Husletar-Voltis!

På plats!
Var på en snabbtur redan idag på värdparets favoritområde: Furet, Frennarp...

Furulundsskolan såg fin ut och mysigt område runt om med äldre hus (gillar tegel, mkt sådant!), ngt trångt mellan husen dock...

Hittade ett mysigt område på Furet, nära en skog!

Åkte även igenom Frennarp, helt ok det med :-)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tack!
Förmiddagspasset idag innebar sofieberg (missade kärleken men var intill), Kvibille, Holm, Harplinge, Gullbrandstorp... Och Havredal åt mina föräldrar.

Gillade Harplinge! Bra cafe hehe
Även Kvibille o Gullbrandstorp helt ok!

Holm lite öde...

Åkte även igenom Söndrum men vet inte riktigt?
 
Själv hade jag inte velat bo i Söndrum. För mig känns det åt fel håll av stan helt enkelt. Men iaf på rätt sida Nissan :p

Ja, Holm ligger lite öde.
Skillnaden mellan Sofieberg och Kärleken är att det är mest nybygge på Sofieberg medans det är äldre (fina) hus på kärleken.
 
Själv hade jag inte velat bo i Söndrum. För mig känns det åt fel håll av stan helt enkelt. Men iaf på rätt sida Nissan :p

Ja, Holm ligger lite öde.
Skillnaden mellan Sofieberg och Kärleken är att det är mest nybygge på Sofieberg medans det är äldre (fina) hus på kärleken.

Ja nybyggena kändes så själlösa så det har vi släppt!
Denna i hatplinge föll jag för, för stort men fint!
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-harplinge-halmstads-kommun-foreningsvagen-5-6545595
 
I går em tog vi en tur till Trönninge och Snöstorp!

Trönninge gillade jag, lite för sig självt men ändå nära stan.

Även Snöstorp var ju fint! Är ju rätt stort, men fick tips om ett hus som ev säljs inom snar framtid, som låg rätt bra (tror jag) hehe.
Är mest fundrrsam vilken skola de hamnar på efter Snöstorpsskolan (f-5 bara). Skulle föredra en f-9 .

Gillade känslan runt tex trönninges skola och furulundskolan (f-9).
Frennarp hade mysig f-3 skola, men sen ska de väl ändå till furulundsskolan sen? Likabra ta den direkt, eller gör man inte så?

Hursom :) lyckad sightseeing iaf nu har vi sett allt live!

Men!! Skulle ta Åled idag på hemvägen, men nu ska vi tydligen åka till Liseberg o hem den vägen :P såklart kul men missar då Åled... Hrfm! Skickar dit mina föräldrar sen, de ska också på sightseeing hitåt snart ;)
 
Synd ni inte tog Åled. Det ligger ju bara 5 km från motorvägen till GBG. Ingen himla omväg direkt.
 
I helgen drar mina föräldrar västerut för att reka!
De ska kika på Åled åt oss om de hinner.

Annars har de redan hittat drömhuset på bild, de ska se på området o ev ringa mäklaren på plats! De kanske flyttar före oss ;)
Det ligger i Kungsäter, ngn som varit där?
 
Och jag är tillbaka i harplinge igen... sett ett hus som inte är uppe till salu ännu men ska... och det ligger precis där jag pekade när vi åkte igenom harplinge förra helgen: tänk om man hittade ett hus där vid åkern, sa jag... och precis DÄR ligger detta huset...

Så åter igen Harplinge... det är 10 min till stan, så på landet men ändå nära allt.. borde inte kännas allt för öde? Vi vill ha lugn och ro, tryggt för dottern...
 
Och jag är tillbaka i harplinge igen... sett ett hus som inte är uppe till salu ännu men ska... och det ligger precis där jag pekade när vi åkte igenom harplinge förra helgen: tänk om man hittade ett hus där vid åkern, sa jag... och precis DÄR ligger detta huset...

Så åter igen Harplinge... det är 10 min till stan, så på landet men ändå nära allt.. borde inte kännas allt för öde? Vi vill ha lugn och ro, tryggt för dottern...

Du får nog räkna 15-20 min in till stan. 10 min är det nog till flygstan där ni isf kommer handla mat troligtvis.
Ska ni till andra sidan stan, eurostop, är det ju ännu längre. Köra genom exakt hela stan. Visserligen på huvudled så det är bara raka vägen dit.
 
Du får nog räkna 15-20 min in till stan. 10 min är det nog till flygstan där ni isf kommer handla mat troligtvis.
Ska ni till andra sidan stan, eurostop, är det ju ännu längre. Köra genom exakt hela stan. Visserligen på huvudled så det är bara raka vägen dit.

Ja flygstaden var det jag mest tänkte på, ica maxi typ ;)

Undrar också hur det är att komma till ett mindre samhälle som "utböling". Känner alla alla och får man komma in bara så där? ;)
 
Ja flygstaden var det jag mest tänkte på, ica maxi typ ;)

Undrar också hur det är att komma till ett mindre samhälle som "utböling". Känner alla alla och får man komma in bara så där? ;)

Dom äldre som bott länge på samma ställe känner nog varandra, och är dom trevliga så kommer man bli välkommen snabbt och bjuden på kaffe eller hjälp om man behöver det med något.

Våra grannar är galet bra allihopa och alla har bott länge har och vi är utbölingar men har blivit jättevälkomna av allihopa.
 
Huset i Harplinge är nu uppe på hemnet... Så perfekt i storlek o skick! Vacker utsikt lugnt o skönt!

Men, alldeles vid (30) bilväg. Ingen lekplats nära (tror jag!) och måste ta bil/buss in till Halmstad.

Så för o nackdelar, + kan inte gå på utsatt visning.

Klart andra hus kommer dyka upp som kanske har fler plus.. Men jobbigt när man gillar ngt!

(Fått lånelöfte också!)
 
Huset i Harplinge är nu uppe på hemnet... Så perfekt i storlek o skick! Vacker utsikt lugnt o skönt!

Men, alldeles vid (30) bilväg. Ingen lekplats nära (tror jag!) och måste ta bil/buss in till Halmstad.

Så för o nackdelar, + kan inte gå på utsatt visning.

Klart andra hus kommer dyka upp som kanske har fler plus.. Men jobbigt när man gillar ngt!

(Fått lånelöfte också!)



Men länk!!!!
 
Haha ok då :-)

Älskar utsikten med bara åker på baksidan och att vi inte behöver rrenovera en tum (renoverat här hemma i typ 10 år nu). Men...bilvägen utanför gör att vi nog släpper den . och sambon vill nog bo närmre stan.


http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-harplinge-halmstads-kommun-tingsvagen-8-6594158

Bilvägen var det första jag tänkte på när jag tittade på bilderna och då hade jag inte ens hunnit läsa att du kommenterade den. Jag kan tänka mig att den är rätt trafikerad.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 459
Senast: Squie
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 682
Senast: Ramona
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp