Bukefalos 28 år!

Inbördes pladdertråd

Sv: Inbördes pladdertråd

Det lyckades bra, så städning får jag nog (tyvärr :p) fortsätta med!

Hoppas sune frisknar till!! Får hålla ögonen öppna efter någon självmordskandidat! :)
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Toppen!! Se - lite städning är bra för huvet!:idea:

Och du behöver inte leta efter suicida dressyrryttare längre, nu letar jag efter någon som vill ha en snäll, pigg och söt lite Skutta. :love: Betydligt enklare!

Får vara självmordskandidat själv nu när dåren kostat mig så mycket pengar. :eek:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Det fejades också här på Dallas i helgen. Det dammvippades, det det dammsögs, det tvättades golv, det tvättades kläder och efter att ha ställt trädgårdsmöblarna i förvar, tvättades även jag själv. Se'n kvällsmat, en utsökt, kulinarisk upplevelse får jag säga, og en kop kaffe med en liten hutt och en bok. Ingen tenta här inte :bow: , bara skönlitteratur av det mindre krävande slaget.

Vad fick du? Åt själv lax med soja och wasabi till middag. Och coops gröna wokgrönsaker, gott.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite Fielding. Väl utprövad litteratur!:D
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Kycklingbitar marinerat i öl och Ketjap Manis. Lök, strimlat paprika, morötter och äpple stekt med chili, oregano, dragon osv. samt en sådär mild currysås och ris... och lite mera danskt öl, men invärdes. Sällskapet bestod av kattskrället, som menade att jag borde dela med mig, samt Täby-programmet.
Jo du, middagarna är livade, när man är ungkarl :p
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Låter lite skumt med äpple i - men det passar kanske till det mesta. Hade nog föredragit ett glas vitt.:)

Du får nog laga nåt utan curry till kattisen.:angel:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Låter lite skumt med äpple i - men det passar kanske till det mesta. Hade nog föredragit ett glas vitt.:)

Du får nog laga nåt utan curry till kattisen.:angel:

Mnjaa, det syrliga från äpple mot det söta från morot och bittra från paprika ?

Inte sjutton slutade han tigga för det :mad:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

OK, Malan M. Nu vill vi ha lite rapporter. Hur har tentorna gått? Och hur va France?? Framförallt, vad åt ni???:d
 
Sv: Inbördes pladdertråd

OK, Malan M. Nu vill vi ha lite rapporter. Hur har tentorna gått? Och hur va France?? Framförallt, vad åt ni???:d

Inte fått reda på resultat från tentorna än!! Men jag räknar med bestået...

Frankrike var---> :love som alltid! Mkt farligt att åka dit då saknaden satte in igen så fort jag satte mig på planet hem... :( Red tre turer ons-lör, underbart att verkligen rida igen!! Resten av lördagen spenderades i paris med ett litet självmordsförsök då vi hyrde cyklar! Insåg ganska fort att man delar fil med bussarna... Och rätt som det var försvann filerna... :eek:

Åt, jadu det vill du inte veta.... :o Det vanliga det vill säga alltför mkt baguette, inte så farligt med vin dock, anka :d, gaufres, crêpes, pasta och ostfondue i montmartre på en helkonstig mini restaurang där de serverade vinet ur nappflaskor och inte tog kort... :p Tjockt med folk, varmt, fick klättra över borden för att sätta sig på bänkarna längs väggarna, men kul! :D Längtar redan tills nästa besök...

Hur är det med dig då, och hur mår kusarna?
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Åh, det låter underbart med France! Och det går nog bra med tentorna!:)

Har hittat ett hem åt Skuttelin där hon ska hålla en QH-bebis (2 år) sällskap. Det gick bra de första dagarna men i går hade hon tydligen jagat upp honom i eltråden. Det måste vara något fel med honom, kan man göra Skutt så arg har man problem...

Sune har varit hos Staffan och fått IRAP! Han är ju alltid först med det senaste! Ska fungera fantastiskt enligt alla som har provat. Det finns en tråd om det som jag ska uppdatera i morgon när jag återfår medvetandet.

Kemin går OK, men jag har lite att ta igen. Att man har skolkat från ett otal kemilektioner fungerar inte riktigt som merit:angel:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Heja Skutt, de ska hållas på plats! :rofl:

Håller tummarna att det funkar med sune också! :laugh:

Skolka?? Det är inte bra det camilla... :p Vi har börjat med cellbiologi och anatomi nu, äntligen ngt som närmar sig veterinärt iaf... :D Haft osteologi och kollat på scapula idag, finns typ 10 latinska namn bara på olika delar på scapula!! :crazy:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Vi var hos Staffan igår och IRAPade. Trots att Sune hade klivit ur sin sko i fredags och låtit halva foten sitta kvar i dojan rörde han sig så fint att Staffan frågade om Sune tyckte om vinterbanor. Och visst gör han det, frågan är dock vad matten tycker..:angel:

Staffan trodde i alla fall att jag skulle kunna starta honom framåt februari, mars. Men det beror på väder och vind. Blir det is här uppe i bergen kan den ligga hur länge som helst.:eek:

Nej, nu ska jag ner och röra i min jambalaya, börjar lukta gott. Kyckling, ölkorv, morot, paprika, selleri, lök och vitlök förstås, timjan och Creolekrydda från amerikanska affären i Malmö. Ja, och ris! Brukar dutta på några räkor också men jag åt räkor i går så det struntar jag i.

Ha det så bra - och lycka till med scapulan. Red en häst som bröt den i en galopp på Hollywood en gång i tidernas begynnelse.:eek:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Låter bra med Sune! :)

Scapula brott låter inget kul och din mat verkar väldigt god!! :d Själv lyckades man bara åstadkomma kyckling med wokgrönsaker och sweet chilisås men det var helt ok det med :p

Ska plugga lite scapula nu och kurera mitt stackars huvud från nästan anfallet av migrän... :(
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Camilla!

Glöm inte att ge Sune extra morötter idag, han har ju namnsdag! :D
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Sune tackar för omtanken men slipper helst morötter.:eek: Riktiga män äter inte sånt trams! Däremot älskar han äpplen. Det ska han få ett!:love:

Hur går det med husköpet? Inget nytt?

Hjälp, såg precis ute till höger i "Just nu i forumet"-spalten, "Halm som ENDA foder!" Det är kanske en idé! Nu när vi har varit uppe hos Staffan varje vecka för att behandla Sunes knä har jag vägt honom också.:angel:
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Nej, halm ger bara en ful Öl, oj förlåt, halmmage, kan inte snygga män som Sune ha!!! :D

Hur går det för honom då?

Jag är sjuk och uttråkad så behöver lite roliga saker att sysselsätta mig med... :(
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Ja, du kan komma och rida Sune på torsdag! Den lögnaktige Staffan lovade mig när vi började IRAPPA Sune att han skulle vila hela vintern. Nu tycker han att jag ska börja skritta honom. Skritta Sune mitt i vintern!:eek:

Skämt åsido har det gått jättebra med Sunes knä. Han är behandlad med IRAP sex gånger nu och förrförra veckan sprang jag med honom och Staffan var jättenöjd. Förra gången - i onsdags alltså - var han halt på höger bak. Hade fått ett balltramp där. Det är bara Sune som får balltramp på bakfötterna så det tog ett tag innan jag fattade vad det var.....

Vi ska tillbaka på onsdag och om han är OK då så ska han börja träna igen. Hjälp, skrek jag, och såg mig själv försöka skritta en bindgalen Sune hela vintern. Men Staffan menade att han skulle kunna börja träna vanligt efter bara lite skritt.

Sen får vi se om dom lyckas skriva några proppar för resten av vintern någon gång...........
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Vad kul!! :D Kan bli ett lagom julprojekt då ju! ;)

Blir jag bara av med den här satans febern :mad: kommer jag gärna när jag kan!! Jag har lekt självmordspilot med skritt förr... :angel:

Har du några nya hästplaner på gång då eller nöjer dig med sune över vintern?? ;)
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Man ska aldrig säga aldrig men det är skönt med bara en häst. Som dessutom inte rids!;)

Kämpar på med kemin och nästa kurs, Cellens kemi, tror jag börjar redan den 8 december och håller bara på februari ut. Har inte sett årets schema men så var det förra året. Om jag kämpar på hinner jag bli klar med första halvan av Allmän kemi till den börjar, sen kan jag ta en paus i den Allmänna kemin, läsa Cellens kemi, och sen avsluta den allmänna. Ska jag klara av det så räcker det gott med en häst!:angel:

Är inte säker på att det går att genomföra, mailade kursansvarige i fredags och har inte fått svar än. Men går det så går det!

Hur går det för dig?
 
Sv: Inbördes pladdertråd

Det rullar på, vi läser nästan enbart cellbiologi nu... Lite kemirester kvar, och har börjat kolla på skelettet i osteologi! :)


Inte så långa dagar men desto mer att läsa.

Du låter då grymt aktiv!!! :bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt så här. To 6 juni – Omstart av program...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 522
Senast: Habina
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 270
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 794
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp