Bukefalos 28 år!

Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

eftersom jag får känslan av att det är mig du bland anant syftar på så ska jag vara väldigt klar med vad jag säger:

NEJ DJURPLÅGERI ÄR INTE OKEJ.

sen utöver det, journalister och politiker är personer som allt som oftast har en agendea och vill vinkla skaer så gynnsamt för dem självs om möjligt.

Vad jag undrar är varför det finns så mycket pengar i att skicka hästarna utomlands till slakt. Varför betalas det så mycket mer för hästarna där.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

De flesta hästar idag skickas inte iväg till slakteri utan avlivas med bultpistol i sin hemmiljö.

Är det slakt eller avlivning detta gäller?
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Min poäng är att det fel att slakta en häst för att det finns en risk att den köps och körs till Italien för slakt där.

Att det finns ligor som tjänar pengar på att köpa och sälja hästarna till italien för slakt tyder för mig på att slaktpriserna är för låga i sverige. Varför betalar italienska slakterier mer för köttet?

Så länge det finns pengar att tjäna kommer det finnas folk som sysslar med det. Det intressanta är at få ett stopp på verksamheten inte att slakta hästarna i förebyggande syfte.
Din poäng är att du och Sara Lind (för ni är ju så gott som samma person) har rätt och att alla andra här antingen har fel, skryter, är okunniga eller en kombination av alla dessa ting:crazy:
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Är det slakt eller avlivning detta gäller?

Vad är skillnaden för dig?

Hästen avlivas med bultpistol hemma av en slaktare. Kroppen avblodas och transporteras iväg. Kroppen går ibland till livsmedel och ibland inte, beroende vad ägaren väljer.
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Eftersom din man inte förstår varför man inte törs chansa så verkar det som att ni tycker det är okej....
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Din poäng är att du och Sara Lind (för ni är ju så gott som samma person) har rätt och att alla andra här antingen har fel, skryter, är okunniga eller en kombination av alla dessa ting:crazy:

Tack för det! Jag försöker föra en diskussion med er. Tål ni inte kritik?
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Roslagen, du är nu på min ignorerarlista. ditt sätt att debattera på är uselt, du hittar på och förvanskar och du verkar mest vara intresserad att provocera.
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Jag skulle vilja vända den frågan till dig och din travtränande man istället, för han verkar ju vara intolerant mot det mesta som skiljer sig från honom själv och hans personliga åsikter.....:devil:
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Skillnaden är om det är livsmedelsproduktion som kommer av hästens kropp eller inte.

De gånger jag kommit i kontakt med slakt av djur har det varit en bil som kommit och hämtat hästen. Men om hästarna slaktas i sin hemmiljö så är det ju bra då.
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

ditt sätt att debattera på är uselt, du hittar på och förvanskar och du verkar mest vara intresserad att provocera.
:rofl: :rofl: :rofl: Kasta inte soffa i eget vardagsrum
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Skillnaden är om det är livsmedelsproduktion som kommer av hästens kropp eller inte.
Är du vegetarian?
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Eftersom din man inte förstår varför man inte törs chansa så verkar det som att ni tycker det är okej....

Men chansa inte då... kolla upp person i fråga, besök platsen där hästen ska stå, hör dig för med folk. Besök hästen efter försäljning / under fodervärdestiden. Som sagt, allt handlar om hur mycket tid man lägger ner på att hästen ska ha det bra. Jag för min del skulle svara på alla frågor som kan uppkomma, även flera år efter försäljningen ägt rum. Det är inte konstigt att ha frågor. Det tyder ju bara på ett intresse hos den som frågar.
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Skillnaden är om det är livsmedelsproduktion som kommer av hästens kropp eller inte.

De gånger jag kommit i kontakt med slakt av djur har det varit en bil som kommit och hämtat hästen. Men om hästarna slaktas i sin hemmiljö så är det ju bra då.

I min värld har det inte sett ut så sen 80-talet. Jag känner inte en enda som i modern tid lastat sin häst i slakttransport och kört iväg den till slakteri. Istället har slaktare kommit till stallet oavsett om hästen ska bli livsmedelsproduktion eller inte.

Kanske är det annorlunda i andra delar av landet, men så här ser det ut där jag bor.
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Jag skulle vilja vända den frågan till dig och din travtränande man istället, för han verkar ju vara intolerant mot det mesta som skiljer sig från honom själv och hans personliga åsikter.....:devil:

Vilken fråga? Kanske missade något här, men ställ frågan så ska jag försöka svara.
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Man får tycka hur man vill men vissa saker är kalla fakta som inte går att förneka.
Även om du och Gorm envist lever kvar i er egen fantasi om att allt är perfekt i hästvärlden och att alla hästar som säljs får ett underbart och perfekt litet "my little pony" liv hos kärleksfulla människor. Människor som dessutom kan och gör allting rätt och att detta på så sätt garanterar att inget ont kan hända de hästar som befinner sig lägst ner på prisskalan.
 
Sv: Hur ställer ni er till att sälja travhästar som ridhästar?

Är du vegetarian?

Nej, jag är inte vegetarian. Men slakt sker av en frisk häst. Avlivning sker av en sjuk eller skadad häst. Vanligtvis. Jaja, gränserna är hårfina, så det är inte mycket att orda om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 426
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 710
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 547
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp