Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni inte haft möjlighet att prata då?

Inte direkt, han har liksom undvikit att ta upp vår konflikt och bara skrivit om annat. Första gången att han hittat mina trosor :p (som jag letade efter hemma hos honom en gång). Andra gången att han var i en gammal hemstad till mig och skrev "Visst har du bott här?". Senast när han såg på Insta att jag hade kräftskiva och skrev "Var kräftisen nu i helgen? Har ni kul?". Vi har växlat några sms varje gång men bara kallprat. Jag upplever att han vill fortsätta träffas men att han inte vill backa i vår konflikt. Helst skulle han nog vilja att jag bara glömde den, som han faktiskt sa när den uppstod. "Vi glömmer det här nu", "Det är slutpratat nu", "Låt oss inte dra på för höga växlar av det här".

Jag kan inte gå vidare med honom om han inte förstår att det är allvarligt att han sårar mig och sedan slätar över det. Att han inte förstår att mina känslor också är viktiga. Sen tror jag att vi kommunicerar olika, och jag tror att han har svårt att prata om känslor. Därför tänkte jag att det kanske underlättar lite om jag själv öppnar den dörren igen, och upprepar att jag fortfarande är sårad. Men som sagt, han har inte ens svarat på mitt senaste mess så jag märker ju att han inte är så pigg på att prata om det. Vilket var där skon klämde redan från början.
 
Men då är väl sanningen helt enkelt att han inte är ledsen? Det låter som att du vill manipulera honom till att säga det. Ett "jag är ledsen" betyder väl ingenting om man inte kommer på det själv. Spelar folk verkligen såna här spel? :confused:

Men sluta, jag vill inte manipulera honom. Ett "jag är ledsen" som inte betyder något är ingen mening. Jag säger att det var vad jag önskar höra för att det är det jag önskat att han skulle känna. Nu verkar han ju uppenbarligen inte känna så, vilket nu blev ännu tydligare för mig och därmed också enklare att gå vidare.
 
Jag upplever att han vill fortsätta träffas men att han inte vill backa i vår konflikt. Helst skulle han nog vilja att jag bara glömde den, som han faktiskt sa när den uppstod. "Vi glömmer det här nu", "Det är slutpratat nu", "Låt oss inte dra på för höga växlar av det här".

Det där låter nog väldigt troligt. Och då är han väl ändå inte prince charming så det är nog bättre att bara släppa och gå vidare.
 
Kanske han inte alls förstår att du blev sårad? Då är det svårt att uttrycka en ursäkt. Kanske han inte alls förstår vad du menar.
Känns som att du förväntar dig exakt de rätta svaren för att han ska få en chans till. ...och kanske han inte ens vill ha en chans till. Kanske han tycker att du verkar för krävande.

Min mening är inte att försvara M alls, men jag försöker ge dig olika scenarion. Din sanning är liksom inte hans sanning.

Det är ju just där för jag har sagt "M, du sårade mig. Av X och Y anledning. Jag är fortfarande sårad". :p Jag vet inte hur jag ska kunna vara tydligare.

Som jag skrivit innan i tråden, jag tror inte att M är en dålig människa. Men jag behöver någon som är intresserad av mina känslor, och om han dessutom tycker att jag är för krävande så är vi ju inte menade för varandra.
 
Det där låter nog väldigt troligt. Och då är han väl ändå inte prince charming så det är nog bättre att bara släppa och gå vidare.

Ja, det är precis min poäng :) Jag har varit osäker på om det enbart varit att vi kommunicerat olika som ställt till det. Men nu tyckte jag att det blev tydligare att han faktiskt inte vill mötas. Han vill släta över och gå vidare. Så då vill jag gå vidare utan honom.
 
Men sluta, jag vill inte manipulera honom. Ett "jag är ledsen" som inte betyder något är ingen mening. Jag säger att det var vad jag önskar höra för att det är det jag önskat att han skulle känna. Nu verkar han ju uppenbarligen inte känna så, vilket nu blev ännu tydligare för mig och därmed också enklare att gå vidare.
Tja, det här: " inte ens när jag försöker underlätta för honom genom att säga "du sårade mig" låter som manipulation för mig. Du säger det för att underlätta för honom att säga att han är ledsen.
 
Det är ju just där för jag har sagt "M, du sårade mig. Av X och Y anledning. Jag är fortfarande sårad". :p Jag vet inte hur jag ska kunna vara tydligare.

Som jag skrivit innan i tråden, jag tror inte att M är en dålig människa. Men jag behöver någon som är intresserad av mina känslor, och om han dessutom tycker att jag är för krävande så är vi ju inte menade för varandra.

Oj, ja om jag dejtande nån jag var intresserad av hade jag defintift bett om ursäkt om jag hade sårat henne. Han låter lite känslokall. Å andra sidan är jag en mycket känslosam person :p
 
Nja, det är väl mest för att han undviker ämnet och hon gärna skulle vilja ha ett svar på hur han känner angående det? Är det att manipulera?
Vill man ha ett svar så brukar man väl fråga? I stället för att "underlätta" för den andre med hjälp av ett påstående.
 
Tja, det här: " inte ens när jag försöker underlätta för honom genom att säga "du sårade mig" låter som manipulation för mig. Du säger det för att underlätta för honom att säga att han är ledsen.

Nej, det är inte min avsikt. Många har sagt till mig att han kanske är ledsen, men att han har svårt att uttrycka det. Precis som @tott skrev. Eftersom han har svårt att prata om känslor så tänker jag att det underlättar om jag sträcker ut en hand och öppnar upp för diskussion igen. Att åter igen förklara att det här handlar fortfarande om att jag är sårad. Det handlar inte om att han direkt ska svara "Jag är ledsen" utan att jag ville ge oss en chans att mötas, där även jag kunnat få förståelse för honom om han bara sagt.. ja, nånting! Nu sa han ju ingenting alls.
 
Inte direkt, han har liksom undvikit att ta upp vår konflikt och bara skrivit om annat. Första gången att han hittat mina trosor :p (som jag letade efter hemma hos honom en gång). Andra gången att han var i en gammal hemstad till mig och skrev "Visst har du bott här?". Senast när han såg på Insta att jag hade kräftskiva och skrev "Var kräftisen nu i helgen? Har ni kul?". Vi har växlat några sms varje gång men bara kallprat. Jag upplever att han vill fortsätta träffas men att han inte vill backa i vår konflikt. Helst skulle han nog vilja att jag bara glömde den, som han faktiskt sa när den uppstod. "Vi glömmer det här nu", "Det är slutpratat nu", "Låt oss inte dra på för höga växlar av det här".

Jag kan inte gå vidare med honom om han inte förstår att det är allvarligt att han sårar mig och sedan slätar över det. Att han inte förstår att mina känslor också är viktiga. Sen tror jag att vi kommunicerar olika, och jag tror att han har svårt att prata om känslor. Därför tänkte jag att det kanske underlättar lite om jag själv öppnar den dörren igen, och upprepar att jag fortfarande är sårad. Men som sagt, han har inte ens svarat på mitt senaste mess så jag märker ju att han inte är så pigg på att prata om det. Vilket var där skon klämde redan från början.
Låter som du dejtat ett av mina x (som också börjar på M.. är dock tämligen övertygad om att det inte är han, han är inte alls din stil)
 
Haha!
Nä, det är inte värt det :p

Därför föredrar jag att åka hem till kollegan så kan jag bara dra när jag vill och inte bli störd av att han är här och stökar ner :p
Amen sister!
Jag kan ändå tolerera att jag får plocka lite när dejten är hos mig, för att han är gäst. Det är den stora skillnaden mot att vara sambo, då vaknar monstret direkt om jag känner att jag får vara den som alltid plockar någon annans skit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
909
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
396
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
12 202
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 176
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp