Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite märkligt det där med avstånd.
Kollegan bor i den stora grannstaden, tar väl en timme att köra eller med pendeln. Det är helt okej tycket jag.
Om jag däremot kör en timme åt andra hållet är ju plötsligt nere i Småland och det känns uteslutet och skitlångt :p
 
Jag kanske ska uppdatera lite om M också. Som ni vet så föll jag för honom rätt hårt och sådant händer ju inte varje dag. Jag har funderat till och från om jag bröt med honom för enkelt och om jag inte borde ge honom en andra chans. I fredags natt skickade jag ett mess till honom och skrev att jag tänker på honom. Inte för att jag hade bestämt mig för att ta tillbaka honom, men för att jag visste att oavsett vad som händer nu så måste det ske. Jag måste få dra det här en vända till för att kunna släppa det. Sedan somnade jag. Han ringde tre gånger den natten men jag svarade inte, utan vaknade bara till och tryckte av ljudet.

I lördags skrev han att han tyckte att mitt sms den natten var gulligt. Jag svarade att oavsett om det är gulligt eller inte så är det sant, att jag har svårt att släppa honom. Han blev väldigt förvånad och undrade varför jag aldrig hör av mig om jag känner så. Jag fick förklara en gång till att jag bröt med honom för att jag var sårad och för att jag inte trodde att vi skulle kunna mötas i den här konflikten, inte för att jag inte är kär i honom. Han svarade att det är sorgligt att det ska behöva bli så. Men inte "Jag är ledsen att jag sårade dig", inte "Vad kan jag göra?" som jag önskat att han sagt (redan från första början). Jag frågade honom vad han själv kände. Han svarade att det känns tomt sen vi bröt. Jag svarade att det känns väl alltid tomt efter ett uppbrott, oavsett om man brutit med rätt eller fel person, men att det inte säger någonting om hur han känner för just oss. Och det har han inte svarat på ännu.

Med andra ord - rätt platt respons. Jag är jätteglad över att jag öppnade dörren för diskussion en gång till, för nu känner jag mig mer säker än innan att jag tagit rätt beslut.
 
@Singoalla om jag hade blivit dumpad och sedan fått ett sådant mess - inte sjutton hade jag trott att det var för att den som messade "skulle dra det en vända till för att kunna släppa"! Jag hade trott att den andre ville öppna dörren igen. Att kontakta för att kunna släppa skulle jag uppfatta som extremt oschyst.
 
@Singoalla om jag hade blivit dumpad och sedan fått ett sådant mess - inte sjutton hade jag trott att det var för att den som messade "skulle dra det en vända till för att kunna släppa"! Jag hade trott att den andre ville öppna dörren igen. Att kontakta för att kunna släppa skulle jag uppfatta som extremt oschyst.

Jag kontaktade inte för att kunna släppa, utan för att se om han var intresserad av en diskussion. Som jag skrev, jag hade önskat att han hade uttryckt att han var ledsen för att han sårat mig, eller att han på något sätt visat en vilja att mötas. Hade vi fått igång en sån diskussion hade utgången kunnat bli annorlunda. Dock misstänkte jag att han inte skulle vara det, men ville gärna få det bevisat för mig. Vilket jag fick nu.

Allt gick ju så fort när vi bröt så jag tänkte att det kanske skulle vara annorlunda att prata nu när det lagt sig lite. Men det var det inte.
 
Jag kontaktade inte för att kunna släppa, utan för att se om han var intresserad av en diskussion. Som jag skrev, jag hade önskat att han hade uttryckt att han var ledsen för att han sårat mig, eller att han på något sätt visat en vilja att mötas. Hade vi fått igång en sån diskussion hade utgången kunnat bli annorlunda. Dock misstänkte jag att han inte skulle vara det, men ville gärna få det bevisat för mig. Vilket jag fick nu.

Allt gick ju så fort när vi bröt så jag tänkte att det kanske skulle vara annorlunda att prata nu när det lagt sig lite. Men det var det inte.
Men hade han velat mötas hade han väl kontaktat dig? Istället kontaktar du honom och blir sedan besviken när han inte säger vad du förväntat dig. Bakvända världen för mig.
 
Fast ni har ju inte pratat, ni har messat ;)

Mess i all ära, men vissa saker funkar bättre att prata om. Helst öga mot öga men i nödfall genom att man ringer.

Ja, med tanke på att han inte ens svarat på mitt senaste mess så kom vi liksom inte så långt :D Jag tar det som ett tecken på att han inte är så intresserad av att prata (telefon eller face to face) vilket jag såklart önskat annars.
 
Jag kontaktade inte för att kunna släppa, utan för att se om han var intresserad av en diskussion. Som jag skrev, jag hade önskat att han hade uttryckt att han var ledsen för att han sårat mig, eller att han på något sätt visat en vilja att mötas.
Han kanske menar det, men kan inte uttrycka det på det sättet du vill höra det. Folk har olika sätta att be om ursäkt på, och även om t.ex jag själv inte har svårt för att uttrycka själva ordet "förlåt" så finns det massor med människor som har det - då ber de om ursäkt på sitt sätt. Kanske just som M.
 
Söker lite råd på vägen :D

Är lite delad om hur jag ska tänka tycka och göra i situationen jag sitter i.
Lite oväntat så började jag träffa en bekant, vi har en del gemensamma vänner och vi har pratat innan, men det har bara varit på ett vänskaps plan tidigare. Tills han bjöd ut mig när vi båda var onyktra, jag sa ja men trodde mest på fyllesnack. Där emot tog han tag i det hela och en dejt blev det, som blev fler.

Verkar vara en seriös person, helt i min smak. Vi har intressanta konversationer, väldigt lätt att prata med och vi är ganska lika. Där emot finns det ett problem, som jag delvis vetat om men jag tog inte upp det igen förens nu när vi sågs sist.

Han blev rejält sårad av den för honom "perfekta" tjejen för lite mer än ett halv år sedan och jag kan förstå att det tar tid att komma över, men så jag frågade honom vad han ville med oss, eftersom det ändå var han som tog steget ut i att vi skulle börja träffas. Fick svaret att han gärna fortsätter träffa mig men att jag inte ska ha några förväntningar. Fine, men något säger mig att det är slöseri med tid samtidigt som att han är intressant nog att fortsätta träffa.
What to do?
 
Han kanske menar det, men kan inte uttrycka det på det sättet du vill höra det. Folk har olika sätta att be om ursäkt på, och även om t.ex jag själv inte har svårt för att uttrycka själva ordet "förlåt" så finns det massor med människor som har det - då ber de om ursäkt på sitt sätt. Kanske just som M.

Ja, eller så kanske han inte menar det alls :) Eftersom jag inte får någon indikation från honom alls på att han är ledsen, inte ens när jag försöker underlätta för honom genom att säga "du sårade mig", så kan jag ju heller inte gå vidare med honom och gissa mig fram.
 
Ja, eller så kanske han inte menar det alls :) Eftersom jag inte får någon indikation från honom alls på att han är ledsen, inte ens när jag försöker underlätta för honom genom att säga "du sårade mig", så kan jag ju heller inte gå vidare med honom och gissa mig fram.
Men då är väl sanningen helt enkelt att han inte är ledsen? Det låter som att du vill manipulera honom till att säga det. Ett "jag är ledsen" betyder väl ingenting om man inte kommer på det själv. Spelar folk verkligen såna här spel? :confused:
 
Ja, eller så kanske han inte menar det alls :) Eftersom jag inte får någon indikation från honom alls på att han är ledsen, inte ens när jag försöker underlätta för honom genom att säga "du sårade mig", så kan jag ju heller inte gå vidare med honom och gissa mig fram.
Kanske han inte alls förstår att du blev sårad? Då är det svårt att uttrycka en ursäkt. Kanske han inte alls förstår vad du menar.
Känns som att du förväntar dig exakt de rätta svaren för att han ska få en chans till. ...och kanske han inte ens vill ha en chans till. Kanske han tycker att du verkar för krävande.

Min mening är inte att försvara M alls, men jag försöker ge dig olika scenarion. Din sanning är liksom inte hans sanning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
913
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
403
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
12 244
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 180
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp