Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Ja precis, för att inte få behöva ha dom diskussionerna som kom i efterhand, för man hann inte ha dom!
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Läste nu att motionen inte gått igenom :( ser fram emot att läsa om vad som sas. Suck..
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

"Inga prispengar i ponnysporten
Motionen om att återinföra prispengar i ponnysporten föranledde en längre debatt där åsikter lämnades både för och emot. Stämman beslutade enligt förbundsstyrelsens yttrande till motionen att prispengar inte ska återinföras samt tilläggsförslaget att förbundet ska verka aktivt för att kostnaderna vid ponnytävlingar sänks. "

Står det på tidningen Ridsport.

Tja, vad säger man?
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jo, man får hoppas att deras "verka aktivt" inte är samma sak som dom gjort fram tills nu..
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Man säger att det är ett skämt :crazy: Jag blir så trött att jag snart inte vet vad jag ska göra eller säga eller skriva om saken. Det är trots allt inte barnen som blir utan prispengar utan ponnyryttarna. Det är, tyvärr, en stor skillnad och det gör mig sur att de inte tänker för fem öre :mad:

Btw, sas det inte redan när beslutet togs första gången att förbundet skulle verka aktivt för sänkta tävlingskostnader? Tillåt mig anse att de misslyckats totalt!
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Ja, det är bara att inse att förbundet inte har något med verkligheten att göra. Det förstår inte skillnaden mellan klubbtävlingar och satsande ponnyryttare på nationella tävlingar. Ponnyryttarna är tyvärr inte prioriterade i förbundet. Vi är osynliga och går att köra över. Dessvärre får man väl säga att vi alla kanske skulle ha gjort någon uppslutning kring det här med prispengar ifall vi tyckte att det var en viktig fråga.
Nu får vi se hur det blir med betten. Jag hört att de inte kommer att föreslås bli ngn större ändring på reglerna med betten för ponnyer.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Nej, varför skulle de lyssna när det gäller betten?

Jag har visserligen inte hört debatten, men var det distrikten eller klubbarna som inte ville ha tillbaka prispengarna?

Du gjorde ju vad du kunde i alla fall.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag kan bara gissa men jag har för mig att det var främst distrikten som inte ville ha tillbaka prispengarna. Åtminstone i debatterna som var när beslutet togs första gången. Jag kan dock minnas fel :crazy:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jo, eftersom de inte ens vill "godkänna" motionerna som skickades in så..
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Nej, ungefär. Det ska bli intressant att läsa om stämman i Ridsport. De är ju "pro-ponnyprispengar", iaf är det min uppfattning ;)
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jaa precis, man skulle ju egentligen i efterhand sagt åt massa att åka dit för att rösta ja till prispengar..
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Problemet är väl att enskilda medlemmar inte har några röster? Det är väl bara klubbar och distrikt som har det?!
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jo, men man hade ju kunnat representera sin klubb, och förhoppningsvis hade klubben velat ha tillbaka prispengar.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Det var distrikten som inte ville ha tillbaka prispengarna. Flera klubbar ville ha tillbaka de. Men tyvärr är vi för få som kommer på stämmorna så distrikten får många fler röster. Om alla klubbar kunde dyka upp så kanske resultatet varit annorlunda:idea: . Fast det är förstås svårt att veta.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jo precis, det var det jag försökte få fram :p men det gick inte så bra! Det är ju inte distrikten som anordnar tävlingar eller tävlar heller så..
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag är själv inte medlem i någon klubb så jag får svårt ;) Och de jag "har hand om" som tävlar var på tävling den dagen.
Dessutom är den klubben rätt *host* efterbliven så de vill säkert inte ha tillbaka prispengarna. Eller mest troligt, de bryr sig inte :(

Vill man få fler tävlingsryttare att delta för sina klubbar är en helg i maj rätt dum som datum.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

aha, då kan det bli lite svårt!
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Man kan ju skriva artikel på debattsidorna i tidningen ridsport och även vara anonym om man vill. Eler kanske till häst och ryttare eller direkt till förbundet. Min uppfattning är att ridsportsförbundet är som gamla ridfrämjandet - till för att främja fritidsridningen. Något sportförbund är det inte ialla fall. ..även om de gärna vill kännas vid svenska framgångar på elitnivå,men de vill inte ta ansvar för satsningen som behövs för att nå dit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 988
Senast: Cambrie
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 525
Senast: G-uldlock
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 323
Senast: Shixle
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 094
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp