Hur långt har ni till jobb o stall?

20 min till jobb.
25 min från jobb till stall.
25 min från stall till hem.

Kör bil, tycker det funkar bra. :)
 
Till stallet 25 minuter
Till jobbet 20 minuter
Har hästen på mammas gård som ligger 5 minuter från jobbet.

Spenderar mycket tid i stallet och sover även över på mammas gård då och då för att underlätta när det blir sena kvällar eller man ska iväg tidigt på morgonen på hästrelaterade grejer!

Detta fungerar väldigt bra :)
 
1,5 timma till jobbet åt ena hållet, en timma till stallet åt helt andra hållet. Att ha långt till jobbet klarar jag, men för att orka ha egen häst hade jag behövt ha stallet betydligt närmare. Det finns roligare saker att göra än lägga fem timmar om dag på att resa :p
 
Ca 1 timme till jobbet , bil till pendlar parkering sedan tåg till arbetsorten sedan ca 5 min promenad till arbetsplatsen. Mellan arbetsplatsen och stallet ca 1 timme. Har stallkläderna i bilen så jag kör direkt till stallet från stationen. Stallet- hem ca 10 min med bil.
 
Hur långt tid tar det för er att åka till jobbet? och stallet?
Hur funkar det?
Innan jag flyttade hade jag 3 mil till jobbet och ca 50m till stallet. Tog ca 20min att köra till jobbet då i bra väglag.

Nu har jag knappt 5min till jobbet, och stallet är 15min bort. Eventuellt kommer jag kunna flytta hästen närmare och då blir det 5min dit också.

Funkar perfekt, åker alltid direkt från jobbet till stallet och sen hem. :)
 
Hej!

Jag har ca 3,5 mil till jobbet hemifrån. Till stallet är det knappt 1 mil.

Jag åker kollektivt, tar ungefär en timme mellan varje plats. Det är inte optimalt, men det funkar. Hade jag haft bil hade resorna till och från stallet gått fortare, men det är inte realistiskt att tro att jag kan ta bilen till jobbet (i Stockholm), så då skulle jag behöva lämna bilen i stallet på morgonen. Tror jag räknade på att jag skulle tjäna kanske 20 min/vecka på det.

/Lavinia, jobbar hemma ibland för att slippa 2 timmars resor.
Hur långt tid tar det för er att åka till jobbet? och stallet?
Hur funkar det?
 
45 till jobbet, 20 till stallet hemifrån, ca 60 från jobbet. Kör bil. Funkar, men hade gärna sluppit pendlingen till jobbet.
 
25 km till jobbet, tar 25 minuter med bil, kollektivtrafik finns inte.
7 km (åt andra hållet) till stallet, tar 6 min med bil och 25 min med cykel, kollektivtrafik finns inte.
Funkar smidigt och problemfritt båda två.
 
Jobbar inte dock men...
Till stallet - sträcka: 13 km.
Till stallet - med bil: 12-15 min.
Till stallet - kollektivt: 1,5-2 h (beroende på hur "väl" kommunikationerna fungerar :meh:).
 
30 minuter till jobbet med bil eller tåg.
Stallet ligger 2.5 km hemifrån, går, cyklar eller åker bil beroende på väder och om jag ska iväg med släpet eller inte.
 
jobbet 1,5 timme (bil + tåg) stallet 1 min (till fots). Jobbar dock hemifrån ett par dagar i veckan.
 
Tar exakt 30 minuter från hemma till medryttarstallet med bil.

Kan ta tåg 37 min (många stopp) när ägaren och jag ska rida tillsammans så plockar hon upp mig på närmaste station, sen typ 10 min på grusväg i bil.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
863
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Undrar hur ni andra har gjort för att hitta rätt stall? Vilka saker accepterar ni och vilka accepterar ni absolut inte? Vad ingår i...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: Kilauea
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
996
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 783
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp