Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter min klubbnatt i helgen känner jag mig ännu mer irriterad på män som envisas med att ta än runt midjan ute på krogen/klubb. Nej, nej, nej, nej. Jag ser det inte som tafs, så jag blir inte arg över att någon antastar mig. Det är väl snarare ett kroppsspråk som säger "Kom hit" och på något sätt göra anspråk på än som sitt ragg. Ingen gör anspråk på mig utan mitt samtycke, då blir man spolad direkt.

Jag köper fysisk kontakt i form av att kanske sätta en hand på armen när man pratar. Men en hand på midjan, en arm runt midjan eller i värsta fall att någon "grabbar tag" runt midjan säger mig att karln försöker claima mig och det vill jag inte veta av. Killar som lyckas charma utan att närma sig fysiskt är så väldigt mycket sexigare. En hand på midjan kan jag köpa om man redan lämnat stället tillsammans och är på väg hem :D

Vad tycker ni?
Jag håller med! Jag tycker att det är obehagligt. Jag tog en utekväll själv (på egen hand alltså) för en tid sedan. Tog mod till mig och pratade med en del främlingar och hade trevligt. Sen kom armen runt midjan. Och ska man behöva slåss oh bli arg för att bli lämnad ifred? Jag sa nej tack tre gånger och tog bort armen innan jag bestämde mig för att kvällen inte skulle rycka upp sig och mindes varför jag inte gillar att gå ut själv. Urk! Hemgång.

Nåväl. Jag swipar vidare och får inte många matcher. Så jag får väl ordna lite nya bilder och ny text och se om det blir skillnad.
 
Jag börjar ångra att jag dissade han jag dejtade i våras. Då var anledning bra, det visade sig att han var lite skum efteråt. Elle anledningen var inte bra, men jag lyssnade för mycket på vän som tyckte jag var elak som dejtade honom utan att veta om jag var kär eller inte, eftersom han uttryckte dom känslorna för mig.
Men nu saknar jag honom mycket och vill bara umgås. Jag tryckte mig av misstag in på hans profil för någon vecka sedan när jag skulle radera tråden. Så klantigt. Han valde och skriva och efter några mail fram och tillbaka så valde jag att avsluta, igen. Jag vet inte varför. För nu vill jag bara ses. Samtidigt som han var lite skum ett tag.
Kan vara så att jag känner mig mer ensam nu. Vet inte. Varför ska det vara så svårt?
 
Jag börjar ångra att jag dissade han jag dejtade i våras. Då var anledning bra, det visade sig att han var lite skum efteråt. Elle anledningen var inte bra, men jag lyssnade för mycket på vän som tyckte jag var elak som dejtade honom utan att veta om jag var kär eller inte, eftersom han uttryckte dom känslorna för mig.
Men nu saknar jag honom mycket och vill bara umgås. Jag tryckte mig av misstag in på hans profil för någon vecka sedan när jag skulle radera tråden. Så klantigt. Han valde och skriva och efter några mail fram och tillbaka så valde jag att avsluta, igen. Jag vet inte varför. För nu vill jag bara ses. Samtidigt som han var lite skum ett tag.
Kan vara så att jag känner mig mer ensam nu. Vet inte. Varför ska det vara så svårt?
Frågan är ju om det verkligen är honom du saknar eller bara någon.
 
Jag håller med! Jag tycker att det är obehagligt. Jag tog en utekväll själv (på egen hand alltså) för en tid sedan. Tog mod till mig och pratade med en del främlingar och hade trevligt. Sen kom armen runt midjan. Och ska man behöva slåss oh bli arg för att bli lämnad ifred? Jag sa nej tack tre gånger och tog bort armen innan jag bestämde mig för att kvällen inte skulle rycka upp sig och mindes varför jag inte gillar att gå ut själv. Urk! Hemgång.

Nåväl. Jag swipar vidare och får inte många matcher. Så jag får väl ordna lite nya bilder och ny text och se om det blir skillnad.

Så jäkla segt :wtf: Jag gick förbi en kille i helgen som stod i baren med sina kompisar och vi försökte tränga oss fram genom dansgolvet. Han var rätt snygg, så när han nickade ett "Hej!" så nickade jag tillbaka. Då grabbade han tag runt min midja och drog mig till sig. Jag klämde med handen runt hans handled så hårt jag kunde och kastade bort armen. Vad tänker karlar med egentligen? Att man vill bli omhållen och mysa lite i baren innan man ens hunnit utbyta några ord? Eller är det helt enkelt vanligt att kvinnor ger den respons som dom önskar, och därmed fortsätter?

Även han som jag umgicks med senare på kvällen envisades med att lägga armen runt mina axlar eller midja då och då när vi stod och snackade. Jag kände bara.. vi har ju trevligt redan, varför sabba det? :meh:

Coolt att du går ju själv ibland förresten!
 
Vad tänker karlar med egentligen? Att man vill bli omhållen och mysa lite i baren innan man ens hunnit utbyta några ord? Eller är det helt enkelt vanligt att kvinnor ger den respons som dom önskar, och därmed fortsätter?

Inte alls. Nu vistas jag nästan aldrig i krogmiljö längre.
Men jag har observerat betendet och taffsandet när jag varit där.
Alkoholen gör ju att man vågar mer än vanligt och tjejer verkar bli som byten, då många verkar gå ut efter ett ligg. Men skulle också tro att dom får respons av en del kvinnor och därför fortsätter. Då jag har sett att det fungerar för vissa.
 
Sjukt, en mkt söt tjej som jag trodde hade dissat mig har tagit kontakt igen och som bor i samma stad. Hon måste ha slagit rekord i seg på svara. Skickade senaste meddelandet för 1,5 månad sen på tinder :p.
 
Tänkte att denna tråden skulle passa för en fråga jag har..

Jag har börjat dejta en tjej och har träffat henne i typ två veckor nu. Trevlig, rolig och verkar vettig, alltså någon jag vill fortsätta träffa. Jag tror att vi skulle kunna fungera bra tillsammans. :)
Problemet är dock att hon hör av sig flera gånger varje dag via messenger och förväntar sig att jag ska vara med i konversationen. Jag är en sån som inte har stenkoll på min telefon, orkar inte hålla på att svara hela tiden när hon hör av sig. Jag börjar känna mig låst av detta, och att det börjar bli jobbigt.
Ska träffa henne idag och tänkte prata om det.. Men hur pratar man om det?
Känns taskigt att säga att det är jobbigt att hon hör av sig hela tiden, är väl hennes sätt att berätta att hon tänker på mig. Borde vara något fint..

Hur skulle ni gjort? Hur skulle ni prata om det? Skulle ni ens prata om det?
 
Tänkte att denna tråden skulle passa för en fråga jag har..

Jag har börjat dejta en tjej och har träffat henne i typ två veckor nu. Trevlig, rolig och verkar vettig, alltså någon jag vill fortsätta träffa. Jag tror att vi skulle kunna fungera bra tillsammans. :)
Problemet är dock att hon hör av sig flera gånger varje dag via messenger och förväntar sig att jag ska vara med i konversationen. Jag är en sån som inte har stenkoll på min telefon, orkar inte hålla på att svara hela tiden när hon hör av sig. Jag börjar känna mig låst av detta, och att det börjar bli jobbigt.
Ska träffa henne idag och tänkte prata om det.. Men hur pratar man om det?
Känns taskigt att säga att det är jobbigt att hon hör av sig hela tiden, är väl hennes sätt att berätta att hon tänker på mig. Borde vara något fint..

Hur skulle ni gjort? Hur skulle ni prata om det? Skulle ni ens prata om det?
Säg bara att du oftast inte kollar på din telefon under dagen och att du inte är så aktiv på typ Messenger så det är inte så troligt att du ser hennes meddelanden men att du gärna träffar henne IRL mer. Säg det bara avspänt och rakt på sak så borde hon inte ta illa upp.
 
Säg bara att du oftast inte kollar på din telefon under dagen och att du inte är så aktiv på typ Messenger så det är inte så troligt att du ser hennes meddelanden men att du gärna träffar henne IRL mer. Säg det bara avspänt och rakt på sak så borde hon inte ta illa upp.
Tack för rådet. :)
Ska nog säga det så.

Hade ett ex som var likadan, hon hörde av sig hela tiden. Blev rejält less på det tillslut, stessade mig, vill inte ha det så igen.
Var lättare förr, då förväntades man inte vara tillgänglig hela tiden.
 
Vad tänker ni om super-likes ? Är det troligare att ni swipar ja om ni får en sån ?
Jag brukar bara ge super-likes på nån jag tycker är extra intressant. Ser jag nån som är extra intressant men har slut på super-likes så väntar jag med att swipa tills jag har nya. Vet ej om det är rätt taktik.
Jag har aldrig själv använt super-likes och aldrig "gillat" någon som super-likeat mig heller :o
 
Tänkte att denna tråden skulle passa för en fråga jag har..

Jag har börjat dejta en tjej och har träffat henne i typ två veckor nu. Trevlig, rolig och verkar vettig, alltså någon jag vill fortsätta träffa. Jag tror att vi skulle kunna fungera bra tillsammans. :)
Problemet är dock att hon hör av sig flera gånger varje dag via messenger och förväntar sig att jag ska vara med i konversationen. Jag är en sån som inte har stenkoll på min telefon, orkar inte hålla på att svara hela tiden när hon hör av sig. Jag börjar känna mig låst av detta, och att det börjar bli jobbigt.
Ska träffa henne idag och tänkte prata om det.. Men hur pratar man om det?
Känns taskigt att säga att det är jobbigt att hon hör av sig hela tiden, är väl hennes sätt att berätta att hon tänker på mig. Borde vara något fint..

Hur skulle ni gjort? Hur skulle ni prata om det? Skulle ni ens prata om det?
Jag gör som @Aliche
Säger att jag inte kollar hela tiden men det innebär inte att det inte finns intresse från min sida.
 
Tänkte att denna tråden skulle passa för en fråga jag har..

Jag har börjat dejta en tjej och har träffat henne i typ två veckor nu. Trevlig, rolig och verkar vettig, alltså någon jag vill fortsätta träffa. Jag tror att vi skulle kunna fungera bra tillsammans. :)
Problemet är dock att hon hör av sig flera gånger varje dag via messenger och förväntar sig att jag ska vara med i konversationen. Jag är en sån som inte har stenkoll på min telefon, orkar inte hålla på att svara hela tiden när hon hör av sig. Jag börjar känna mig låst av detta, och att det börjar bli jobbigt.
Ska träffa henne idag och tänkte prata om det.. Men hur pratar man om det?
Känns taskigt att säga att det är jobbigt att hon hör av sig hela tiden, är väl hennes sätt att berätta att hon tänker på mig. Borde vara något fint..

Hur skulle ni gjort? Hur skulle ni prata om det? Skulle ni ens prata om det?

Jag hade sagt som det var.
Alla är ju olika, själv vill jag ha mycket kontakt och skriver massor på messenger.
 
Jag hade sagt som det var.
Alla är ju olika, själv vill jag ha mycket kontakt och skriver massor på messenger.
Hur hinner du med det? :)
Känner du inte att du tappar fokus på det du gör om du håller igång en konversation samtidigt?

Jag hinner inte.. När jag är hos hästen fokuserar jag på honom och arbetet i stallet, när jag jobbar som assistent kan jag inte kolla telefonen, när jag håller på med mitt konstnärliga arbete behöver jag fokusera på det, när jag umgås med vännerna så håller ingen av oss på med telefonen. Denna vecka håller jag på med en stipendieansökan, kan inte avbryta skrivandet hela tiden för att skriva saker på messenger.
Det kanske handlar om att jag gillar att ha allt fokus på det jag gör, blir så tudelad annars, och det stressar mig.
Hoppas det kan utveckla sig till något trots att hon och jag har olika syn på detta. :)

Allmän fråga..
Vill folk generellt prata såhär mycket med varandra i dejtingstadiet?
 
Hur hinner du med det? :)
Känner du inte att du tappar fokus på det du gör om du håller igång en konversation samtidigt?

Jag hinner inte.. När jag är hos hästen fokuserar jag på honom och arbetet i stallet, när jag jobbar som assistent kan jag inte kolla telefonen, när jag håller på med mitt konstnärliga arbete behöver jag fokusera på det, när jag umgås med vännerna så håller ingen av oss på med telefonen. Denna vecka håller jag på med en stipendieansökan, kan inte avbryta skrivandet hela tiden för att skriva saker på messenger.
Det kanske handlar om att jag gillar att ha allt fokus på det jag gör, blir så tudelad annars, och det stressar mig.
Hoppas det kan utveckla sig till något trots att hon och jag har olika syn på detta. :)

Allmän fråga..
Vill folk generellt prata såhär mycket med varandra i dejtingstadiet?

Jag multitaskar.
Skickar iaf 100 sms på dagen samt skriver flitigt med kompisar och dejter på Whatsapp och messenger.
Inga problem alls.

Vissa vill det, andra inte. Jag håller mig till folk som är som jag.
 
Hur hinner du med det? :)
Känner du inte att du tappar fokus på det du gör om du håller igång en konversation samtidigt?

Jag hinner inte.. När jag är hos hästen fokuserar jag på honom och arbetet i stallet, när jag jobbar som assistent kan jag inte kolla telefonen, när jag håller på med mitt konstnärliga arbete behöver jag fokusera på det, när jag umgås med vännerna så håller ingen av oss på med telefonen. Denna vecka håller jag på med en stipendieansökan, kan inte avbryta skrivandet hela tiden för att skriva saker på messenger.
Det kanske handlar om att jag gillar att ha allt fokus på det jag gör, blir så tudelad annars, och det stressar mig.
Hoppas det kan utveckla sig till något trots att hon och jag har olika syn på detta. :)

Allmän fråga..
Vill folk generellt prata såhär mycket med varandra i dejtingstadiet?
Jag älskar din input! Hjälper mig på riktigt att förstå att alla inte är som jag. Jag skriver kanske inte så mycket, men jag har telefonen med mig mest hela tiden och avbryter ofta det jag gör för att svara på ett meddelande.
 
Haha, kanske jag som är kass på att multitaska. :D

Men fint att få läsa hur ni fungerar. :)
Jag tycker att det är underbart att läsa hur du fungerar! Jag skulle vilja bli lite bättre på att fokusera på en sak.
Nu är telefonen alltid med pga barnen, men det känns som något jag skulle må bättre av. Fokus.
 
Jag har ett yrke som gör att jag inte kan messa hela tiden. När jag rider stänger jag av men kan messa när jag pysslar. Messar inte heller, generellt, när jag umgås med ngn.
Så jag ligger väl mitt emellan några av er andra. :)
Min "dejt" har ungefär samma mönster som jag så det funkar. Jag vet att han hör av sig när han kan. Oftast mer kontinuerlig kontakt senare på kvällarna.

För tillfället har vi en fnurra på tråden som vi inte riktigt lyckas reda ut. Vi pratar om varandra, något som båda är lika frustrerade över vad det verkar. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
935
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
414
Senast: escodobe
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
12 785
Senast: Piglet
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp