Elina8
Trådstartare
Vi har problem i arbetsgruppen som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Det har pågått ganska länge nu och det påverkar alla andra i gruppen. Nu är det bestämt att vi ska ha möte med vår chef och även om det känns skönt att ta tag i problemet så känns det väldigt obekvämt.
Jag tycker väldigt bra om min kollega, men det finns ju vissa saker som är ok privat som inte fungerar på en arbetsplats.
Genom att ta upp problemen så blir det ju en stark kritik mot kollegan som person och hens beteende. Vilket känns jävligt taskigt faktiskt. Men samtidigt så blir det ju inte bättre av att inte ta upp det, och kollegan får ju också problem av situationen som den är nu, om än på ett annat sätt än resten av gruppen.
Som grädden på moset har vi precis fått en ny chef som jag bara träffat ett par gånger. Hade ju varit lättare med någon som kände oss alla. Jag tycker såna här konflikter är jättejobbiga, vill ju inte att någon ska bli ledsen. Samtidigt så går det ju inte att låtsas som att allt är frid och fröjd.
Hur gör man i en sån här situation? Har ni några bra råd?
Jag tycker väldigt bra om min kollega, men det finns ju vissa saker som är ok privat som inte fungerar på en arbetsplats.
Genom att ta upp problemen så blir det ju en stark kritik mot kollegan som person och hens beteende. Vilket känns jävligt taskigt faktiskt. Men samtidigt så blir det ju inte bättre av att inte ta upp det, och kollegan får ju också problem av situationen som den är nu, om än på ett annat sätt än resten av gruppen.
Som grädden på moset har vi precis fått en ny chef som jag bara träffat ett par gånger. Hade ju varit lättare med någon som kände oss alla. Jag tycker såna här konflikter är jättejobbiga, vill ju inte att någon ska bli ledsen. Samtidigt så går det ju inte att låtsas som att allt är frid och fröjd.
Hur gör man i en sån här situation? Har ni några bra råd?