Bukefalos 28 år!

Importfru?

TS
Fråga iaf svärfar vilken sajt de träffats på och kolla upp sajten. Merparten av dom är det nämligen inte tjejerna själva som mailar, det sitter proffs och gör det. Få Thailändare har tillräckligt god engelska för att göra sig förstådd i skrift.
Det funkar liksom inte som på Mötesplatsen. Vanligt är att kvinnorna betalar en summa för att vara med, ger lite fakta osv. Sen sköts mycket av dialogen och raggningen av sidan.
Det behöver alltså inte vara hennes egna ord och personlighet han fallit för........
 
Du skrev så här:
"Vi är flera som skriver om historier med män som blivit lurade.
Jag vet tex om personer som förfalskade namnteckningar för att komma åt epngar och annat. Men samtidigt så tycker jag att man också måste påeka männens egna ansvar. För det blir lätt att männen utmålas som det är så synd om dom."


Här skriver du att de män som blir lurade mer eller mindre får skylla sig själv. Därför undrade jag om du tycker samma när det gäller kvinnor som blir "sol och vårade"?

nej inte att man helt får skylla sig själv. men man har också ett eget ansvar.
ja det är ju samma för kvinnor. varför skulle det inte vara det?
 
Det kan nog jag också tycka, om han vill sponsra hennes släkt i thailand ser jag inget fel i det. Men det fall jag sett har det handlat om rena bedrägerier och borde polisanmälts men han som drabbades tror tyvärr fortfarande på historierna, antar att det är därför han valdes ut.

Vill bara inflika att det är lika många thailändskor som hamnar i kläm/får stå ut med mycket. Både att maten ska stå redo, ställa upp på sex när det behagar mannen och alltid säga ja till 'allt' etc. Det är för det mesta inte äkta någonstans. Jag skulle tro att vissa gubbar ser sin chans o satt det i system, medans en del thailändskor ser sin chans med 'rätt' man. Thailändskor utan barn är nog mer attraktiva och givetvis lättare att plocka med sig än en hel familj. Såklart!
 
nej inte att man helt får skylla sig själv. men man har också ett eget ansvar.
ja det är ju samma för kvinnor. varför skulle det inte vara det?
Jag tycker nog inte man kan skuldbelägga offer på det sättet, ansvaret för det brott som begås ligger alltid hos förövaren oavsett vilken typ av brott det är.
 
Vill bara inflika att det är lika många thailändskor som hamnar i kläm/får stå ut med mycket. Både att maten ska stå redo, ställa upp på sex när det behagar mannen och alltid säga ja till 'allt' etc. Det är för det mesta inte äkta någonstans. Jag skulle tro att vissa gubbar ser sin chans o satt det i system, medans en del thailändskor ser sin chans med 'rätt' man. Thailändskor utan barn är nog mer attraktiva och givetvis lättare att plocka med sig än en hel familj. Såklart!

Kan inte säga om det stämmer, i det enda fall jag har verklig inblick i var det precis tvärtom.
 
Kan inte säga om det stämmer, i det enda fall jag har verklig inblick i var det precis tvärtom.

Många 'enstöriga män' som inte platsar in i vår svenska norm med kvinnor åker ner/beställer hit kvinnor för att få en ja-sägare.. Har roligt den tid de är låsta med kvinnan o mår som kungar, för att sedan skicka hem igen o beställa en ny! Det är en annan kultur, många kvinnor letar efter deras biljett från fattigdomen men hamnar i händerna på både en kvinnomisshandlare och våldtäktsman utan att våga höja rösten för risken satt bli hemskickad igen till misären. "De är alltid så trevliga och vänliga, annat än våra fruntimmer här minsann!"... Så det är inte riktigt svart eller vitt, även om jag också vet om kvinnor som scammat av män allt de äger o har också.
 
Jag tycker det är ganska vanligt att man inte direkt förväntar sig den stora kärleken när man kommit upp lite i ålder. Många vill bara ha trygghet, någon att dela sitt liv och ha roligt tillsammans med. Slippa ensamheten.

Får faktiskt lite rysningar av att läsa den här tråden. Det bara dryper av fördomar här. Och man funderar alltså på förhållandets eventuella framtida inverkan på arvet innan man ens träffat kvinnan?:eek:
 
Många 'enstöriga män' som inte platsar in i vår svenska norm med kvinnor åker ner/beställer hit kvinnor för att få en ja-sägare.. Har roligt den tid de är låsta med kvinnan o mår som kungar, för att sedan skicka hem igen o beställa en ny! Det är en annan kultur, många kvinnor letar efter deras biljett från fattigdomen men hamnar i händerna på både en kvinnomisshandlare och våldtäktsman utan att våga höja rösten för risken satt bli hemskickad igen till misären. "De är alltid så trevliga och vänliga, annat än våra fruntimmer här minsann!"... Så det är inte riktigt svart eller vitt, även om jag också vet om kvinnor som scammat av män allt de äger o har också.

Min svärfar är nog varken våldtäktsman eller hustrumisshandlare, så det är inte helt applicerbart i den här situationen.

Allmänt till tråden:
Att det är skillnad på vanlig nätdejting och att skicka efter en importfru tycker jag är uppenbart. Och jag tycker inte att det är aktuellt att kalla det för "kärlek", för de känner knappt varandra. Med tanke på hur dålig engelska hon pratar, så är jag fundersam över hur i all världen hon kunde göra sig förstådd i skrift och kunnat chatta?...
 
Jag tycker det är ganska vanligt att man inte direkt förväntar sig den stora kärleken när man kommit upp lite i ålder. Många vill bara ha trygghet, någon att dela sitt liv och ha roligt tillsammans med. Slippa ensamheten.

Får faktiskt lite rysningar av att läsa den här tråden. Det bara dryper av fördomar här. Och man funderar alltså på förhållandets eventuella framtida inverkan på arvet innan man ens träffat kvinnan?:eek:
Det är inte ovanligt att människor skriver äktenskapsförord testamente oavsett vem man väljer att gifta sig med
Inte konstigt alls
 
Det är absolut inget konstigt, nej. Det konstiga ligger i att barnen funderar på arvet innan dom ens träffat kvinnan.

Eh, då kan du inte ha läst tråden alls, för vi HAR träffat kvinnan. Fem minuter efter att vi fick reda på att hon överhuvudtaget existerade så dök de upp här hemma. Så när jag skriver att hon pratar usel engelska så gissar jag inte, utan jag har försökt prata med henne.
 
Den bild som målas upp där stämmer inte på någon punkt med det jag sett. Roks är väl dessutom dem som anser att "män är värre än djur"?

Jag vet om sådana vidriga gubbar. Länken användes för att visa att det faktiskt finns sådana offer, jag hittar inte bara på. Roks har väl vad jag förstår lite 'stormig historik', vet inte hur det är idag..
 
Jag vet om sådana vidriga gubbar. Länken användes för att visa att det faktiskt finns sådana offer, jag hittar inte bara på. Roks har väl vad jag förstår lite 'stormig historik', vet inte hur det är idag..
Det tvivlar jag inte en sekund på! Men jag vet också att det omvända förekommer, där skurken är den thailändska "sol och vårar" kvinnan och jag tycker inte det är riktigt rätt att tycka att de dumsnälla män som utnyttjas får skylla sig själv.
 
Får faktiskt lite rysningar av att läsa den här tråden. Det bara dryper av fördomar här. Och man funderar alltså på förhållandets eventuella framtida inverkan på arvet innan man ens träffat kvinnan?:eek:

Arvsfrågan har jag skrivit om flera gånger, så det är lite tröttsamt att upprepa sig. Det handlar ju inte bara om pengar, utan om saker med affektionsvärde, och allt praktiskt runt omkring. Vad händer när sambons pappa avlider? Kan hon sälja av hus och alla ägodelar och sticka tillbaka till Thailand? Vad innebär orubbat bo? Hur påverkas särkullsbarn? Vi har massa googling framför oss...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Nota
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
Relationer Anonymt konto, om du listar ut vem jag är får du gärna hålla det för dig själv. Tack :) Jag och sambon har varit tillsammans i nästan...
2
Svar
29
· Visningar
4 764
Senast: Hermelin
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp