Bukefalos 28 år!

Hur många träns kan man ha?

Hrm.. jag är lat så jag har ett träns till varje bett :o så är jag bettnörd också och vill variera.
Har 2 körträns, ett hackamore, ett pullar och 3 vanliga engelska.
 
Jag är också lat och har ett träns till varje bett, för närvarande 3 träns till den ena och 4 till den andra i bruk (och ett gäng träns/bett i källaren). Känns som att jag behöver skaffa några fler träns. Och bett :D
 
På grund av nostalgi har jag kvar alla träns från min första häst, de ligger ordentligt nerpackade i en låda i sadelkammaren. Där finns säkert 10 stycken, jag var tonåring och heeelt prylgalen. :p

Till min nuvarande häst har jag köpt två träns med olika bett och nosgrimmor att variera mellan, det tycker jag känns lagom. Och så byter jag pannband ibland om jag hittar något fint. Numera tycker jag bara det känns sjukt jobbigt med för mycket prylar, tänk så man förändras!
Min lilla lilla ponny har ett träns och ett körhuvudlag.
 
Kl
Ett körhuvudlag
Ett svart med mässingspännen
Ett svart pull, men det använder jag sällan.
Ett rött i Tärnsjöläder som en elev på sadelmakarskolan har gjort. Har en fin galopptygel till.
Ett till rött, som jag inte gillar.
Plus några till som är lite trasiga, men jag behåller dem, som ett reservdelslager.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 194
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 100
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 700
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Akvarietråden IV
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp