Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
@TygerTyger - det som för mig är avgörande är om personen blir sur eller avbryter och försöker avsluta ett samtal för att jag nämner att jag tex gjort en resa med ett ex. Inte för att jag har något behov av att påpeka att jag haft tidigare partners, men ofta blir det en naturlig del av ett samtal om man pratar om resor eller ett land eller någon upplevelse. Jag skulle inte ta det som att personen är ointresserad för att den inte ställer frågor. Enda gången jag egentligen ställt frågor till en partner på eget initiativ om ex är med nuvarande, men det är ju för att exet som jag frågat om är mamma till hans barn, vilket gör personen fortfarande aktuell i hans liv. Annars hade jag inte brytt mig.

Å andra sidan dejtade jag en man en längre tid för något år sedan som närmade sig 40 och som aldrig nämnde något ex.. Då började jag fundera om personen inte hade något ex eller om personen aldrig gjort något särskilt med ett ex... Jag frågade dock inte och det hela rann ut i sanden av helt andra skäl.
 
Reagerar negativt då man berättar.
...och den här mannen frågade heller ingenting om mitt liv inledningsvis. Konstigt tyckte jag.
Det låter jättetrist med negativa reaktioner när man berättar, särskilt i kombination med att partnern inte vill svara på frågor som man själv ställer. Jag hade nog blivit ganska obekväm av maktobalansen, särskilt om jag hade upplevt det som ett viktigt område.
 
Det låter jättetrist med negativa reaktioner när man berättar, särskilt i kombination med att partnern inte vill svara på frågor som man själv ställer. Jag hade nog blivit ganska obekväm av maktobalansen, särskilt om jag hade upplevt det som ett viktigt område.
Mina exempel från mitt liv handlar om två olika män. Upplevde stor obalans med den första av de två -just gällande vad jag kunde betätta och vadhan kunde berätta.
Den andra mannen som valde att inte berätta utförligt/lämnan något osagt upplevde jag inte som nån obalans just gällande det här....men nog i annat...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 372
· Visningar
45 333
Senast: Mabuse
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
3 172
Senast: Hellhound
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 189
Senast: gulakatten
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp