Hur mildrar man svullna ben?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur mildrar man svullna ben?

Stackars sate :eek:

Upplever det som rätt vanligt med gravida som ser ut som vattenballonger.

Om man samlar så mycket vätska antar jag att man inte behöver dricka en milliliter eftersom man är som en kamelpuckel?

Men allvarligt, visst måste det finnas något som är effektivt vätskedrivande eller är det meningen att man ska vara som en vattenballong?
 
Sv: Hur mildrar man svullna ben?

Antagligen är det inte så bra att ge vätskedrivande, eftersom det inte verkar som att någon får det? Det var iaf inte tal om det när jag blev "kamel".

Men dricka lär man ju göra iaf, för då kissar man ju ändå ut lite vätska.

När jag VV-ade för nåt år sedan, då sa konsulenten att ju mindre vätska man drack, desto mer samlade man på sig.
 
Sv: Hur mildrar man svullna ben?

Mysgrisen skrev:
Antagligen är det inte så bra att ge vätskedrivande, eftersom det inte verkar som att någon får det? Det var iaf inte tal om det när jag blev "kamel".
QUOTE]

Jag undrar varför? Har hört talas om att man kan förlora viktiga mineraler?? Undrar hur det ev skulle påverka kvinnan/barnet?
Jag menar, alla kvinnor som INTE samlar på sig vatten då?? Klarar de sig borde det väl fungera med vätskedrivande eller försvinner allt fostervatten på kuppen :idea:

Någon som vet lite mer ingående?
 
Sv: Hur mildrar man svullna ben?

Jag har ingen aning. Men om jag kommer ihåg ska jag fråga BM vid nästa besök!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Har en unghäst, 09.a som har drabbats av mugg på ett bakben i karleden och lite på det paralella frambenet på utsidan av benet vid...
Svar
8
· Visningar
2 803
Senast: Chilodeur
·
Övr. Barn Kopierar in från ett annat forum, kanske kan ni komma med lite tips, eller bara vara med mig och spygalla över hur det fungerar för...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 741
Senast: CillaW
·
Hästvård Okej, nu fattar jag varför Kele mot alla odds blev friskförklarad igår, det är ju för att hon måste bli frisk från en grej i typ ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp