Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä. Var får du dina uppfattningar om män ifrån? Jag har manliga vänner som inte alls gillar när de får frågan av kvinnor om tillfälligt sex eller vara KK.
Alla män älskar inte sex eller har stor lust.
Vem har sagt att ALLA män skulle vilja vara kk. Jag säger att det kommer finnas många som vill vara det.
 
Vad bra, det är ju huvudsaken!

Men även i detta inlägg, liksom "de få matcher jag har", "de få tjejer som är intresserade av mig", "du skulle nog aldrig swipea höger på mig", "det är inte lätt för killar", "jag är bara en femma" etc etc.

Jaja, jag känner ju inte dig och vet inte hur du är irl. Allt jag ville säga är att jag ofta får en bitter eller offerkoftig vibb av dig.

Jag tror du har nämnt det tidigare i en tråd ?
Såklart man blir bitter när man inte trivs som singel och att dejtmarknaden är så tuff. Men ja varje dejt jag har haft så jag varit sjukt glad och peppad. Jag tycker de är kul att dejta :p
 
Därför att jag inte vet om jag vill ligga med en person förrän jag träffat den. Om jag skriver "söker KK" på min Tinder är risken stor att killen förväntar sig att jag kommer vilja ligga med honom om vi träffas, kanske till och med första gången vi träffas. Den typen av förväntan tycker jag är obehaglig. Sedan är det också så att jag inte enbart söker KK bara för att det är det som vi pratar om här just nu. Jag är öppen för att relationer kan utvecklas på olika sätt och jag är öppensinnad. Att skriva ett jag söker KK utesluter då resten och varför skulle jag vilja det?

Min Tinder formulering lyder "Söker inget särskilt men är öppensinnad" vilket jag tycker speglar min egen vilja. Liknande den formuleringen som jag skrev att jag skulle uppskatta hos män. Jag har aldrig sagt att det är upp till killen att säga vad han söker. Det är ofta jag som får vara tydlig efter några dejter.

Och du har väl redan ett bekvämt antal kk som du är nöjd med, därmed har du inte behovet av att söka efter fler eller söka efter det specifikt. Det du skriver funkar säkert mycket bra det också, jag menar bara att det funkar bra att BARA leta kk också om man inte är ute efter mer eller inte har tid att prova alla alternativ.
 
@Hero Hur gick det med tjejen som bodde lite längre bort? Som du hade en trevlig dejt med?
 
Och du har väl redan ett bekvämt antal kk som du är nöjd med, därmed har du inte behovet av att söka efter fler eller söka efter det specifikt. Det du skriver funkar säkert mycket bra det också, jag menar bara att det funkar bra att BARA leta kk också om man inte är ute efter mer eller inte har tid att prova alla alternativ.

Nja, skulle gärna ha någon mer eftersom de befintliga är lite otillgängliga tidvis och den nya inte riktigt räknas som KK eftersom jag tror han vill något seriöst. Så har jag otur kommer han inte gå med på en KK relation (plus att det är kul med flera)

Ja, och det har jag aldrig motsagt mig heller!
 
Senast ändrad:
Vem har sagt att ALLA män skulle vilja vara kk. Jag säger att det kommer finnas många som vill vara det.

Jag säger tvärtom på det. De allra flesta män söker kvantitet, inte kvalitet eller så söker de instant förhållande, så att hitta någon intressant (och som tycker en själv är intressant) som vill vara kk och inte bara ha ett ons är Hur. Jävla. Svårt. Som. Helst!
 
Jag tror du har nämnt det tidigare i en tråd ?
Såklart man blir bitter när man inte trivs som singel och att dejtmarknaden är så tuff. Men ja varje dejt jag har haft så jag varit sjukt glad och peppad. Jag tycker de är kul att dejta :p
Om du bor på en ort där det inte finns så mkt människor får du ju börja fundera om det är värt att flytta för att träffa någon?
Eller ha distansrelation?
Jag antar att folk på små orter får göra så.
 
@Hero Hur gick det med tjejen som bodde lite längre bort? Som du hade en trevlig dejt med?

Vi har väl mer eller mindre brytit kontakten. Hon var lite osäker på vad hon kände och kände att hon inte orkade/ville spendera mer tid 40 mils resa enkel väg i några veckors tid för att ta reda på om det kan bli nåt mer. Hon hoppades väl på att hon skulle känna det när vi träffades. Men så blev det inte, och tydligen hade hon bara känt så med en kille tidigare. Jag är väl benägen att hålla med om att det skulle bli svårt då hon hade typ 100 kompisar och kände att hon inte hann med att träffa dom när hela helger skulle försvinna på att träffas.

Jag har fortfarande kontakt med den långa tjejer som bor ca 30 mil ifrån. Men avstånd känns alltid komplicerat. Men kanske ska fråga om dejt när jag ska dit på dop om 2 veckor :).
 
Hur vet du att många män vill vara Det?
Jag förstår inte hur du kan uttala dig så tvärsäkert om saker

Det är inte mer tvärsäkert än många andra påståenden här direkt men jag tycker det stämmer överens med vad jag har observerat och fått höra. Någon som letar efter kk kan pröva så får vi se om jag har fel, jag är inte den som inte ändrar mig om jag blir motbevisad.
 
Nja, skulle gärna ha någon mer eftersom de befintliga är lite otillgängliga tidvis och den nya inte riktigt räknas som KK eftersom jag tror han vill något seriöst. Så har jag otur kommer han inte gå med på en KK relation (plus att det är kul med flera)

Ja, och det har jag aldrig motsagt mig heller!

Äh klart man ska ha flera om man vill! När jag var 23 hade jag 5-6 samtidigt. 3 av de var typ bästa vänner visade det sig sen haha. Och kollegor :p Men kul var det då!
 
Det är inte mer tvärsäkert än många andra påståenden här direkt men jag tycker det stämmer överens med vad jag har observerat och fått höra. Någon som letar efter kk kan pröva så får vi se om jag har fel, jag är inte den som inte ändrar mig om jag blir motbevisad.
Men flera har ju redan här ovan berättat hur det är?
 
Om du bor på en ort där det inte finns så mkt människor får du ju börja fundera om det är värt att flytta för att träffa någon?
Eller ha distansrelation?
Jag antar att folk på små orter får göra så.

Ja, jag har funderat på det.
Men jag hade ju inte så jättestort flyt i sthlm heller. Fast möjligtvis kommer jag få ett par månaders jobb där snart. Så kan ju försöka lite mer kanske :).
 
Snart ska jag träffa dejten, en vecka sedan sist då jag varit på tjänsteresa. Är sjukt trött och mår allmänt risigt, så jag hoppas på att det inte märks.
Hon ska följa med mig till stallet och sedan ska vi hem till henne, kommer bli fint hoppas jag. Köpte med vin och choklad till henne från orten jag jobbade på, hoppas hon uppskattar det, känns lite väl klassiskt dock.. Så får se om jag verkligen tar med chokladen..

Har saknat hennes närvaro, så hoppas kvällen blir bra och att hon inte blir uttråkad av att hänga med till stallet igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 697
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
571
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 719
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 274
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp