Bukefalos 28 år!

Importfru?

Om de ska gifta sig kan pappan råka ut för att betala hemgift, det höll min pappa på att få göra, vilket gjorde att han helt enkelt inte ville gifta sig med en thailändska... Hur mycket kärlek som det var där låter jag vara osagt. Han är nu sen ca 4-5 år tillbaka gift med en filippinska, som han hittade via dejtingsida.
 
Självklart är det "business" - en bättre framtid för kvinnan och hennes familj - MEN också en möjlighet för din svärfar att få ett bra förhållande på äldre dagar. Det är inte männen jag oroar mig för i dessa förhållanden utan kvinnan och hennes eventuella barn - för barn brukar det finnas som tas med.

Vad ekonomin gäller så är det ingen skillnad om han gifter sig med granntanten - eller hade det känts mer ok att dela arvet med henne?

Svärfar har inte haft några som helst problem att skaffa kvinnor här hemma - han har haft otaliga förhållanden de senaste åren, och inte varit ensam många veckor åt gången. Däremot är det svårt att hitta någon som står ut med svärfars humör och grälsjuka läggning, så förhållandena håller sällan länge. Jag tror att han kanske tror att detta förhållande ska hålla längre "för thailändska kvinnor bara skrattar och är glada", som han sa till mig igår.

Ja, det hade nog känts bättre om han gifte sig med en granne. Någon han åtminstone känner!
 
Men det flesta av dessa dejtingsidor där det bara är en viss nationalitet av kvinnor, betalar man alltid någon form av avgift/hemgift/utgift för att dom ska komma hit eller när dom gifter sig? Lovar man som man att försörja sin fru, hon ska alltså inte behöva arbeta?
Om det är pengar inblandat av någon anledning i någon form så ser inte jag det som något annat än prostitution, långvarig men ändock. Jag förstår inte att det är så många som tycker importfru inte är nåt fel eller konstigt när man faktiskt (vad jag förstått) betalar för att få en kvinna??
 
Sambons relation till hans far har länge varit dålig, och nu börjar sambon ruttna helt på detta.
Efter igår så pratade han om att bryta helt med sin pappa, och att pappan inte skulle få träffa sina framtida barnbarn överhuvudtaget. Persona non grata, helt enkelt. Jag lutar åt att hålla med.

Om sambons pappa ska få leva sitt liv precis hur han vill, så ska vi också få göra det. Och jag vet at sambon känner att han psykiskt skulle må mycket bättre av att slippa kontakt med sin far.

Ja, det är mycket att fundera över...
 
Svärfar har inte haft några som helst problem att skaffa kvinnor här hemma - han har haft otaliga förhållanden de senaste åren, och inte varit ensam många veckor åt gången. Däremot är det svårt att hitta någon som står ut med svärfars humör och grälsjuka läggning, så förhållandena håller sällan länge. Jag tror att han kanske tror att detta förhållande ska hålla längre "för thailändska kvinnor bara skrattar och är glada", som han sa till mig igår.

Ja, det hade nog känts bättre om han gifte sig med en granne. Någon han åtminstone känner!

Mao en ren importfru för sin egen skull.. Nej, jag hade aldrig klarat hålla masken för någon som beter sig eller säger så!!
 
Sambons relation till hans far har länge varit dålig, och nu börjar sambon ruttna helt på detta.
Efter igår så pratade han om att bryta helt med sin pappa, och att pappan inte skulle få träffa sina framtida barnbarn överhuvudtaget. Persona non grata, helt enkelt. Jag lutar åt att hålla med.

Om sambons pappa ska få leva sitt liv precis hur han vill, så ska vi också få göra det. Och jag vet at sambon känner att han psykiskt skulle må mycket bättre av att slippa kontakt med sin far.

Ja, det är mycket att fundera över...
Om dom har så dålig kontakt och relation, kanske det är bättre att ha ett uppehåll med kontakten, om din sambo mår dåligt av det Ni har ju ingen skyldighet att ha kontakt med pappan
 
Självklart är det "business" - en bättre framtid för kvinnan och hennes familj - MEN också en möjlighet för din svärfar att få ett bra förhållande på äldre dagar. Det är inte männen jag oroar mig för i dessa förhållanden utan kvinnan och hennes eventuella barn - för barn brukar det finnas som tas med.

Vad ekonomin gäller så är det ingen skillnad om han gifter sig med granntanten - eller hade det känts mer ok att dela arvet med henne?

Du skulle bli förvånad om du viste hur vanligt det är att det "dyker upp" barn flera år längre fram som blivit kvarlämnade hos släktingar i Thailand och som den svenske mannen anses ska försörja :(
Har en nära släkting som jobbar som skolkurator på större ort och hon har tagit emot flera av dessa barn. Även pappas första kvinna hade tre yngre barn, kröp det fram när hon väl var här. Två på olika ställen i Thailand och ett i Tyskland tror jag det var. Det är inte ovanligt. Jag har även en vän som blivit lämnad kvar av sin mamma här när hon tröttnade på Sverige och flyttade hem.

En riskabel grej med ekonomin är att det ofta skickas pengar till släkt och barn nere i Thailand. Kan bli stora summor som hinner försvinna under åren. Mannen förväntas betala för allt. Han är ju rik.....
 
Sambons relation till hans far har länge varit dålig, och nu börjar sambon ruttna helt på detta.
Efter igår så pratade han om att bryta helt med sin pappa, och att pappan inte skulle få träffa sina framtida barnbarn överhuvudtaget. Persona non grata, helt enkelt. Jag lutar åt att hålla med.

Om sambons pappa ska få leva sitt liv precis hur han vill, så ska vi också få göra det. Och jag vet at sambon känner att han psykiskt skulle må mycket bättre av att slippa kontakt med sin far.

Ja, det är mycket att fundera över...

Här låter det ju som om en thailändsk fru är en bisak i det hela och att det finns mycket annat som ligger och skaver i relationen.

På vilket sätt hindrar pappan er att leva ert liv som ni vill?
 
Ja, det är ju ett sätt att se det på. Sambons pappa har haft ganska många kvinnor och relationer de senaste åren (han hade en sambo fram till för cirka ett halvår sen) och igår när vi träffade thai-kvinnan så pratade han om hur olika de thailändska kvinnorna är i "temperamentet" och att "svenska kvinnor bara vill domdera och bestämma".
Det ni ska informera honom om är att han skriver ett sambosom avtal för då är han på den säkra sidan och kan ha kul så länge det varar :up:
 
Klagar?

Dom där små thailändskorna kan nog säga ifrån och är säkert inte mer "lätthanterlig" än en svenska :p
Dom jag har träffat har haft temperament
Han har säkert valt en som är väldigt "medgörlig" :p. Sen har ju hon även nytta av honom om dom gifter sig. Blir det sambosom senare då får ju hon stanna här i landet och kan kvittera ut bidrag. Så Thaien är nog inte född i farstun :cool:
 
Du skulle bli förvånad om du viste hur vanligt det är att det "dyker upp" barn flera år längre fram som blivit kvarlämnade hos släktingar i Thailand och som den svenske mannen anses ska försörja :(
Har en nära släkting som jobbar som skolkurator på större ort och hon har tagit emot flera av dessa barn. Även pappas första kvinna hade tre yngre barn, kröp det fram när hon väl var här. Två på olika ställen i Thailand och ett i Tyskland tror jag det var. Det är inte ovanligt. Jag har även en vän som blivit lämnad kvar av sin mamma här när hon tröttnade på Sverige och flyttade hem.

En riskabel grej med ekonomin är att det ofta skickas pengar till släkt och barn nere i Thailand. Kan bli stora summor som hinner försvinna under åren. Mannen förväntas betala för allt. Han är ju rik.....

Det var ju det jag skrev - att det troligen dyker upp barn också. Jag jobbar med ungdomar och ser hur importfruarnas barn ofta kommer i kläm
 
Han har säkert valt en som är väldigt "medgörlig" :p. Sen har ju hon även nytta av honom om dom gifter sig. Blir det sambosom senare då får ju hon stanna här i landet och kan kvittera ut bidrag. Så Thaien är nog inte född i farstun :cool:
Hur vet han att hon är "medgörlig" om de bara mailat ett par veckor innan hon kom hit? Det är ju lätt att dölja, tills man fått som man vill - dvs gift sig...
 
Han har säkert valt en som är väldigt "medgörlig" :p. Sen har ju hon även nytta av honom om dom gifter sig. Blir det sambosom senare då får ju hon stanna här i landet och kan kvittera ut bidrag. Så Thaien är nog inte född i farstun :cool:
Det är synd om människorna

Frågan är vem som förlorar mest med överenskommelsen
 
Hon har sagt att hon har en son, som dock är över 18. Sonen bor tydligen hos henne i Thailand, så jag vet inte riktigt vad som kommer att hända med hans boendesituation, det har ingen sagt nåt om.

Några fler barn har vi inte hört något om - ännu.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Nota
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
Relationer Anonymt konto, om du listar ut vem jag är får du gärna hålla det för dig själv. Tack :) Jag och sambon har varit tillsammans i nästan...
2
Svar
29
· Visningar
4 764
Senast: Hermelin
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp