Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag underkände inte parellikuskens erfarenheter på något sätt? Men jag uppfattade det som att parellikusken genarliserade lite när det stod att "man slipper..." Att det automatiskt var enklare och trevligare med queersejting än heterodejting. Men jag är glad för parellikuskens dejtingerfarenheter, men kände att jag ville ge en liten annan bild att allt blev lättare bara för man hade en annan läggning än hetero.
Och så är det ju svårt att ändra sin läggning med.
Fast just det där att någon vill "ge en lite annan bild" verkar queera personer rätt utsatta för. Mer än jag som är cis-kvinna, jag upplever inte att hbtq-personer försöker berätta min berättelse åt mig.

För ett tag sedan var det ett kollektivt hjärnsläpp här på buke, då en transgender-person skrev att hen kände sig osynliggjord i stallet och folk talade om för hen att det inte stämde. Det var så jäkla sorglig läsning.
 
Fast just det där att någon vill "ge en lite annan bild" verkar queera personer rätt utsatta för. Mer än jag som är cis-kvinna, jag upplever inte att hbtq-personer försöker berätta min berättelse åt mig.

För ett tag sedan var det ett kollektivt hjärnsläpp här på buke, då en transgender-person skrev att hen kände sig osynliggjord i stallet och folk talade om för hen att det inte stämde. Det var så jäkla sorglig läsning.

Ja jag förstår verkligen hur kränkt du är .... Å andras vägnar...
 
Jag underkände inte parellikuskens erfarenheter på något sätt? Men jag uppfattade det som att parellikusken genarliserade lite när det stod att "man slipper..." Att det automatiskt var enklare och trevligare med queersejting än heterodejting. Men jag är glad för parellikuskens dejtingerfarenheter, men kände att jag ville ge en liten annan bild att allt blev lättare bara för man hade en annan läggning än hetero.
Och så är det ju svårt att ändra sin läggning med.
Fast jag måste ju säga att bara slippa dick-pic/pussy-pics måste ju vara betydligt trevligare miljö att befinna sig i, tänker jag spontant.
 
Fast just det där att någon vill "ge en lite annan bild" verkar queera personer rätt utsatta för. Mer än jag som är cis-kvinna, jag upplever inte att hbtq-personer försöker berätta min berättelse åt mig.

För ett tag sedan var det ett kollektivt hjärnsläpp här på buke, då en transgender-person skrev att hen kände sig osynliggjord i stallet och folk talade om för hen att det inte stämde. Det var så jäkla sorglig läsning.

Jag menade att belysa att det handlade om individer/dejting överlag, inte om läggningen. Jag som heteroperson måste väl ha rätt att kommentera om någon annan "ger en annan bild" än min om dejting lika mycket som någon med annan läggning? Jag har verkligen inte försökt få parrelikusk att tycka något annat eller inte ha rätt till sin åsikt, jag berättade min uppfattning precis som parellikusk gjorde.
Stycke två har jag inte en susning om, inget jag läst eller kommenterat.
 
Fast just det där att någon vill "ge en lite annan bild" verkar queera personer rätt utsatta för. Mer än jag som är cis-kvinna, jag upplever inte att hbtq-personer försöker berätta min berättelse åt mig.

För ett tag sedan var det ett kollektivt hjärnsläpp här på buke, då en transgender-person skrev att hen kände sig osynliggjord i stallet och folk talade om för hen att det inte stämde. Det var så jäkla sorglig läsning.
Ja, det händer lite för ofta att människor tror sig veta hur det är att vara queer. Jag har vant mig. :)
 
Jag menade att belysa att det handlade om individer/dejting överlag, inte om läggningen. Jag som heteroperson måste väl ha rätt att kommentera om någon annan "ger en annan bild" än min om dejting lika mycket som någon med annan läggning? Jag har verkligen inte försökt få parrelikusk att tycka något annat eller inte ha rätt till sin åsikt, jag berättade min uppfattning precis som parellikusk gjorde.
Stycke två har jag inte en susning om, inget jag läst eller kommenterat.
Tyvärr handlar inte allt om individer, utan det finns strukturer som styr över hur olika kön beter sig också. Strukturen är oftast rätt så tydlig av min erfarenhet och det är lätt att falla in i den strukturen. Jag tror inte på att vi enbart dejtar en individ, utan vi dejtar även en liten del av en könsstruktur, vare sig vi vill det eller inte.
Att fler män skickar könsbilder eller väljer att inte acceptera ett nej handlar nog mer om ett strukturellt problem än ett individuellt val, även om det såklart är ett val man gör.
Pga. hur strukturen ser ut för könen så tror jag att det är skillnad på queer- och heterodejtande.
 
Det som slår mig är att vad har de där karlarna som beter sig har för bakgrund, hur är de uppväxta och vad gjorde de som ungdomar. Tänker på lagidrott med sjaskig jargong och andra sammanhang där de vuxna företrädarna utåt sett gärna står och propagerar för hur fina ungdomar just deras idrott fostrar.
Sådant ändrar sig över tid visserligen, och hoppas verkligen det blivit bättre.
 
Alltså problemet med taskig attityd och jargong verkar finnas överallt. Jag följer Lady Dahmers "duell" med Joachim Lamotte och Calle Schulman. Herreminje! Som de beter sig! Visst LD raljerar en del, men inte så att det är rimligt att ta sådana proportioner som det gjort hos de två snubbarna (hus i helvete för att vara exakt). På det stora hela uppfattar jag LD som saklig och mycket reflekterad. Min första tanke när jag hamnade på bloggen var. Hjälp! Men jag har ändrat mig från :nailbiting: till :up:!

Hon gör en fantastisk insats medan arga Calle och Joachim skjuter sig själva i foten och exploderar på typiskt "hållkäftenkvinna-vis". De som är vansinnigt hatiska mot henne har förmodligen inte läst speciellt mycket av vad hon faktiskt skriver, tydligen provocerar hela hennes väsen fram det värsta i många.

Lite OT kanske, men jag kom att tänka på det i sammanhanget eftersom jag har svårt att se att Schulman satt många fötter i ett omklädningsrum i en lagsport, så hans attityd har nog andra orsaker.
 
Alltså problemet med taskig attityd och jargong verkar finnas överallt. Jag följer Lady Dahmers "duell" med Joachim Lamotte och Calle Schulman. Herreminje! Som de beter sig! Visst LD raljerar en del, men inte så att det är rimligt att ta sådana proportioner som det gjort hos de två snubbarna (hus i helvete för att vara exakt). På det stora hela uppfattar jag LD som saklig och mycket reflekterad. Min första tanke när jag hamnade på bloggen var. Hjälp! Men jag har ändrat mig från :nailbiting: till :up:!

Hon gör en fantastisk insats medan arga Calle och Joachim skjuter sig själva i foten och exploderar på typiskt "hållkäftenkvinna-vis". De som är vansinnigt hatiska mot henne har förmodligen inte läst speciellt mycket av vad hon faktiskt skriver, tydligen provocerar hela hennes väsen fram det värsta i många.

Lite OT kanske, men jag kom att tänka på det i sammanhanget eftersom jag har svårt att se att Schulman satt många fötter i ett omklädningsrum i en lagsport, så hans attityd har nog andra orsaker.

Uuurrk. Dom där två asså. Kan hända att dom visst läst en hel del av henne men dom är väl inte smarta nog att fatta vad hon menar.
 
Jag menade att belysa att det handlade om individer/dejting överlag, inte om läggningen. Jag som heteroperson måste väl ha rätt att kommentera om någon annan "ger en annan bild" än min om dejting lika mycket som någon med annan läggning? Jag har verkligen inte försökt få parrelikusk att tycka något annat eller inte ha rätt till sin åsikt, jag berättade min uppfattning precis som parellikusk gjorde.

Exakt och jag tolkade inte ditt inlägg som att du försökte tala om för personen hur denne ska vara som queer eller att denne på något vis har fel. Vilket inte heller jag gjorde. Vi påtalade att vår erfarenhet inte är densamma, men här på buke kan just det i en del fall vara vanskligt, det där att skriva något som på minsta vis, eventuellt kanske kan tänkas motsäga något en minoritet anser/tycker/tänker/upplever.
Händer lite titt som tätt och inte bara när det kommer till sexualitet :) Trist, men vad andra lägger in för tolkningar i vad man skriver kan man inte göra så mycket åt, bara släppa och gå vidare liksom.
 
Fick frågan (av en man) om att ses efter jobbet idag. Tackade nej. Fick ett trevligt svar utan minsta tendens till att försöka övertala mig till att ändra mig. Min reaktion? Jag blev förvånad över att mitt nej accepterades så problemfritt. Jag hatar att jag blev förvånad för en sådan sak.
 
Alltså.. Jag dejtar tjejer/kvinnor/icke-män och det är att rekommendera. :)
Såklart inte problemfritt, men man slipper såna där grejer åtminstone. Har aldrig stött på den typen av problem när jag dejtat, då har största problemet varit att kemin inte funnits. Alla har varit hyfsat vettiga och trevliga.
Dejtinglivet verkar så mycket trevligare för oss som är queer. :)

I sena tonåren dejtade jag endast tjejer ett par år och delar din erfarenhet. Det fanns andra problem, men inte den typen.
 
Hur går det för er här?

För mig är det dött i sängkammaren. Har ännu inget substitut efter snyggingen. Varför ska det vara så svårt att finna nån heting att ligga med :cautious:?

Har inga matcher på tinder, hp är dött och bc är bara freaks. Har dock haft en dejt med en kille jag snackat med ett tag från bc. Dock tycker jag inte han är särskilt snygg, men ska ge det en dejt till för att se om det ev. finns nån attraktion.
 
Hur går det för er här?

För mig är det dött i sängkammaren. Har ännu inget substitut efter snyggingen. Varför ska det vara så svårt att finna nån heting att ligga med :cautious:?

Har inga matcher på tinder, hp är dött och bc är bara freaks. Har dock haft en dejt med en kille jag snackat med ett tag från bc. Dock tycker jag inte han är särskilt snygg, men ska ge det en dejt till för att se om det ev. finns nån attraktion.

Lite halvdött här med... har väl militären i nödfall iallafall.

Flera matchningar och meddelanden på Tinder, hatar dock att dejta och drar hellre hem med nån från krogen i dagsläget.. men försöker ta det lugnt nu och fokusera på mig själv..
 
Hur går det för er här?

För mig är det dött i sängkammaren. Har ännu inget substitut efter snyggingen. Varför ska det vara så svårt att finna nån heting att ligga med :cautious:?

Har inga matcher på tinder, hp är dött och bc är bara freaks. Har dock haft en dejt med en kille jag snackat med ett tag från bc. Dock tycker jag inte han är särskilt snygg, men ska ge det en dejt till för att se om det ev. finns nån attraktion.
För dig har det väl i alla fall inte varit dött så länge? :p

Här är garanterat stendött i sängkammaren. En kille vill träffas imorgon kväll men jag vill sitta i soffan och se hoppningen :D prioriteringar!
 
Hur går det för er här?

För mig är det dött i sängkammaren. Har ännu inget substitut efter snyggingen. Varför ska det vara så svårt att finna nån heting att ligga med :cautious:?

Har inga matcher på tinder, hp är dött och bc är bara freaks. Har dock haft en dejt med en kille jag snackat med ett tag från bc. Dock tycker jag inte han är särskilt snygg, men ska ge det en dejt till för att se om det ev. finns nån attraktion.

Dött dött dött. Men jag anstränger mig ju inte heller. Tindrar ibland, får en del matchningarna men skriver inte alltid.
Skriver fortdarande fram och tillbaka med dejten jag träffade för 15 år sedan men tar typ en vecka innan någon av oss svarar eftersom jag inte är inne så mycket och han verkar inte heller vara det. Verkar dock inte vara något överdrivet intresse från hans sida och inte direkt från min heller men så länge han skriver så svarar jag typ :p Får väl se om det blir någon träff.
Går sällan ut på krogen/klubb för gillar verkligen inte klimatet här i Stockholm och jag är dålig på att finna någon väldigt intressant sådär på ett dansgolv. Går jag ut är det för att jag är danssugen och vill skaka loss med mina vänner.

Är fortfarande förtjust i kollegan men inte kär för har ju insett att hon inte har några planer på att lämna sitt förhållande. Så vi umgås som vänner och det är okej!
 
För dig har det väl i alla fall inte varit dött så länge? :p

Här är garanterat stendött i sängkammaren. En kille vill träffas imorgon kväll men jag vill sitta i soffan och se hoppningen :D prioriteringar!

Samma här =)
Orkade inte ses igår... Och ikväll är ju hoppningen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
933
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
413
Senast: escodobe
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
12 741
Senast: Piglet
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp