Bukefalos 28 år!

Idag har jag..

Sv: Idag har jag..

Idag har donnan fått nya skor. Var ute och skrittade och travade lite lätt på banan efter åt. Knappt riden på 2 veckor pga, skit väder, halt och blåst.
Kompisrna sprang i sina hagar men Annie höll sig på backen. Vistt hon blev lite små nervös och började trippa och så, men inga bocksprång eller stegringar. Är stolt över henne:love:, att hon kunde hålla sig i skinnet. Efter ett tag slappnade hon av och arbetade på bra i skritten. Tränade lite sidvärtsrörelser och ryggning. Hon börjar hitta en stadig bärighet i skritt och några steg här och där i trav. Det går framåt iaf :banana:
 
Sv: Idag har jag..

N har vi då snö runt 1/2 metern eller mer. Har inte ridit på 1,5 vecka . Snöat o blött ,hätarna alltid ute o jag e lite lat me täcken:p.
Nu skulle jag börjarida ida ,var vi(jag o barna) i en trafikolycka i torsdas bilen i skrot o jag spräckt revben? o öm på huvudet :( . Men d börjar bli bättre ska försöka iallafall...
 
Sv: Idag har jag..

Idag var det om möjligt ännu mer odramatiskt än här om dagen.. Idag har jag jobbat min dam på lina... Gick mycket bra... Det mest dramatiska som inträffade var att hon blev lite loj i traven en stund så hon snubblade...

Där emot var det lite mer dramatik igår... Då red jag inackorderingen. Försöker hålla igång den hyfsat åt ägarna.... trots att jag inte borde.
Tänkte bara skritta på lång tygel en stund... och så åter igen gå igenom det mest grundläggande hjälperna.
Damen ifråga som tillbringat det senaste halvåret med att köra sitt eget race.. hade andra planer..
Fjordmadamen tillbringade 20 minuter åt att försöka slänga av mig på alla sätt hon kunde... :D

Det är en stor skillnad att sitta på den hästen och att sitta på min ..
Jag satt så tryggt där uppe och lät damen hållas så länge hon iddes.. Efter 20 minuter gav hon upp ... När hon förstått att det var helt ok att bara skritta lungt på lång tygel och svänga höger, svänga vänster och stanna när jag ville så satt jag av ....
Så det blev 20 minuter fjordrodeo... och 2 minuter vettig ridning...
 
Sv: Idag har jag..

Jag ska jobba på arkivator i fkp från måndag tom juni ut.
 
Sv: Idag har jag..

*kl*

Idag blev det två ridturer! Började dagen med en tur med två andra... tog nordsvensken och red ut i skogen i nysnön som hade kommit igårkväll/natt! Det var hur mysigt som helst:love:

Sen var det grabbens tur, med honom passade jag på att pulsa i djupsnön, har ändå blivit upp till knäna på honom nu! :bump:
jäkla bra träning det där... både skritt, trav och galopp fram och tillbaka över massa olika ängar! :love:

och idag var det inte heller lika kallt som det var i går... för fy tusan vad jag frös då... men nu med bara par minusgrader är det ju inga som helst problem! :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Lina Forsberg tävlar individuellt under EM och inledde strålande och är sexa och bästa svenska ryttaren i totalen efter dag ett. – Det...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag minns att jag var nervös. Att flickan som borstade hästen verkade så kunnig och världsvan. Kanske var hon lite ledsen också, att...
Svar
3
· Visningar
789
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
694
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 811
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp