Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Vad skulle hända om nu prispengarna kom tillbaka. Skulle låginkomstagarna som nu plötligt kunnat börja tävla, p.g.a. de stora subventioneringar som nu gjorts på tävlingsavgifterna,få sluta tävla igen?

hmm.. har det verkligen gjorts så stora subventioneringar på tävlingsavg?

Ang. Artikeln kan ja hålla med om att den inte e jättebra, men kul att ridsporten iafall kan få en uns utrymme i media. Det är en hel del snack på den GP-sidan, från föräldrar bla. Hursomhelst, debatter och diskussioner är alltid bra! :banana:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag tycker att det är skitdåligt. Det kostar mycket att vara ute och tävla och att kunna få tillbaka någon hundralapp är mycket bättre än att inte få in någonting alls. Täcken, grimmor och sånt kan man köpa själv så att man får det man vill ha!!
Kommentarer?
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

*KL*

Helgens tävling: Meetingpris till bästa B, C och D ekipage där vinnaren får boxhyran återbetald

Ok, och alla vi som inte är uppstallade utan kör till tävlingen då??:smirk:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

*KL*

Helgens tävling: Meetingpris till bästa B, C och D ekipage där vinnaren får boxhyran återbetald

Ok, och alla vi som inte är uppstallade utan kör till tävlingen då??:smirk:

Man kan ju undra hur de tänkte när de godkände den proppen !?!? :cool:

Det är så tramsigt det här med prispengarna, bara att hoppas att det blir en ändring på stämman i maj ! :) :)
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

*Knapplån*

Intressant. i TV-programmet Sveriges smartaste barn tävlar 11-12-åringar (barn) om 50 000 kronor. (Cirkus 75 000 kronor när de tas ut.) Det är alltså pengar som förvaltas av Swedbank robur och som barnen får ut när de blir myndiga men de tävlar ändå om pengarna.
Även de som åker ut direkt får 1 000 kronor i samma fond.

Det är alltså okej att tävla om tiotusentals kronor men inte om några hundralappar. Mycket intressant :smirk:



vad löjligt. Tycker absolut att prispengarna ska tillbaka. Så mkt tror jag inte att man tjänar på att vinna så lite pengar att föräldrarna skulle börja pressa barnen...
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Nu har det gått ett halvår, hur tycker ni att det fungerar?

Min reflektion:

*Anmälningsavgifterma har sjunkit på de nationella tävlingarna. Inte myckat, men ändå.

*På regionala tävlingar (skåne) är det ingen skillnad alls. Någon plats har till och med höjt anmälningsavgiften i år!!:eek: Riktigt grisigt tycker jag.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Har inte märkt någon sänkning av avgiften på Regional tävlingar här heller ( Västra Götaland och GBG/Bohuslän ) på dom som jag vart ute på har avgifterna vart desamma som förra året :mad:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Har inte läst hela tråden så jag vet ej vad som sagts..
skulle man inte kunna dra gränsen vid typ regional istället, så alla som tävlar och blir plac på reg. och uppåt får pengar? Under regional är det rosett och sakpris?
:smirk:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Så var det tidigare på ponny. Premier fick bara förekomma på regionalt och högre.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

*kl*
Ja, det ska bli spännande att se vad som sägs i helgen då! Håller tummarna på att motionerna går igenom!
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jo, tyvärr har distrikten alldeles för mycket makt i förhållande till klubbarna :mad:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

*kl*

någon som vet hur det gick på stämman? :bump:

själv tävlade jag regionalt både förra året och nu, och jag tycker verkligen INTE att det har gjorts någon förändring som skulle ersätta prispengarna. :mad: :crazy:
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Stämman är imorgon. Idag är det bara någon inspirationsdag som inledning. Du kan säkert få lite info på Ridsports hemsida.

Men visst har du rätt. Det är i det stora hela ingen skillnad på kostnaderna från förra året. Uppstallning kostar lika mkt, veterinär kostar lika mkt, anmälnings- och startavgifterna är i princip desamma och bensinen kostar lika mycket som förra året.
Enda skillnaden är att man vid placering får något trams (som många gånger knappast uppnår klassens kostnad, ens inkluderat stallplaketten) istället för några hundralappar.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Som jag berättat för dig tidigare: Stämman är den 27:e, dvs i morgon.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Ja, det är tråkigt,.. Men jag antar att om det inte går igenom iår, så kommer ett nytt försök att göras nästa år.. Synd att dom är så "bra" på att dra igenom beslut så snabbt. Saker ändras hitan ditan utan att tänkts igenom ordentligt, verkar det som.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Ja, beslutet skyndades på när det hela "avslöjats". Eller vad man nu ska kalla det ;)
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Dåligt, man kanske te.x just har köpt ett nytt täcke till ponnyn då kanske man inte vill ha just ett täcke. Pengar kan man köpa vad man vill med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 987
Senast: Cambrie
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 524
Senast: G-uldlock
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 323
Senast: Shixle
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 094
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp