Hur ser ni ut när ni rider?

Mirre

Trådstartare
På träning?
Hemmaträningen?
I skogen?

Klär ni er lika jämt eller är ni mer välklädda sas på träning?
 
Ridbyxor och tröja eller jacka som matchar har jag alltid. Rider jag hemma i skogen eller ett slappt pass på banan kan jag ha ridstrumpor och skor ibland, annars har jag alltid ridstövlar.
"Finare" bortaträning har jag tävlingshjälmen och lite mer matchad outfit, typ ser till att matcha hästens schabrak också, annars är det ingen större skillnad.
 
Starkt influerad av alla bloggar och eftersom man måste vara snygg i stallet jämt har jag precis köpt helt nya ridkläder så jag kommer vara snygg jämt! :D (okey då, det här är inte riktigt sant. Men jag har precis köpt nya kläder!)

Annars har jag nog ansträngt mig lite extra till träningar, mest för att det är roligt :)
 
till träningar ser jag gärna till att matcha utan att det blir övermatchat, något snyggare baschabrak och ridkläder som ser lite snyggare ut.

Ser väl sällan ut som hej kom och hjälp mig, men kan använda lite mindre snygga schabrak hemma och tänker aldrig på själva matchningen. DÄremot går det mesta i ridgarderoben i samma färger så ser sällan hemskt ut oavsett vad jag blandar.
 
Haha känner mig udda nu mot övriga som svarar men jag bryr mig överhuvudtaget inte hur jag ser ut i stallet. Det är hästen som är viktigast och jag är alla gånger skitig från topp till tå när jag kommer från stallet oavsett så här är det bekvämt och oömt som gäller.

Hemma på sommarn rider jag i det "jag tagit på mig i farten" men lite beroende på hur långt jag ska rida: dvs allt från mjukisbyxor med gympaskor till chaps eller lite ordentliga ridbyxor. Alltid med någon gammal tröja. Skulle ändå behöva göra ett kors i taket om någon skulle få syn på mig med tanke på hur jag bor.
Hemma på vintern har jag faktiskt ett ordentligt ridställ -tänk fodrade canadabyxor, helskodda med tillhörande Jacka.

Träning ser jag till att åtminstone ha ett par ridbyxor och ridskor på mig, att vara hel och ren känns ju som trevligt på träning tycker ja :p

Tävling: ja på vintern utomhus är det ovanämda ridställ men på sommarn dammas ridstövlarna av och de snygga ridbyxorna plockas fram men hjälmen är densamma oavsett
 
Senast ändrad:
Jag ser ungefär likadan ut oavsett om det är träning eller om jag rider på egen hand. Kanske matchar lite noggrannare på träning för att jag tycker det är roligt. Förr var vi alltid supermatchade på träning men jag har blivit lat :o
 
sen är det skillnad på vilken tränare. De på ridskolan som redan har ett bra intryck av mig och min ridning kan jag vara lite "ful" inför, första träningarna för ny tränare/ridpassen i nya stall vill jag se mer proper ut på. Lite töntigt kanske men :)
 
På träning?
Hemmaträningen?
I skogen?

Klär ni er lika jämt eller är ni mer välklädda sas på träning?

Jag tänker nog bara på min klädsel om jag ska iväg på någon slags kurs. Då kanske jag anstränger mig lite mer. På hemmaträning gäller ridbyxor och nåt på överkroppen, samma som i skogen. Ska jag köra häst har jag några fula mjukisbyxor på. Jag är inte snygg i stallet.
 
Har samma kläder i stallet jämt, ridbyxor, någon gammal tröja och skor. Men ska nog ta fram mina chaps också, blåmärken efter stiglädret var inte jätteskönt :p
 
När jag rider hemma: Åjösses hemmastall och travhästägare som jag är så rider jag i typ mjukbyxor, jympadojor och eller möjligtvis blåkläder overall typ.
Men ridbyxor på bortplan dock bryr jag mig inte om märkeskläder eller så bara funktionellt och skönt att ha på sig.

På tävlingar så matchas det "snyggt" i stallets travtävlingsfärger.
 
Jag klär mig lite hursomhelst helst faktiskt. Har oftast en tunn långärmad tröja eller munktröja, sommartid har jag pikétröja.
mörka ridbyxor och säkerhetsväst. Alt jacka över säkerhetsväst en eller bara en dunväst.
har oftast stövlar, är det riktigt varmt så har jag jodphursskor och short chaps. Och är det riktigt kallt har jag vinter jodphursskor och låga chaps :p.

På träning så har jag samma som ovan men lite mer färg koordinerat :rofl:

Har kommit fram till att har man bara någorlunda fina saker i garderoben så behöver man inte riskera att se ut som hej kom och hjälp mig..

Men det hindrar ju inte en att dra på sig favorit tröjan med färg stänk och ridbyxorna som är lika misshandlade med färg stänk och lagade en gång för mycket..

På Tävling har jag tävlings topp, en grå kavaj som jag köpte för 50 kr på loppis :rofl:, och ngn snygg hår uppsättning och bekväma ej trasiga handskar.
hästen har ngt snyggt schabrak bara. Helt och rent dvs.
Har iofs vita schabrak men har oftast ngt annat schabrak på tävling.
 
Senast ändrad:
Under sommarhalvåret ser jag väl ganska vettig ut i ridbyxor som sitter bra och är hela och snygga, någon tröja som är hel och ren och så en jacka som ser ok ut. Ridskor på fötterna, numera ganska trasiga eftersom det tar emot att köpa nya när de gamla är så bekväma. Jag har samma kläder på träning och vardagsridning, det blir ingen större skillnad för mig eftersom träningarna hålls på anläggningen jag står uppstallad på.

Under vinterhalvåret spårar det ur fullständigt. Flera lager mjukisbyxor i allt större grad av sönderfall och säckighet bärs utanför ridbyxorna i stallet och på uteritter, även om jag fortfarande har ridbyxor när jag tränar. På fötterna bär jag tjocka raggsockor och fyra nummer för stora vinterstövlar från lågprisbyggaffär. Min vinterjacka är faktiskt riktigt snygg, men den har en tendens att bli lerig och sedan förbli så resten av säsongen. Under har jag ständigt en fleecejacka full av katthår. Toppar detta gör jag med en spånig mössa och trasiga trefingervantar. Men jag håller mig varm :up:.

Matchat har jag aldrig någonsin gjort. Jag har inget sinne för sådant, så det skulle förmodligen sluta med att det såg värre ut än omatchat.
 
Jag tycker att det är jätte roligt att knoppa manen och matcha lindor, schabrak!! Passar alltid på när det är träning :laugh:
Rider jag i skogen eller tränar ensam kan jag se ut lite hursomhelst, särskilt när det är kallt ute.
Sen att man har ren snygg tröja nytvättade ridbyxor när man kommer till träningen så är man ju ändå helt täckt av lera och damm när man har ryktat och gjort iordning hästen, mans kanske skulle ha någon form av overall medans man fixar hästen... Ha ha ha
 
Sen att man har ren snygg tröja nytvättade ridbyxor när man kommer till träningen så är man ju ändå helt täckt av lera och damm när man har ryktat och gjort iordning hästen, mans kanske skulle ha någon form av overall medans man fixar hästen... Ha ha ha

Funderade faktiskt på att ta med min labbrock till stallet av just den anledningen :idea:
 
Tycker om att vara fin och matcha men kan likaväl rida i en gammal munktröja.
Det viktigaste för mig är att oavsett vad man har att kläderna är rena (kan vara svårt i stall jag vet) och att hästens utrustning är ren. Är en sån som inte tillåter hundar osv att hoppa på mig.
 
Träning: matchat schabrak och lindor. Rena och hela kläder. Ridstövlar.
Hemmaträning: Inget särskilt schabrak, vanliga benskydd. Hel och ren är jag dock (oftast). Ridstövlar om jag orkar.
Skogen: Vad som helst...
 
Ridbyxor, ful jacka/tröja, ridskor och en ridhjälm.
Ser likadan ut vart jag än rider, så jag är tråkig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 162
Senast: Sel
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
1 889
Senast: MML
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: slant98
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp