt vi kommer inom fälttävlan. ;)

Vad har ni för "mål" för iår?
och vad har ni tänkt göra i sommar? tävla? träna?..
blogghopp1.jpg

bloggtrav.jpg

photo.jpg
bloggarab.jpg


Ursäkta bildbomb :angel:
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*KL*

Jag hoppar lite in och ut ur tråden, mest beroende på att det inte händer så mycket spännande. Allt går mest ut på att rida ut i skogen och hoppträna en gång i veckan.
Nu hade jag dock chansen att bli filmad på hoppningen i onsdags så nu tänkte jag att det var dags att göra ett litet gästspel igen :D

Kommentera gärna (längd på tyglar och stigbyglar är jag pinsamt medveten om...)
http://www.youtube.com/watch?v=h5Qkvs_R-yU
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Japp det är han. Det är inte jag som äger honom men jag utbildar honom för uppfödaren. Målet är att vinna 4-års championatet i fälttävlan i höst :angel::D
Nja, i alla fall kvala till finalen och göra ett bra resultat om han inte är såld innan dess.

Vad fin din såg ut. Vad är det för stam?
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

tycker den ser trevlig ut, väldigt klar på vad den ska göra o fina språng. inget vingel som vissa andra sysslar med ..typ jag :p
 
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Han känns väldigt klar med vad han ska göra. Har han väl fått huvudet mot hindret så är det över som gäller!
Däremot har han lite jobbigt med sin STORA galopp. Kommer hindret lite fel i galoppsprånget så blir han lite olycklig :( Fast det blir bättre hela tiden, det är bara att sitta still och vänta ut honom så löser löser han det rätt bra. Han gör aldrig samma misstag två gånger om han inte är väldigt trött...
Han är hemskt trevlig att rida och ha och göra med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 127
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 843
Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 515
Senast: Aviello
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp