Bukefalos 28 år!

Husletar-Voltis!

Jag vill slå ett litet slag för "min" by, Simlångsdalen!

Ligger 2 mil öster om Halmstad och det tar 15 min in till stan med bilen. Finns mataffär, skola, förskola osv.. Och dessutom är här otroligt vackert!! :love:

Nu är jag ju ingen storstadsmänniska öht och bor 3km utanför själva samhället men är uppvuxen inne i byn.

Linehed, Andersberg skulle jag akta mig för. Jobbar rakt över vägen från Andersberg och där händer skit HELA tiden :crazy:
 
Kul med fler inputs! Furet är med på min lista och ska absolut kikas på! :D
Vet du ngt om skolorna nära Furet?

Tyvärr vet jag inget om skolorna direkt. Jag har inga barn så det var inte aktuellt att ta reda på när vi bodde där. Jag har iaf inte hört något negativt från svågern iaf.

@Matmissbrukaren
Sorry, my bad. Hade för mig att det var till Andersberg bron gick.
Jag hade iaf inte varit så bekväm att bo i de delarna av Snöstorp som ligger närmst Eurostop och E6.
 
Vill man undvika att bo i närheten av Andersberg så ska man bo antingen då i samhällena utanför stan eller Kärleken, Furet, frennarp, Söndrum, bäckagård eller Sofieberg.

Snöstorp ligger sämst till med områden omkring sig där det alltid händer något. Som Andersberg, vallås och linehed. Jag skulle även undvika Fyllinge, och Gustavsfält.
Om jag ville vara på säkra sidan att hamna i ett bättre område.
 
Huset ligger mellan centrum och Söndrum. Bra område :)
Har ingen koll på vad det finns för skolor där men slottsjordsskolan är inte så långt därifrån.
 
Om du kollar var centrum ligger på en karta, och så sätter dom ju ut en prick där huset ligger.
Om pricken ligger på vänster sida om centrum så är det bara bra områden. Linehed, Andersberg, vallås m.fl. ligger på högra sidan av stan, nära motorvägen. Och då snöstorp med.
Man kan säga att på vänster sida om Nissan är det bara bra områden. Sedan finns Furet och frennarp på höger nära centrum.
 
Nu har sambon kommit med ett önskemål: nära stan, iaf cykelavstånd.

Så nu lämnar vi tillsvidare tex Harplinge! (Åker nog o kollar särpmkring ändå sen)

Gillade verkligen huset på min senaste länk, ev lite tätbebyggt men just nu bor vi i nordens största radhusområde med knappt ngn trädgård, och vi har ju inte särskilt gröna fingrar heller...
Så västra sidan av Halmstad ligger på prio ett nu!

Mailat två intresseanmälningar ang jobb nu... Så nu är det på g!!
 
Hehe, är van vid vad villorna här i vår stockholmsförort kostar så tyckte det var ett helt ok pris ;)

Det finns ju dyra villor omkring Halmstad också, men just denna tyckte jag hade ett bra pris då det ligger nära centrum och ser fräsch ut.
Allt under 3miljoner som ej är renoveringsbehov känns som billigt för mig hehe.
 
Oj, vilket pris? Jag blev chockad, hade inte riktigt förstått att det var så dyrt där.:eek:

Tycker dom flesta husen kostar runt det. Det gäller även husen i samhällena utanför stan. Man får ta ett renoveringsobjekt om man vill köpa billigare eller i ett av dom mindre attraktiva områdena. Men även där är husen dyra. På vallås tex som är ett område jag skulle undvika så vet jag en som köpte hus för 2,5 miljoner. Ett av Halmstads tre sämsta ställen att bo på.
 
Det rör på sig litegrann här iaf ;)
Förutom att vi fylt 2 sorterasäckar med skräääp på har vi en potentiell köpare till vårt hus redan nu! :O
Ska se om de kan tänkas vänta med flytt till årsskiftet, och vad de kan tänkas ge för huset, så får vi utgå därifrån!

Självklart måste vi ju fixa med jobb etc först, men känns skönt att veta att det finns intresserade redan nu hehe.
Men just nu är radhusen i vårt område extremt lättsålda! Men sen vet man ju inte riktigt när det börjar svalna igen...
 
:-( Min sambos föräldrar hade 30 cm vatten på undervåningen. Sambons gamla rum som brukar vara vårt när vi är där och hälsar på, garaget, tvättstugan, bastun, allt blött.
 
NU är det dags att börja reka på riktigt, nästa fredag åker vi till Halmstad för att kika och känna hur det känns på de olika områdena.

Funderar på hur vi ska lägga upp det. Har en vän med oss som är uppvuxen i Halmstad och kan alla områden. Men han han kanske är lite hemmablind också?

Funderar på att utgå från skolorna faktiskt, för mig är det superviktigt med en bra skola till dottern. Och då gärna ha närhet till denna. Så tänkte börja med att lista alla skolor i de olika områdena...
Hjälp gärna till hehe. Återkommer! (googlar för fullt)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 689
Senast: Squie
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 958
Senast: Ramona
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 217
Senast: kolblakkur
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp