Imporera häst från Polen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Imporera häst från Polen

Förstår mig inte på buke.. Alltid någon/några som ska vara otrevliga och skriva negativa saker... Om ni nu har någon negativt att säga, skriv inte det i trådarna.. Blir så trött på sånna som er som inte har något annat liv än att skriva negativa kommentarer till folk...

Och jag förstår mig inte på sådana som dig?! Menar du verkligen att du tycker att man ska "mörka" att man tycker sig skönja en orenhet????

Som köpare hade det varit mkt intressant att veta. Det gör att man kan hålla extra koll, be ngn duktig se lite extra på honom "live" och så får man göra sin egen bedömning (här förutsätter jag kallt att hästen är besiktigad u.a. nu innan köpet).
 
Senast ändrad:
Sv: Imporera häst från Polen

Jag har sett filmen både nu och tidigare och jag kan inte se att den är oren? Vilket ben? Är dessutom relativt svårt att se hälta på små youtubefilmer om hästen inte är riktigt halt..

Jag upplever honom som "rullig" fram, att han växlar över för snabbt och inte orkar ta tyngd. Det är mer en allmän känsla än att jag kan säga att han är halt hö fram, filmen är i alldeles för dålig kvalité för det och jag är varken vetrinär eller hältexpert.
Det kan ju naturligtvis också vara så att hästen blir riden på ett speciellt sätt eller helt enkelt bara har det rörelsemönstret, det får framtiden utvisa.
Jag önskar i alla fall ts lycka till med den nya hästen!
 
Sv: Imporera häst från Polen

Hej igen. Vet inte om det är så många som hänger med på tråden ännu? Idag har jag iallafall provridit honom. Han var helmysig. Lätt och fin i munnen. Han var lite svamlig, rädd för speglarna i ridhuset:) Han är verkligen cool, jättesnäll. Lite tunn, behöver mer muskler. Sar, tack för dina svar, tar inte illa upp. Han vet besiktades innan resan och är även friröntgad för någon mån sedan. Jag jobbar även på en vetklinik så "mina" verterinärer har sett både på filmer och på plåtar och säger att det ser ok ut men det är förstås ingen garanti, men som sagt än så länge är allt bara bra:) Ska ta lite bilder snart och lägga in om det ffa är någon som är intresserad. Kram på er alla!
 
Sv: Imporera häst från Polen

Grattis till nya hästen! :banana: Jag har följt tråden med spänning. Klart vi (jag :D) vill se bilder! :laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Imporera häst från Polen

Jag är fortfarande med och vill gärna se bilder! Lycka till med hästen din :D
 
Sv: Imporera häst från Polen

Jag upplever honom som "rullig" fram, att han växlar över för snabbt och inte orkar ta tyngd. Det är mer en allmän känsla än att jag kan säga att han är halt hö fram, filmen är i alldeles för dålig kvalité för det och jag är varken vetrinär eller hältexpert.
Det kan ju naturligtvis också vara så att hästen blir riden på ett speciellt sätt eller helt enkelt bara har det rörelsemönstret, det får framtiden utvisa.
Jag önskar i alla fall ts lycka till med den nya hästen!

Han rör sig som vilken hopphäst som helst faktiskt. Och ta vikt fram vill man ju verkligen inte att de ska, fast jag hoppas du menar på ett annat sätt ;)
 
Sv: Imporera häst från Polen

Jag kanske borde ha skrivit vågar "vila" på steget istället för ta vikt, det kanske hade varit mer begripligt?

TS: Kul att det verkar fungera bra för er och att han känns trevlig att rida!
 
Sv: Imporera häst från Polen

Vad roligt att du trivs med hästen!!! Även jag vill se bilder!
 
Sv: Imporera häst från Polen

Vad roligt att hästen gjorde ett bra första intryck på dig!

Tänk bara på att det kan ta tid för honom att acklimatisera sig och att han kan förändra sig. Jag köpte själv en häst som jag känt i flera år och hon är inte samma häst idag som den jag köpte. Tack och lov är hon mycket bättre;)
 
Sv: Imporera häst från Polen

Jag kanske borde ha skrivit vågar "vila" på steget istället för ta vikt, det kanske hade varit mer begripligt?

TS: Kul att det verkar fungera bra för er och att han känns trevlig att rida!

Ja jag förstod att du menade det, men många hopphästar rör sig kvickare och det betyder inte automatiskt att det är fel på hästen. Hopphästar skall inte ha en svävande trav ;)
 
Sv: Imporera häst från Polen

Oh Gondi!! Visa bilder nu, är så nyfiken :D :D
 
Sv: Imporera häst från Polen

Åh, jag kräver ingen "svävande" trav (även om det faktiskt också existerar hopphästar som kan röra sig).
Jag upplever dock inte att den här hästen är riktigt ren.
Det är å andra sidan en film av dålig kvalité, hästen besiktigad och ts är nöjd så jag blir bara glad om jag har fel!
 
Sv: Imporera häst från Polen

Jag vill med ha bilder :D
TS sluta rid och visa oss! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 510
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 127
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: KLilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp