I do not fatta

Jag har fortfarande jättesvårt för att vänja mig vid att använda riktiga emojis. Kanske för att jag int ehar en smartphone och tycker att det tar alldeles för lång tid att klicka fram en emoji-meny istället för att bara använda skiljetecken på tangentbordet.
^^ är en favorit för mig. Det är vänligt gott humör, ungefär. Som beskrivet en mer vardaglig variant av en ^_^. Buke har tyvärr inget motsvarande.
Jag gillar (^^, ) en annan variant. :)
 
Aaah ännu ett hatobjekt!
Jag använde den väldigt medvetet. :p
Men det är ju fortfarande så att alla inte har tillgång till emojimenyer, så vad ska man använda då? Min telefon har det inte, och det tar som sagt en halv eeevighet att klicka fram på datorn jämfört med att bara slänga in ett par bokstäver som ändå är ganska allmänt gällande.
För alla utanför iphonegenerationen i alla fall.
 
Men det är ju fortfarande så att alla inte har tillgång till emojimenyer, så vad ska man använda då?
Men kan ju använda bara : ) (fast ihopskrivet då). Till exempel :).

Man får använda vad man vill såklart, menar bara att man inte måste kasta in en massa ^^^^ om man inte absolut vill ;) :D.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Haha, jag hoppas verkligen att folk inte gått runt och trott att jag varit oförskämd och högfärdig hela tiden!
Men eller hur? Nu börjar jag också undra om folk tror att jag varit högfärdig:cautious:

Jag föredrar faktiskt de gamla hederliga symbolerna, men det är helt enkelt för bökigt och ingen verkar fatta vad de ska betyda iallfall, utefter denna tråden iallafall;)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag använder den smileyn när jag är sarkastisk, eller som någon skrev, när man beskriver situationer som är åt "Fuck my life" hållet.
 
Jag har fortfarande jättesvårt för att vänja mig vid att använda riktiga emojis. Kanske för att jag int ehar en smartphone och tycker att det tar alldeles för lång tid att klicka fram en emoji-meny istället för att bara använda skiljetecken på tangentbordet.
^^ är en favorit för mig. Det är vänligt gott humör, ungefär. Som beskrivet en mer vardaglig variant av en ^_^. Buke har tyvärr inget motsvarande.

Jag älskar emojis, de jag använder mest behöver jag inte leta efter. De ligger bland senast använda, mycket smidigt .
20180303_200722.png
 

Liknande trådar

Tjatter Tulpanöra (och jag…) undrar om någon här har sett den svensktextade eller rentav dubbade (😳) versionen av Sagan om ringen, där Gandalf...
Svar
7
· Visningar
1 218
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 776
Senast: Sel
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: Sarah415
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp