Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Både och. Bra att det inte blir mer "du-tävlar-jag-vi-tar-pengarna"-stilen av föräldrar. Men mest synd, man vill ju få tillbaka mer än bara föremål till hästen, ryktborstar, täcken etc.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag som förälder tycker mest det är "du-tävlar-jag-betaler"-stilen av föräldrar. Inser du hur mycket en normal ponnyförälder lägger på sitt barns intresse varje år?:smirk:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

En ponnyryttare som kan vara upp till 18 år kan inte vinna prispengar men jag är 16 år och rider häst och vinner prispengar.... De är fan helt sjukt =/ o ett meeting kostar ju ändå ett x antal tusen ...
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Både och. Bra att det inte blir mer "du-tävlar-jag-vi-tar-pengarna"-stilen av föräldrar. Men mest synd, man vill ju få tillbaka mer än bara föremål till hästen, ryktborstar, täcken etc.
Det finns ingen sådan mentalitet på tävlingsplatserna som du beskriver. Har under mina år på alla nivåer som ponnyförälder på inga tävlingar eller bland några människor stött på den mentaliteten.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

att man inte fick ha spöet på vissa platser och alla tolkade den olika och blaaah
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

nej, i dressyr.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Hm...
Vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Dåligt:
Eftersom att man lätt blir trött på borstar, grimmor mm.
Man får inte tillbaka det man betalat för tävlingen (om man nu behöver pengar)

Bra:
Man tävlar inte för att tjäna pengar, utan för att ha kul!
Man har inga föräldrar som kan sno åt sig priset.

:rofl:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Bra:
Man tävlar inte för att tjäna pengar, utan för att ha kul!
Man har inga föräldrar som kan sno åt sig priset.

:rofl:

Man tjänar ju inte direkt pengar på att tävla, och jag tycker nästan det är rätt att föräldarna får allt eller en liten del av pengarna eftersom dom oftast betalar.

Nu tävlar jag ju stor häst och kan vinna prispengar, jag ger pengarna till mina föräldrar.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Om det är föräldrarna som betalar tycker jag det är rätt att iaf ge tillbaka startavgiften men jag brukade ge alla pengarna för det mesta. det är skit att man inte kan få vinna lite att ge tillbaka till dem som betalar:confused:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Nej, tyvärr inte. Cinna och Jennifer låg på placering efter dressyren, tappade till två utanför efter banhoppningen ( :eek: ) och i terrängen blev de avblåsta=tappade rytmen och sen gick det bajs. Men vi är nöjda ändå, fram till de blev avblåsta var de klockrena och gott och väl inom tiden.
De som ridit Lätt tidigare säger att det var en av de svåraste Lätt-banor de ridit. (Förutom att underlaget och organisationen var katastrof. Vädret var ju fint iaf ;) )
Du får betta igen om 1,5 vecka, fast då är det banhoppning :D
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Föräldrar är gudomliga :bow: Jag har alltid fått prispengarna själv men jag vet också att hade pengar varit ett problem så hade jag fått låta prispengarna sponsra fortsatta tävlingar.
(Jag är halvförälder numera. Kör och allting sådant men slipper iaf betala ;) )
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Sablans då. Jag är alltså 10 kr back nu.

Ska du satsa på mitt ekipage då? Dottern rider nationellt meeting i helgen. La + msvB + Ridsport pony cup.
Det går att spela på seger, placering och nolla.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag spelar på seger i allt :D 10 spänn!
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

4 klasser= 40 spänn. Tror jag går plus på det faktiskt...:angel:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Som hittat! Jag tror på dottra din :) Är det c-ponny hon har`?
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Herregud! Fy fasen,, ja det blir nog walk over!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 744
Senast: Cambrie
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 397
Senast: G-uldlock
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 912
Senast: iNHALE
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 940
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp